دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه چیز درباره استایل تام بوی و تصاویری از نمونه های جذاب این استایل متفاوت برای خانم ها

  • ندا خوشرو
  • ۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش از دنیای مد مجله آرگا با استایل تام بوی و نحوه لباس پوشیدن در این نوع استایل آشنا خواهید شد که امیدواریم این مطلب مورد توجه شما همراهان عزیز و گرامی قرار بگیرد.

استایل تام بوی از انواع استایل های مورد علاقه برای دختران جوانی است که به سادگی و راحتی استایل های پسرانه علاقه زیادی دارند و علاوه بر این تمایل دارند تا لباس هایشان را شبیه به لباس های پسرانه انتخاب نمایند همچنین تام بوی مورد توجه دخترانی است که به طرز فکرها و تفریحات پسرانه تمایل بیشتری دارند.

استایل تام بوی چیست ؟

تام بوی مخصوص خانم و دختران جوان است و برای آقایان و پسران کاربردی ندارد همچنین اگر بخواهیم نگاه جزئی تر به این سبک پوشش داشته باشیم باید بدانیم که تام بوی با انگیزه به تفاوت های جنسیتی و کمبود های اجتماعی زنانه شکل گرفته است ولی امروزه با برابری جنسیتی این سبک پوشش حالت اعتراض گونه خود را از دست داده است و به صورت سلیقه ای تبدیل شده است.

استایل تام بوی

سبک پوشش در تام بوی چگونه است ؟

تام بوی امروزه در بین دختران و خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده است و در این سبک پوشش اغلب از کت و شلوار ، پیراهن مردانه مخصوص خانم ها ، شلوار فاق بلند ، اکسسوری های پسرانه ، کفش های بدون پاشنه و شلوار پارچه ای و جین راسته و … استفاده می شود.

سبک پوشش در تام بوی

۱. پیراهن مردانه برای خانم ها

اگر شما تمایل دارید از پیراهن های مردانه که برای خانم ها طراحی شده اند استفاده نمایید باید در انتخاب پیراهن خود حساسیت لازم را به خرج دهید. پیراهن هایی که در سبک تام بوی برای دختران و خانم های جوان طراحی می شوند شبیه به مدل پیراهن مردانه می باشند و یقه آن ها نیز در انواع مدل های مختلف دوخته شده اند.

  •  آرون گروپس

پیراهن های تام بوی دارای طرح های شلوغ نظیر شطرنجی و راه راه هستند و به دلیل محدودیت هایی که در کشور ما وجود دارد در صورت تمایل شما می توانید این پیراهن ها را در زیر مانتو یا کت بپوشید.

پیراهن تام بوی پیراهن مردانه مخصوص خانم ها پیراهن لی زنانه

۲. تی شرت و هودی های اورسایز 

یکی از آیتم های این سبک لباس پوشیدن استفاده از تی شرت های اورسایز در روزهای گرم سال می باشد و برای روزهای سرد سال نیز می تواند از هودی های اورسایز استفاده کرد.

تیشرت اورسایز سبک تام بوی هودی اورسایز

۳. شلوار فاق بلند

شلوار های فاق بلند از انواع لباس هایی هستند که می توان آن را به راحتی با پیراهن و تی شرت و هودی ست کرد استفاده از این طرح شلوارها در کشور ایران رایج می باشد و برای زیباتر به نظر رسیدن آن ها بهتر است از کمربندهای چرمی استفاده نمایید.

شلوار های فاق بلند در انواع مدل های ساده و طرح دار موجود هستند که انتخاب طرح و رنگ این نوع شلوارها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

شلوار فاق بلند

۴. کت و شلوار

یکی از آیتم های پرکاربرد مورد استفاده در این سبک استایل کت و شلوار می باشد. برای دوخت کت و شلوار های تام بوی از انواع پارچه های ساده و طرح دار استفاده می شود که انتخاب هر یک از این طرح ها سلیقه ای است.

این طرح کت و شلوارها اگر دارای دوختی مناسب باشند می توانند در حالی که هاله ای از یک پوشش مردانه را در بردارند بر ظراف های زنانه نیز تاکید داشته باشند. اگر شما تمایل دارید از کت و شلوارهای تام بوی در پوشش خود استفاده نمایید بهتر است اندازه کت را تا روی زانو انتخاب نمایید و آن را با شلواری با دم پای راسته بپوشید.

کت و شلوار تام بوی کت و شلوار طرح دار

۵. کت تک پاییزه و زمستانه

اگر شما تمایل دارید در فصول سرد سال استایلی جذاب و خاص داشته باشید بهتر است کت های تک گرم را برای پوشیدن انتخاب نمایید. بلندی برخی از این کت ها تا روی زانو است و شما می توانید آن ها را به همراه شلوار جین یا شلوار پارچه ای بپوشید.

سبک استایل تام بوی چیست ؟

۶. کتانی سفید و کفش کلاسیک

در این سبک استایل از کتانی های سفید و کفش های کلاسیک استفاده می شود و با توجه به اینکه کتانی های سفید در هر سبک استایلی قابل استفاده هستند از این رو شما می توانید به راحتی لباس های خود را با آن ست نمایید. کفش های کتانی سفید را می توانید با شلوار جین فاق بلند بپوشید و جذابیت و زیبایی ظاهر خود را تکمیل نمایید.

اگر تمایل دارید از کت شلوار تام بوی استفاده نمایید بهتر است آن را با کفش چرمی و بدون پاشنه ای ست نمایید تا ظاهر و تیپی کلاسیک داشته باشید.

کفش مخصوص استایل تام بوی استایل تامبوی استایل زیبا تام بوی

۷. اکسسوری های مناسب سبک تام بوی

هر سبک استایلی دارای اکسسوی های خاص خود می باشد و تام بوی نیز از قاعده مستثنی نیست و اگر شما تمایل دارید از این سبک در پوشش خود استفاده نمایید بهتر است با اکسسوری هایی که مناسب آن می باشد آشنا شوید.

اکسسوری هایی مناسب برای تام بوی شامل کوله پشتی پسرانه و کیف کلاسیک ساده و کلاه نقاب دار یا ساده و ساعت مچی پسرانه و … می باشد.

ساعت مچی پسرانه کوله پشتی برای سبک تام بوی

همچنین برای انتخاب رنگ لباس ها و اکسسوری ها در این سبک محدودیت خاصی وجود ندارد ولی بهتر است شما رنگ لباس و اکسسوری های مورد استفاده خود را به گونه ای انتخاب نمایید که با یکدیگر همخوانی و مطابقت داشته باشند تا تیپ و ظاهرتان جذاب و متفاوت تر به نظر برسد.

استایل تام بوی دخترانه

۸. آرایش مو و صورت در سبک تام بوی

در این سبک استایل حفظ سادگی ظاهر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. آرایش صورت باید به صورت ملایم انجام شود و برای داشتن این سبک استایل به هیچ وجه نباید از آرایش های غلیظ و زنانه استفاده نمایید زیرا در این صورت دیگر استایل شما صورت تام بوی نخواهد بود.

آرایش صورت برای تام بوی

بهتر است موهایتان را به صورت پسرانه کوتاه کنید ولی اگر تمایل دارید مویی بلند یا متوسط نیز داشته باشید این نوع سبک پوشش باز هم می تواند برایتان مناسب و ایده آل باشد همچنین در این سبک پوشش شما می توانید سبک ویژه خود را داشته باشید و ضروری نیست که از قوانین خاصی پیروی نمایید.

توجه داشته باشید که مدل موی کوتاه برای سبک تام بوی باید از بین مدل موهای پسرانه نوجوان انتخاب شود و مدل موهای کوتاه مردانه و رسمی برای طرفداران تام بوی انتخابی مناسب و ایده آلی به شمار نمی روند.

مدل مو تام بوی   مدل آرایش در تام بوی

تاریخچه سبک پوشش تام بوی

اصطلاح تامبوی در اوایل قرن ۱۵ به دسته ای از پسران اطلاق می شد که دارای رفتار های هنجارشکن بودند، اما در اواخر قرن ۱۵ این کلمه به دخترانی گفته می شد که دارای روحیه پسرانه بودند، البته امروزه این تعریف بسیار کلیشه ای است، زیرا خیلی از بانوان علاقه زیادی به پوشیدن شلوار جین، تی شرت، پیراهن، ژاکت و … دارند.

جالب است بدانید که این نوع پوشش در در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ در سراسر جهان شناخته شده بود و قشر خاصی از زنان سفید پوست طبقه متوسط و مرفه این سبک را انتخاب می کردند، این استایل با شروع جنگ های جهانی و بعد از آن نیز همچنان رونق داشت.

سبک پوشش تام بوی

بعد ازجنگ های جهانی و صنعتی شدن جوامع, پوشیدن این لباسهای مردانه نماد آزادی و فمنیسم محسوب می شد، تیپ تام بوی از محبوبیت زیادی در بین دختران آمریکایی برخوردار بود و آنها سعی داشتند با انجام ورزش های تناسب اندام با لباس های مردانه زیباتر به نظر برسند.

علاوه بر آن، طرفداران سبک تام بوی عقیده داشتند که با استفاده از تیپ تام بوی می توانند ارتباط راحت تر و بدون دردسری با مردان داشته باشند، زیرا با این لباسها هیچگونه دلبری زنانه وجود نداشت، اگرچه این روز ها دیگر سبک پوشش تام بوی اعتراضی نبوده  و تنها علاقه و گرایش به نوعی پوشش خاص می باشد. در اینجا می توانید تصاویر دیگری از این استایلهای خاص را ببینید.

تیپ تام بوی پوشش تام بوی انواع سبک تام بوی سبک تام بوی اسپرت استایل تام بوی جذاب سبک تام بوی رسمی سبک تام بوی متفاوت سبک تام بوی خاص سبک تام بوی استایل تام بوی خاص

در این بخش از دنیای مد مجله آرگا با سبک استایل تام بوی مخصوص دختران و خانم های جوان آشنا شدید که امیدواریم با توجه به مطالب ذکر شده بتوانید اطلاعات لازم را در زمینه این سبک پوشش بدست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *