دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به بهترین ماسک های طبیعی آبرسان مو و طرز تهیه آن ها

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

داشتن موهای نرم و درخشان نقش مهمی را در زیبایی ظاهری فرد ایفا می کند اما گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی مو دچار خشکی و ریزش می شود که با کمک ماسک ها طبیعی و موثر می توانید این مشکل را برطرف کنید، در این مقاله چند ماسک آبرسان مو را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

همه ما در طول زندگی خود به دنبال روش هایی به منظور داشتن موهای سالم و پر حجم هستیم زیرا، استفاده از مواد شیمیایی، شامپوهای نامناسب، رنگ کردن مو و… سبب از بین رفتن کراتین و چربی های مو و در نتیجه ریزش و شکستگی مو می شود که با کمک موادی که در خانه دارید می توانید رطوبت از دست رفته موهایتان را مجدداً برگردانید.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که برای زیبایی موهایتان از محصولات آرایشی مختلفی استفاده می کنید بهتر است بدانید که برخی از این محصولات باعث آسیب رساندن به موهایتان می شود.

درخشندگی مو با زوش های آبرسانی به مو

معرفی چند ماسک آبرسان مو

بهتر است به جای استفاده از درمان های پر هزینه و غیر طبیعی از ماسک های آبرسان طبیعی استفاده کنید به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با ماسک های طبیعی آبرسان مو آشنا شوید و موهای زیبا و نرمی داشته باشید.

 شکر قهوه ای و روغن زیتون

شکر به دلیل اینکه سبب از بین رفتن سلول های مرده سر می شود و روغن زیتون نیز به نرم کردن موهای خشک کمک می کند به همین خاطر ترکیب این دو به عنوان یک ماسک شگفت انگیز آبرسان مو محسوب می شود و سبب نرم و براق شدن مو و جلوگیری از ریزش و شکستگی مو می شود.

روش تهیه : دو قاشق سوپ خوری شکر قهوه ای را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون با هم مخلوط کرده سپس ترکیب حاصل را از ریشه تا انتها روی مو بزنید و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه موهایتان را آبکشی نمایید.

آشنایی با ماسک آبرسان مو

  •  آرون گروپس

عسل، سرکه سیب و تخم مرغ

در صورت داشتن موهای خشک استفاده از این ماسک گزینه بسیار مناسبی است زیرا، یک روش عالی جهت درخشندگی طبیعی مو است و بسیار مرطوب کننده و مغذی می باشد.

دستور العمل : یک قاشق چای خوری سرکه سیب، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب نمایید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی موهایتان بزنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه بر روی موهایتان بماند.

نکته : بسته به بلندی موهایتان می توانید میزان مواد گفته شده را دو برابر یا نصف نمایید.

بهترین ماسک آبرسان مو

سفیده تخم مرغ و لیمو

سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن آنزیم های پروتئینی سبب از بین رفتن چربی اضافی مو می شود بنابراین در صورت داشتن موهای چرب استفاده از این ماسک بسیار موثر می باشد.

نحوه تهیه: یک عدد سفیده تخم مرغ و آب نصف یک عدد لیمو را با هم ترکیب نمایید سپس ماسک حاصل را از ریشه تا انتهای مو بزنید و پس از زمان نیم ساعت موهایتان را با آب ولرم آبکشی نمایید.

معرفی چند ماسک آبرسان مو

آووکادو، عسل و روغن زیتون

این ماسک سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است به همین خاطر با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و سبب ترمیم پوست سر، تقویت و درخشندگی موها می شود.

روش استفاده: به منظور تهیه این ماسک آبرسان مو، یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون، نیمی از آووکادو و یک قاشق سوپ خوری عسل را با هم مخلوط کرده و با نوک انگشتان ماسک را به مو های خیس بزنید سپس موهایتان را به مدت ده دقیقه سشوار کرده و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه ماسک بر روی موهایتان بماند.

آبرسانی به مو با ترفند طبیعی

عسل، موز و ماست

موز دارای پتاسیم، روغن های طبیعی، انواع ویتامین و کربوهیدرات ها است که سبب حفظ رطوبت و برطرف کردن وزوزی مو می شود، ماست نیز به خاطر داشتن مقادیر فراوانی اسید لاکتیک باعث درمان موهای آسیب دیده و مات می شود.

نحوه تهیه : دو قاشق سوپ خوری ماست، یک عدد موز خرد شده و یک قاشق سوپ خوری عسل را با هم داخل مخلوط کن قرار دهید سپس ماسک حاصل را از بالا تا پایین بر روی موهای مرطوب بزنید و با کمک یک کلاه موهایتان را بپوشید و در نهایت پس از زمان سی تا چهل دقیقه موهایتان را بشویید.

موثرترین ماسک آبرسان مو

توت فرنگی، عسل و روغن نارگیل

توت فرنگی به خاطر داشتن مقادیر زیادی ویتامین سبب تولید کلاژن می شود و در نتیجه به رفع چربی اضافی و براق ساختن موها کمک شگفت انگیزی می کند.

دستور العمل : شش تا هشت عدد توت فرنگی تازه، یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل و یک قاشق سوپ خوری عسل را با هم مخلوط کنید سپس مواد را به میزان مساوی بر روی موهای مرطوب زده و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بماند.

داشتن موهای سالم و پر حجم با ماسک های طبیعی

روغن زیتون و آلوئه ورا

یکی دیگر از موثرترین روش های آبرسان مو استفاده از روغن زیتون و آلوئه ورا می باشد زیرا آلوئه ورا داری آنزیمی به نام پروتئولیتیک است که به بازسازی سلول های مرده روی پوست سر کمک شگفت انگیزی می کند و همچنین سبب نرم و براق شدن موها می شود.

نحوه تهیه : یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، پنج قاشق از مغز گیاه آلوئه ورا و یک عدد زرده تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی موهایتان بماند.

ماسک های خانگی مو

دارچین و روغن نارگیل

در صورتی که رشد موهایتان کم است می توانید از این ماسک استفاده کنید زیرا دارچین دارای خواص ضد میکروبی است و سبب تحریک گردش خون و در نتیجه افزایش رشد مو می شود.

طریقه استفاده : روغن نارگیل و دارچین را به مقدار مساوی با هم ترکیب کرده سپس ریشه مو و پوست سر را با این ماسک ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه بماند، به منظور گرفتن بهترین نتیجه از این روش هفته ای یک بار استفاده نمایید.

ماسک هایی که سبب درخشندگی موها می شوند

تخم مرغ، رزماری و سرکه

از دیگر ماسک هایی که سبب رفع خشکی مو و نرم شدن مو می شود استفاده از این نوع ماسک است بنابراین این ماسک نیز به عنوان یک آبرسان مو محسوب می شود.

دستور العمل : سه عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک قاشق غذا خوری سرکه، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل با هم مخلوط کرده و در نهایت چند قطره اسانس رزماری به آن اضافه کنید سپس به موهایتان بزنید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بر روی موهایتان بماند و در نهایت با شامپو بشویید.

آبرسانی مو با روش های طبیعی

ماسک تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ نقش مهمی را در افزایش رطوبت پوست سر ایفا می کند زیرا دارای آنزیم ها و باکتری ها است که به تمیز کردن پوست سر و عاری نگه داشتن آن از چربی کمک شگفت انگیزی می کند.

طرز تهیه : به منظور تهیه این ماسک یک عدد تخم مرغ را بـا روغن زیتون مخلوط کرده و این ماسک را بر روی موهایتان بزنید سپس اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند، به منظور گرفتن نتیجه بهتر از این ماسک دو یا سه بار در هفته پیش از شستن سرتان استفاده کنید.

 

آبرسانی به مو با راهکارهای طبیعی

نکته : در صورت داشتن موهای چرب ممکن است این ماسک برای شما مناسب نباشد.

ماسک سس مایونز

از دیگر روش هایی که سبب نرم، مرطوب، حجیم و براق شدن مو می شود استفاده از سس مایونز است که دارای آب لیمو، سرکه و سویا است.

نحوه تهیه : جهت تهیه این ماسک فقط کافی است یک سوم پیمانه سس مایونز را با چند قطره روغن مانند : نارگیل، گردو، هسته زردآلو، زیتون و کاج ترکیب نمایید سپس مخلوط را بر روی موهایتان به مدت نیم ساعت قرار دهید.

ماسک روغن نارگیل

یکی دیگر از راه های موثر جهت آبرسانی به مو و رفع خشکی مو استفاده از روغن نارگیل است بنابراین نوک انگشتان تان را آغشته به روغن نارگیل کرده و مو و همچنین پوست سرتان را ماساژ دهید از این روش قبل از خواب استفاده کنید و صبح روز بعد سرتان را بشویید.

آبرسان مو با روغن نارگیل

نکته : بهتر است روغن نارگیل را کمی گرم نمایید.

در این مطلب سعی داشتیم شما عزیزان را با چند ماسک آبرسان مو آشنا کنیم تا با کمک گرفتن از آن ها موهایی زیبا و درخشان داشته باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با انواع ماسک مو برای موهای خشک، انواع ماسک مو برای موخوره و تقویت مو با تخم مرغ بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *