دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای زیارت و آشنایی بیشتر با این منطقه زیبا در استان گلستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

روستای زیارت یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی استان گلستان است این روستا دارای جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بسیار بکری است خیلی از گردشگران هر ساله با سفر به این مناطق از جاذبه های طبیعی این منطقه دیدن می کنند یکی از زیبایی های مهم این روستا می توان جاده های جنگلی آن اشاره کرد.

همانطور که می دانید استان گلستان یکی از زیباترین مناطق گردشگری و طبیعت گردی در ایران به شمار می آید این استان دارای جاذبه های طبیعی بسیاری از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی آن می توان به این روستای سرسبز و زیبا اشاره کرد. تجربه سفر به این روستا برای کمتر کسی پیش می آید شما با سفر به این منطقه از گلستان می توانید وارد زندگی جدیدی شوید زندگی روستایی که پر از فرهنگ و آداب و رسوم شیرین است و همچنان در میان مردمان این منطقه حفظ می شود.

اگر قصد دارید تا راهی سفر به این منطقه شوید می توانید در مسیر خود از جاده های جنگلی زیادی عبور کنید یکی از مهم ترین این جاده های جنگلی جنگل های ناهار خوران است که از جاذبه های شناخته شده گلستان می باشد شما با پیمودن این مسیر جنگلی و در انتهای این جاده می توانید به یکی از زیباترین روستاهای استان برسید که در ادامه این روستا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. این روستا در نزدیکی گرگان قرار گرفته است و یکی از مناطق زیبایی است که خیلی از علاقه مندان آن را به طبیعت لواسان نزدیک می دانند خیلی از گردشگران برای دوری از شلوغی های شهر در فصل های مختلف از سال به این روستا سفر می کنند و تجربه های بسیار بکری را در سفر خود به دست می آورند.

 طبیعت بی نظیر روستای زیارت:

گرگان از زیباترین مناطق گلستان است منطقه ای که به خودی خود دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است بی شک هر فردی که به گرگان سفر می کند به سراغ پارک جنگلی ناهار خوران نیز می رود پارکی که دارای طبیعت دوست داشتنی و زیبایی است. این پارک دارای بهترین رستوران های سنتی است و در اطراف آن نیز امکانات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران ارائه می شود جدای از زیبایی هایی که این منطقه جنگلی دارد می توانید با یکی دیگر از مناطق زیبای آن که یک دهکده زیبا و بکر است آشنا شوید و جذابیت های آن را تماشا کنید.

زیبایی های منطقه زیارت

روستای زیارت از جمله مناطق ییلاقی مهم در گلستان است که در نزدیکی شهر گرگان واقع شده است فاصله این روستا با پارک جنگلی ناهار خوران هفت کیلومتر است به همین دلیل بسیاری از گردشگرانی که به این پارک سفر می کنند قصد بازدید از این روستای دیدنی را نیز دارند. یکی از مهم ترین امتیازاتی که این روستا برای گردشگران دارند مسیر دسترسی ساده آن است از سوی دیگر قرار گرفتن این  دهکده زیبا و تماشایی در دامنه های کوه و نزدیکی آن به رودخانه ها موجب جذابیت بیشتر آن شده است.

دسترسی و نزدیکی این روستا از نواحی اطراف به دیگر مناطق موجب شده تا گردشگران از نقاط مختلفی به آن سفر کنند این روستا از سمت شمال به ناهار خوران، از سمت غرب با ارتفاعات ادیم، از شرق به خال و از جنوب به آبشارهای زیبا و مناطق جنگلی منتهی می شود. آب و هوای مطبوع و خنکی که در این مناطق حاکم است امکان سفر رد فصل های مختلفی از سال را برای شما ایجاد می کند طبیعت بکر و باصفای آن نیز بی شک توجه شما را به خود جلب می کند. آبشارها و طبیعت سرسبز از مهم ترین جاذبه هایی هستند که در روستای زیارت می توان به آن ها اشاره کرد.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی روستای زیارت

دیدنی های این منطقه:

با وارد شدن به منطقه جنگلی ناهار خوران از همان ابتدا با چشم اندازهای طبیعی و زیبایی مواجه هستید این پارک یکی از مهم ترین تفرجگاه هایی است که دارای قدمت طولانی است و در میان گردشگران بسیار شناخته شده است. امکانات و تجهیزات زیادی در این منطقه برای گردشگران ارائه می شود و خیلی از افرادی که به این پارک می روند بعد از گشت و گزارهای خود به روستای اطراف می روند روستایی که اقامتگاه های سنتی نیز برای گردشگران خود دارد.

روستای زیارت دارای ویلاهای متعددی است با ورود به روستا می توانید از نزدیک زندگی روستایی را مشاهده کنید بیشتر زنان در این منطقه در حال پختن نان و قالی بافی هستند که به خوبی لذت زندگی های روستایی را برای شما به ارمغان دارد. کوچه های این روستا سنگ فرش شده اند و این بر زیبایی های روستا افزوده است خانه های این محله چوبی هستند و با استفاده از مصالح محلی ساخته شده اند جالب است بدانید که قدمت این روستا به دوران پهلوی و قاجار باز می گردد و بسیاری از بناهایی که در  آن ساخته شده اند دارای قدمت تاریخی هستند.

طبیعت دهکده زیارت

آبشار زیارت یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که می توانید در این روستا مشاهده کنید این آبشار در فاصله ۵ کیلومتری از روستا قرار دارد و طبیعت اطراف آن نیز بسیار دیدنی است همچنین از دیگر جاذبه های آن می توان به آب گرم اشاره کرد که در نزدیکی یکی از امامزاده های روستا قرار دارد این آب گرم دارای خاصیت درمانی است آب معدنی که از این منطقه استفاده می شود دارای خاصیت بسیار زیادی است.

این روستای یکی از مهم ترین دیدنی های گرگان و مناطق تماشایی طبیعی و گردشگری این شهر تماشایی محسوب می شود معرفی مکان های دیدنی گرگان که در سفر به این شهر نباید از دست بدهید اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیارتان قرار می دهد که می توانید در لینک ها این جاذبه ها را بشناسید.

چشم انداز روستای زیارت

معماری روستایی:

از ارزشمندترین جاذبه ها و مکان های دیدنی روستای زیارت خانه های سنتی و کلبه هایی است که ساخته دست خود افراد روستا است اغلب خانه ها و سوئیت ها در این روستا دو طبقه ساخته شده اند و در  ساخت آن ها از سنگ و چوب استفاده شده است ساخت و معماری حیاط های این منطقه بسیار جذاب و دیدنی است که می توانید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید. همانطور که بیان شد معماری بسیاری از خانه ها در این مناطق در دوران قاجار ساخته شده است و از این رو دارای ارزش تاریخی زیادی برای گردشگران می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *