دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن خش استیل روی لوازم منزل

  • سحر هودانلویی
  • ۸ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

با پیروی از مراحل ساده و آسانی که در این بخش از مجله آرگا بیان شده است، می توانید تمام این خط و خش ها را از بین ببرید و دوباره احساس تازگی را در وسایل منزل و محل کاری تان جاری کنید. برای از بین بردن خش استیل روش های موثری گفته شده است، که در این بخش مطالعه خواهید کرد.

استیل یا در اصلاحی فولاد ضد زنگ به دلیل زیبایی ظاهری و دارا بودن دوام بسیار، در بین عموم از محبوبیت منحصر به خود برخوردار می باشد. انتخاب استیل برای مصرف از گزیده های عالی برای وسایل آشپزخانه، سینک و لوازم ثابت برای خانه و محل کار می باشد. در برخی موارد و استفاده های مکرر باعت بروز خش بر روی این وسایل می شوید، که با آشنایی با راه کار های مربوطه می توان اقدام به از بین بردن خش استیل کرد.

برای از بین بردن خش استیل روش های آسانی وجود دارد که با بهره گیری از هریک می توانید از این دغدغه که وسایل زیبایتان خراب شده است، رها شوید. با تکنیک هایی که در ادامه گفته می شود، می توانید برای سطوح استیلی و لایه های محافظتی مصنوعی استفاده کنید.

از بین بردن خش استیل

از بین بردن خش استیل

به طور کلی بر روی وسایل دو نوع خش واضح و عمیق ایجاد می شود، که با راه کار های گفته شده می توانید تمامی آن ها را از بین ببرید.

  • خراش های واضح

برای از بین بردن خط های واضحی که بر روی سطوح استیل می افتد، می توانید از براق کننده های مخصوص استفاده کنید. این براق کننده ها را می توانید از سوپر مارکت و فرشگاه ها خریداری کنید و سپس با روش های گفته شده به از بین بردن آن ها بپردازید. از این جلا دهنده ها برای از بین بردن خش های سطحی نیز می توانید استفاده کنید، همچنین برای عالی به نظر رسیدن وسایل هایتان می توانید همواره از چنین برق کننده هایی استفاده کنید. روش هایی که گفته شد برای وسایلی که دارای لایه های محافظت کننده نیز هستند، بسیار مناسب می باشند.

  • خراش های عمیق

برای از بین بردن چنین خراش هایی نیازمند ابزار های مخصوص همچون کاغذ سنباده هستید. برای این کار می توانید تکه ای از کاغذ سنباده را جدا کنید، سپس آن را مقداری خیس و مرطوب کنید سپس با ایجاد اصطکاک بر روی جسم مورد نظر، خط و خش را از بین ببرید. با این روش می توانید، تمام سطوح را در میزانی یکسان قرار دهید و تمامی بالا و پایینی های موجود بر وسیله را از بین ببرید. هیچگاه سنباده را به جلو و عقب نکشید و یا بر خلاف دنده های آن اقدام به از بین بردن سطوح ناصاف نکنید.

تاکید می شود که برای از بین بردن خش های عمیق سطوح استیل، حتما از سنباده های نرم استفاده کنید همچنین از استفاده آن ها بر روی سطوح استیلی که رنگ شده اند و دارای لایه های ضد اثر انگشت هستند، توصیه نمی شود.

معرفی روش های از بین بردن خش استیل

تمیز کاری و برق انداحتن سطوح استیلی

بعد از بین بردن خش و شکل های ناخواسته بر روی سطوح استیلی می توانید آن ها را به خوبی برق بیندازید. برای این کار می توانید سطحی را که با سنباده صاف کرده اید، با پارچه ای دارای بافت های فیبری به تمیز کردن استیل بپردازید. این کار سبب از بین رفتن باقی مانده های سنباده و ترکیب های صیقل دهنده استیل می شود. در این روش مهم است که با برق انداختن به تمیز کاری های بیرون بدنه استیل بپردازید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

همچنین برای دست یابی به نتیجه ای مثبت می توانید مقداری سرکه سیب را به بدنه اسپری کنید و سپس با پارچه ای نرم و ترجیحا فیبر دار به تمیز کردن آن بپردازید. سرکه در تمیز تر شدن بدنه استیل تاثیری فوق العاده دارد.

از دیگر روش های برق انداختن استفاده از مقداری روغن می باشد. بعد از تمیز و خشک شدن بدنه استیل می توانید تکه ای پارچه را به مقداری روغن آغشته کنید و سپس به تمیز کردن آن بپردازید. در این روش می توانید تا برق انداخته شدن کامل سطح استیل به کار خود ادامه دهید.

روش براق کردن ظروف استیل

برای این منظور به یک پیمانه جوش شیرین، ۲ قاشق غذاخوری صابون کاستیلی، یک ظرف بزرگ آب و دو تکه پارچه تمیز نیاز دارید، حال با استفاده از جوش شیرین و صابون کاستیلی یک خمیر درست کنید، سپس مقداری از خمیر را روی قسمتی از پارچه بمالید و آن را روی قاشق و چنگال استیل بکشید ( با حرکت به سمت داخل و بالا و پایین خمیر را پاک کنید)

رفع خش استیل

سپس ظروف استیل را به خوبی بشویید تا این مواد از روی آن تمیز شوند و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز آنها را برق بیندازید، می توانید هر چند ماه یکبار این کار را انجام دهید.

روش دیگر برق انداختن قاشق و چنگال

در این روش نیز نیاز به فویل آلومینیومی، ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۲ قاشق غذا خوری نمک، آب داغ، ظروف پلاستیکی و شیشه ای و پارچه نرم یا حوله بدون پرز

ظروف پلاستیکی یا شیشه ای انتخاب کنید که قاشق و چنگال داخل آن جا شوند، سپس ته ظرف را با فویل به گونه ای که قسمت براق آن به طرف بالا باشد، بپوشانید.

نمک و جوش شیرین را به مقدار مساوی ته ظرف بپاشید، اکنون قاشق و چنگال را داخل ظرف بگذارید و مطمئن شوید که همه قطعات با فویل تماس پیدا کنند.

در مرحله بعدی، بر روی گاز یا ماکروویو آب را تا نزدیک به جوش آمدن گرم کرده و سپس به آرامی روی قاشق و چنگال استیل بریزید تا روی آنها را بپوشاند، فضای کافی در ظرف باید وجود داشته باشد، اکنون واکنش شیمیایی فویل، جوش شیرین،، نمک و آب داغ می تواند سیاهی و سولفید را از نقره گرفته و به دادن سیاهی به فویل موجب تیرگی فویل خواهد شد.

قاشق و چنگال ها را یک تا دو دقیقه و در صورت داشتن تیرگی زیاد به مدت ۵ دقیقه در این محلول بگذارید تا خیس بخورند، سپس ظرف را خارج کرده و با آب گرم و صابون شسته و با پارچه نرم خشک کنید.

برطرف کردن خش استیل

همان طور که گفته شد استیل دارای سطح زیبا و شیکی است که همگان را به سوی خود جذب می کند، اما با آشنایی با نحوه نگهداری و برق انداختن آن نیز بسیار مهم است، که در این مطلب آن را مطالعه کردید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *