دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با مزایای روابط زناشویی بیشتر آشنا شوید

  • ساناز براتی
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

روابط زناشویی دارای مزایای مختلفی بر سلامت بدن و روان افراد می باشد که باعث شگفت زدگی شما خواهد شد. از جمله فوائد این رابطه بهبود خواب، پیشگیری از سرطان، تقویت اعتماد به نفس، کاهش دهنده درد، تنظیم کننده دوره قائدگی، افزایش سلامت قلب، کاهش دهند فشار خون و … می باشد.

یکی از ضروریات زندگی مشترک برقراری رابطه جنسی یا همان رابطه زناشویی می باشد. فواید مختلف رابطه زناشویی مسئله ای ثابت شده است و تاثیرات شگفت انگیزی در زندگی دارد.

مزایای مختلف روابط زناشویی

روابط رناشویی امری اثبات شده برای داشتن بدنی سالم می باشد. بر طبق گفته متخصصان یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش رابطه مستقیمی با سلامت روان دارد. داشتن رابطه زناشویی مداوم باعث حل مشکلات بسیاری خواهد شد. یکی از روان درمانگران جنسی به نام دیویدسون در این باره می گوید: تمایلات جنسی هم از بعد روانی و هم از بعد جسمانی تاثیر شگفت انگیزی بر سلامتی بدن و بهبود کیفیت زندگی افراد دارد. مزایای روابط جنسی شایعه یا حدس و گمان نیست بلکه موضوعی است کاملا اثبات شده. در ادامه با برخی از مهمترین فواید روابط زناشویی آشنا می شویم.

 برخی مزایای روابط زناشویی

کاهش دهنده استرس

بعد از گذراندن یک روز خسته کننده و طولانی و داشتن احساس سردرگمی، یک رابطه زناشویی می تواند باعث آرامش شود از از استرس کم کند. در زمان برقراری رابطه زناشویی بدن انسان هورمون های ضد استرس دوپامین، اندورفین و اکساتیوسین تولید می نماید که این هورمون ها باعث ایجاد حس شادی و حذف استرس خواهند شد.

انواع فوائد روابط زناشویی

رابطه زناشویی موثر در کاهش وزن و تناسب اندام

شاید تعجب کنید از اینکه از رابطه زناشویی به عنوان یک ورزش صحبت کنیم، اما باید بدانید که رابطه زناشویی نوعی ورزش محسوب می شود. بدن در زمان انجام این عمل حرکات فیزیولوژی را تجربه می نماید که نوعی ورزش محسوب می شود به ویژه اگر منظم باشد. رابطه زناشویی یکی از بهترین ورزش ها است که مثل ورزش بیشترین مزایا را برای بدن به دنبال دارد. این رابطه باعث افزایش تنفس می شود و این موضوع نیز باعث سوختن کالری خواهد شد، داشتن سه بار رابطه جنسی در طول هفته باعث می شود تا حدود ۷۵۰۰ کالری در سال سوزانده شود که چیزی شبیه به دویدن ۷۵ مایل می باشد.

فوائد روابط زناشویی

  •  آرون گروپس

تقویت کننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن

بر طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه ویلکس در پنسیلوانیا مشخص شده که زوجینی که در طول هفته حداقل دو مرتبه رابطه جنسی داشته اند سطح پادتن A یا همان آنتی بادی در بدنشان بیشتر از افرادی شده که اصلا رابطه جنسی نداشته اند. در زمان برقراری رابطه جنسی آنتی ژن هایی مانند ایمونوگلوبولین در بدن ترشح می گردد که این آنتی ژن بسیار مفید برای مقابله با سرفه و سرماخوردگی می باشد. داشتن رابطه جنسی مداوم باعث تولید آنتی ژن بیشتری در بدن خواهد شد و در نتیجه افراد بدنی سالم تر خواهند داشت. زوجینی که در طول هفته ۱ یا ۲ بار رابطه جنسی دارند حدود ۳۰ درصد بیشتر ایمنوگلوبین A در بدنشان ترشح خواهد شد، این موضوع باعث می شود تا سیستم ایمنی شان تقویت شده و از سرماخوردگی دور بمانند.

کاهش دهنده فشار خون

یکی دیگر از مزایای روابط زناشویی کاهش دهندگی فشار خون می باشد. رابطه زناشویی هر چند یک رابطه سریع باشد، باعث می شود تا فشار خون کاهش یابد. بر طبق تحقیقات آکادمیک انجام شده بر روی این موضوع، مشخص شده که روابط زناشویی باعث کاهش فشار خون تا حد ممکن شده و برای بدن بسیار مفید می باشد.

برخی فوائد روابط زناشویی

باعث افزایش سلامت قلب می شود

با برقراری رابطه جنسی بدن کالری سوزی انجام می دهد، این کالری سوزی در بدن باعث سلامت قلب خواهد شد. بر طبق تحقیقات انجام شده در موسسه تحقیقاتی نیو انگلند مشخص شد که حدود ۴۵ درصد از مردان با داشتن رابطه جنسی منظم به میزان کمتری دچار مشکلات قلبی و عرقی شده اند.

تسکین دهنده درد

جالب است که بدانید رابطه زناشویی بهتر از هر نوع مسکن و قرص ضد درد عمل می نماید. اگر تجربه سردرد و یا گرفتگی عضلات را دارید بهتر است برای حل آن به سراق برقراری رابطه با همسرتان بروید. دکتر جرج ارلیش در این باره بر این عقیده است که کسانی که رابطه زناشویی دارند به میزان کمتری نسبت به سایرین دچار درد خواهند شد.

فایده های روابط زناشویی

تنظیم کننده دوره قاعدگی

داشتن دوره قاعدگی نامنظم و نامرتب در برخی موارد به دلیل داشتن زندگی پر استرس می باشد. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم برقراری رابطه زناشویی باعث کاهش استرس می شود و از این جهت باعث می شود تا دوره قاعدگی تنظیم گردد.

تقویت کننده عضلات لگن

علاوه بر تقویت عضلات چهارگانه، عضلات اصلی و پشت، داشتن رابطه جنسی باعث تقویت عضلات لگن خواهد شد. مطمئنا بجز رابطه زناشویی روش بهتری برای تقویت عضلات وجود ندارد. داشتن عضلات لگن قوی باعث می شود تا فرد ارگاسم بهتری را تجربه کند. بنا به تحقیقات موسسه سلامت ملی NHS روابط زناشویی باعث کمک به بهبود بی اختیاری ادرار و قوی تر شدن عضلات لگن در زنان می شود که این موضوع در نهایت باعث می شود تا ارگاسم بهتری را تجربه کنند. همچنین بهبود عضلات لگن برای مردانی که مشکل احتلال در نعوظ یا بی اختیاری ادرار دارند نیز مفید می باشد.

 مزایای رابطه های زناشویی

کاهش دهنده سرطان

برقراری رابطه جنسی منظم باعث می شود تا خطر ابتلا به سرطان کمتر شود. بر طبق بررسی و تحقیقات انجام شده در نشریه استرالیایی، مردانی که در یک ماه ۲۱ بار انزال داشته باشند خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها به میزان بالایی کاهش خواهد یافت.

بهبود خواب و درمان بی خوابی

در زمان رابطه جنسی هورمون اکسی توسین ترشح خواهد شد، این هورمون بسیار مهم در بهبود خواب می باشد، مانند ورزش کردن رابطه زناشویی باعث تنظیم تپش قلب و ایجاد آرامش می شود. ترشح این هورمون در آقایان باعث ایجاد خواب آلودگی شده و خواب را بهبود می دهد.

 مزایای مختلف روابط زناشویی

با رابطه زناشویی ۱۰ سال جوانتر شوید

از دیگر مزایای داشتن روابط جنسی منظم جوان تر نشان دادن افراد است. این موضوع باعث می شود تا ۱۰ سال جوانتر دیده شوید. روانشناس بیمارستان رویال ادینبرگ، آقای دیوید ویکس در کتاب خود در این باره چنین می گوید: «خیلی مهم است که شما یک رابطه جنسی عالی داشته باشید»

طولانی کننده عمر

داشتن روابط جنسی علاوه بر مزایای مثبت بر روح و روان و سلامت بدن و ذهن باعث می شود تا افراد عمر طولانی تری داشته باشند. بر طبق تحقیقات انجام شده که در نشریه پزشکی انگلیس منتشر شده است، مردانی که رابطه جنسی فعالی دارند به اندازه ۲ برابر نسبت به مردان دیگر عمر خواهند کرد. برای داشتن عمری طولانی روابط زناشویی درست را فراموش نکنید.

روابط زناشویی و فوائد آن

تقویت کننده حس بویایی

تحقیقات انجام شده در این باره نشان داده است که پس از برقراری رابطه جنسی هورمون پرولاکتین بیشتری در بدن ترشح خواهد شد که این موضوع باعث خواهد شد سلول های بنیادی مغز نورون های جدیدی را در پیاز مویی مغز تولید کنند.

بهبود دهنده گردش و جریان خون

از دیگر مزایای روابط زناشویی این است که این موضوع باعث بهتر شدن جریان خون می شود و باعث خواهد شد تا خون بهتر به مغز و دیگر قسمت های بدن برسد. با این عمل اکسیژن و مواد مغذی به اندام های بدن می رسد و مواد ذائد هم با سرعت بیشتری از بدن خارج خواهند شد.

روابط زناشویی و مزایای آن

افزایش دهنده اعتماد به نفس

از دیگر مزایای روابط زناشویی، ارتباط آن با افزایش اعتماد به نفس در زوجین می باشد. بر طبق گفته پژوهشگران دانشگاه تگزاس، روابط زناشویی تاثیر زیادی در اعتماد به نفس و احساس رضایت از خود دارند. اگر شخصی از لحاظ اعتماد به نفس دچار مشکل می باشد می تواند از این روش برای بهبود آن بهره ببرد. سلامت روابط زناشویی با همسر تاثیرات مثبتی بر اافزایش اعتماد بنفس و بهبود آن دارد.

بررسی فوائد روابط زناشویی

افزایش دهنده صمیمیت

همانطور که گفتیم با روابط زناشویی سطح هورمون اکسی توسین که به هورمون محبت شهرت دارد، افزایش می یابد. خانم ها بلافاصله بعد از داشتن رابطه جنسی حس صمیمیت و اعتماد بیشتری به همسرانشان دارند. خانم ها در زمان در آغوش کشیده شدن هورمون اکسی توسین بیشتری ترشح می کنند. سطح این هورمون در بدن افراد با احساس سخاوتمندی آنها رابطه مستقیمی دارد.

 مزایای روابط زناشویی بر سلامت بدن

سلامت پوست

روابط زناشویی باعث افزایش جریان خون در بدن خواهد شد و در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول های پوست نیز بهتر انجام می شود. این موضوع باعث می شود تا فرد دارای پوستی درخشان و زیبا باشد. در روابط زناشویی تولید میزان کلاژن با افزایش مواجه می شود و این موضوع باعث از بین رفتن لکه ها در پوست و پیشگیری از افتادگی پوست می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *