دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی کلیبر و معرفی نقاط دیدنی و گردشگری آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

کلیبر یکی از مهم ترین شهرهای توریستی در استان آذربایجان شرقی است این منطقه توریستی که در نزدیکی تبریز واقع شده است هر ساله گردشگران و توریستان یزدی را به خود جذب می کند. جاذبه ها و مکان های دیدنی این شهر شامل بناهای تاریخی و چشم اندازهای طبیعی هستند قدمت این شهر به دوران ساسانیان باز می گردد.

شهر زیبای کلیبر هر ساله مقصد مسافران بسیار زیادی است این شهر در فصل تابستان و در ایام تعطیل از سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و یک منطقه گردشگری مهم در آذربایجان شرقی است. جاذبه های گردشگری این شهر بسیار متنوع هستند و افراد زیادی با سلیقه های گوناگون از این مناطق بازدید می کنند دشت ها سبزه زارها و دیگر نواحی که در اطراف این شهر قرار گرفته اند از جذابیت های بسیار زیادی برای علاقه مندان خود برخوردار می باشند طبیعت این منطقه بسیار دیدنی و تماشایی است همچنین از طبیعتی بکر و دست نخورده برخوردار است. در طی مسیر شما علاقه مندان می توانید از چشم اندازهای جنگل ارسباران یز دیدن کنید که در فاصله چند کیلومتری از این شهر قرار دارد جنگل ارسباران که یکی از جاذبه های معروف و شناخته شده در ایران است دارای طبیعتی بسیار زیبا و چشم نواز است. جدای از این جاذبه های طبیعی در شهر کلیبر می توانید به سراغ جاذبه های تاریخی و بناهای باستانی نیز بروید شما علاقه مندان عزیز در این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا شوید.

مکان های دیدنی کلیبر برای گردشگران:

توصیف شهر کلیبر و زیبایی های آن کمی دشوار است این منطقه به قدری جذابیت های گردشگری دارد که آن را بهشت گمشده نامیده اند این شهر جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی دارد شکوه و زیبایی که در کوه های این مناطق وجود دارد موجب شده تا گردشگران زیادی به این مناطق سفر کنند. این شهر تاریخی دارای بناهای باستانی متعددی نیز می باشد که فرهنگ و تمدن این ملت را به رقم کشیده اند.

 

پارک جنگلی مکیدی کلیبر:

این پارک جنگلی یکی از مهم ترین جاذبه های شهر به شمار می آید که در دره ای سرسبز و تماشایی قرار گرفته است طبیعت این جنگل بسیار زیبا و دوست داشتنی است و با وجود چشمه های آب گوناگون و طبیعت بکر و دست نخورده خود ارزش توریستی بالایی در میان علاقه مندان خود دارد. در این جنگل می توانید گونه های مختلفی از درختان فندوق، ذغال اخته و گردو را مشاهده کنید که این جنگل را به یکی از مهم ترین چشم اندازهای طبیعی و مکان های دیدنی کلیبر تبدیل کرده است. جدای از گونه های درختی بوته های متعددی نیز در این جنگل وجود دارند بوته های آویشن، کهلیک اوتی، شیرین بیان و دیگر گیاهان هستند این پارک جنگلی که توسط گیاهان و درختان متعدد محاصره شده است محلی برای استراحت گردشگران است.

جاذبه های کلیبر

جنگل های ارسباران:

این جنگل های پر از درختان تنومند و پوشش های گیاهی سرسبز است و یکی دیگر از مکان های دیدنی کلیبر است این منطقه محل زندگی گونه های حیوانی و گیاهی متعددی است چشم اندازهای این جنگل نیز بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و در سفر خود حتما باید از چشم اندازهای این منطقه دیدن کنید. جالب است بدانید تنوع گونه های گیاهی در این منطقه جنگلی به ۱۰۸۰ گونه گیاهی می رسد و دارای درختانی همچون بلوط، افرا، گردو، گیلاس وحشی، سرخدار و … است که توع و زیبایی این جنگل را دو چندان کرده است. همچنین در این جنگل معروف بیش از ۳۲۰ گونه حیوانی وجود دارند که بهتر از نزدیک این مناظر را مشاهده نمایید. راهنمای بازدید از جنگل های ارسباران و معرفی زیبایی هایی که در انتظار شماست در این لینک می تواند اطلاعات گردشگری مهم تری را درباره این جنگل مشهور در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

چشم انداز کلیبر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قلعه بابک:

این قلعه یکی از مهم ترین و معروف ترین بناهای تاریخی در کلیبر است این دژ در دوران ساسانیان ساخته شده است و اهمیت نظامی زیادی در منطقه داشته است علت نامگذاری این قلعه به قلعه بابک ورود بابک خرمدین در این مناطق بوده است او به دلیل مبارزه با عباسیان به این منطقه آمد و و در این دژ نظامی مستقر شد. این قلعه دارای ۲۳۰۰ متر ارتفاع است و برای رسیدن به این قلعه باید مسیر نفس گیری را طی کنید. این قلعه در فاصله ۳ کیلومتری از شهر قرار گرفته است خیلی از گردشگران برای اینکه بتوانند این بنای تاریخی را مشاهده کنند مسیر را پیاده روی می کنند تا در طی مسیر از تمامی چشم اندازهای لذت ببرند. مسیر آسفالتی که برای تردد به این قلعه وجود دارد موجب راحتی رفت و آمد برای گردشگران شده است اما همانطور که بیان شد خیلی از گردشگران برای تردد خود در این مناطق دوست دارند تا پیاده روی داشته باشند.

نمای دیدنی کلیبر

منطقه محافظت شده آینالو:

این منطقه محافظت شده یکی دیگر از مکان های دیدنی کلیبر است و در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهر قرار گرفته است چشم اندازهای این منطقه نیز بسیار سرسبز و تماشایی است و می توانید از نزدیک چشم اندازهای طبیعی بسیاری را در این مناطق مشاهده کنید. این منطقه دارای چشم اندازهای طبیعی و بکر است و از پوشش گیاهی ویژه ای برخوردار است در گذشته بسیاری از پادشاهان  تاجران در این مناطق تردد داشته اند و یک محل گردشگری برای قاجاریان بوده است. در این مناطق عمارت هایی ساخته شده است که متعلق به تاجران افراد مشهور بوده است از این رو از اهمیت زیادی برای گردشگران برخوردار است.

مکان های دیدنی کلیبر

بسیاری از گردشگرانی که به منطقه دیدنی کلیبر سفر می کنند دوست دارند تا سفری چند روزه به این مناطق داشته باشند و فرصت کافی و خیالت راحت برای گشت و گزار در این مناطق برای آن ها وجود داشته باشد اما اقامت برای این عزیزان موجب شده تا کمی سفر دشوار است. در سال های اخیر به دلیل تردد گردشگران زیاد و راحتی این عزیزان این امکان وجود دارد تا از اقامتگاه استفاده کنند اجاره سوئیت و ویلا برای این عزیزان موجب شده تا راحتی سفر بیشتر شود و از سفر خود به شهر دیدنی کلیبر نهایت لذت را ببرند. این شهر توریستی یکی از بهترین مکان های دیدنی آذربایجان شرقی است که در سفر خود به این استان دیدنی می توانید از نزدیک چشم اندازهای زیادی از آن را مشاهده کنید.

شما عزیزان و علاقه مندان در این بخش با مکان های دیدنی شهر کلیبر آشنا شدید و همانطور که در بالا مطالعه کردید این شهر تاریخی و باستانی دارای جاذبه های طبیعی نیز می باشد و بسیاری از چشم اندازهای آن بکر و چشم نواز هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *