دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ارده با روشی ساده در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

در این آموزش طرز تهیه ارده با ساده ترین روش به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم از تهیه ارده در منزل نهایت لذت را ببرید.

ارده کنجد یکی از بهترین روش ها برای مصرف دانه های کنجد می باشد زیرا به آسانی هضم و جذب می شود بنابراین بهتر است شما ارده را خودتان در منزل تهیه نمایید و از خواص بی نظیر آن نهایت بهره را ببرید.

تهیه ارده و سس ارده و حلوا ارده در منزل به راحتی امکان پذیر است و اگر شما تمایل دارید این نوع خوراکی ها سالم تر باشند بهتر است خودتان دست به کار شوید و اقدام به تهیه آن ها در منزل نمایید.

طرز تهیه ارده

مواد لازم

  • دانه کنجد : یک فنجان
  • روغن زیتون یا روغن کنجد : دو قاشق غذاخوری
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه ارده خانگی

برای تهیه ارده ابتدا دانه های کنجد را برشته نمایید. توجه داشته باشید که برشته کردن دانه های کنجد باعث می شود تا ارده طعم و مزه بهتری پیدا کند.

برای برشته کردن دانه های کنجد آن ها را درون تابه بریزید سپس تابه را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت گاز قرار دهید تا دانه های کنجد طلایی رنگ شوند همچنین می توانید دانه های کنجد را به مدت ۵ دقیقه درون فر با دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد قرار دهید تا برشته گردند.

برشته کردن دانه های کنجد

در این مرحله از طرز تهیه ارده دانه های کنجد برشته شده را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شوند سپس آن ها را درون غذاساز بریزید و به مدت دو تا سه دقیقه با سرعت بالا دانه های کنجد را هم بزنید تا خمیری سفت ایجاد شود سپس دو قاشق غذاخوری روغن به دانه های کنجد اضافه نمایید و به مدت یک تا دو دقیقه دیگر آن ها را با سرعت بالا هم بزنید تا ارده ایجاد گردد.

  •  آرون گروپس

روش تهیه ارده در منزل

در این مرحله می توانید در صورت تمایل مقداری نمک به ارده بیفزایید.

دستور تهیه ارده

سپس ارده را درون ظرف شیشه ای بریزید و به مدت یک ماه آن را درون یخچال نگه دارید.

سس ارده

نکاتی برای تهیه ارده

۱. ارده را می توانید بدون افزودن روغن نیز تهیه نمایید اما زمان نرم شدن و به روغن افتادن آن ممکن است بیشتر طول بکشد.

۲. اگر در مراحل اولیه دانه های کنجد و روغن را با یکدیگر ترکیب نمایید ارده بدست آمده بافت نرمی پیدا نخواهد کرد.

سس ارده خوش طعم

۳. از ارده می توانید برای تهیه ارده شیره و حلوا ارده و ارده خرما و ارده عسل و سس ارده و هوموس و انواع دسر و کیک و … استفاده نمایید همچنین می توانید ارده را با مقداری روغن و فلفل و نمک و آب جوش ترکیب نمایید و به کمک این روش اشکنه ارده را در منزل بپزید.

سس ارده در منزل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه ارده در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم با توجه به نکات ذکر شده بتوانید ارده خوش طعمی را در منزل تهیه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *