دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به مکان های دیدنی لیبی و نقاط گردشگری تماشایی این کشور برای توریست ها

  • مریم صبوری
  • ۷ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

 شما عزیزان در این مقاله از مجله آرگا با کشور بزرگ پهناور لیبی و مکان های دیدنی اش آشنا خواهید شد که از جمله از مناطق گردشگری اش می توان به شهر بنغازی و طرابلس، رشته کوه های سرسبزش، تپه های شرقی ارگ، کاخ البرکا، موزه جرایم دیکتاتور، کلیسا جامع بنغازی، موزه قلعه سرخ و مسجد گورگی اشاره کرد.

لیبی یکی از کشور های واقع در شمال قاره آفریقا می باشد که هم مرز با کشور های سودان، تونس، مصر، نیجر، چاد و الجزایر است. مساحت این کشور بالغ بر ۱.۷۵۹.۵۴۱ کیلومتر است که جزو کشور های پهناور در قاره و کل جهان است. پایتختش شهر طرابلس می باشد که جمعیت ۷.۲ لیبی در این شهر ۱.۷ به زندگی مشغول هستند. نام این کشور از زبان یونانی قوم بربر libyans می باشد که ۹۰% از کشور دارای آب و هوای بیابانی بوده و مقداری کمی از منطقه دارای هوای مدیترانه ای است. مردم لیبی به زبان عربی سخن می گویند،این کشور صاحب عمده ترین ذخایر نفتی می باشد که تولید ناخالصی آن ۷۸.۷۹ میلیارد دلار با داشتن ۱ میلیون و ۸۲ هزار نفر نیروی کار تشکیل شده است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این کشور و گردشگری هایش اطلاعات کسب نمایید.

گردشگری در لیبی بزرگ

مکان های دیدنی لیبی کجا قرار دارد؟

کشور لیبی یکی از بزرگ ترین کشور ها در دنیا می باشد که با توجه با ۲ نوع آب و هوایی کویری و مدیترانه ای در تابستان با هوای گرم و خشک و در زمستان سرد و خشک است. وزش نسیم هوای خنک که از صحرای مدیترانه می وزد می تواند اوقات فراغت خوبی برای گذراندن تعطیلات باشد تا از طبیعت بی نظرش بی بهره نمانید. یکی از شهر ها با قدمت بالا در این کشور رم می باشد، که مگنا در قرن ۱۰ میلادی به دست فنلاند تاسیس گردید و به شهر پوونی جایگزین گردید. بنغازی با سطح بارش ۲۵۸ میلی متر در سال و ۲۱ میلی متر بارش در ماه که به شکل حدودی انگار ۵۷ روز در سالیانه بارش وجود دارد. یکی از مهم ترین سازه های شهر که خراب شده تئاتر می باشد که مگنا در بیست و سه سال قبل میلاد از منطقه بومی در آفریقا سازگار تر است. حمام های دریایی با دوش های مونتاژ شده از زیبایی این منطقه به حساب می آید که شهر را به مکان گردشگری تبدیل کرده است. اثرات معروف و مهم در لیبی می توان به سکونت یونانی ها اشاره کرد که در سال ششصد و سی قبل میلاد به شهر رومی در قبل میلاد توجه داشت و به منطقه های زیبای که آپولو و زئوس و دمتر و آپارتمان تبدیل شده است.

مکان های دیدنی لیبی کجا قرار دارد؟

  • شهر جذاب طرابلس

این شهر بزرگ و زیبا پایتخت لیبی می باشد که به عنوان بندر اصلی و مرکز تولیدی و تجاری آفریقا شمالی نقش گرفته است. طرابلس در ساحل مدیترانه در شمال غربی لیبی قرار گرفته که جمعیتش حدود ۱ میلیون و ۶۸ نفر می باشد و متعلق به قرن ۷ قبل میلادی می رسد. این شهر به دست فنیقیال افتتاح شد که با تاریخ دیرینه اش در دوره امپراتوری روم مکان های باستان شناسی پر اهمیتی داشته است. این جذابیت ها از قبیل؛ پارک میدان جزایر و محله ایتالیایی و کاخ های ارمنی که از زمان سلطنت رومیان به یادگار مانده و مورد تعمیر قرار گرفت.

بررسی مکان های دیدنی لیبی

  • موزه قلعه سرخ

یکی از مکان های دیدنی لیبی موزه السرایا الحمرا می باشد که در طرابلس به عنوان موزه ملی یاد می شود. این موزه باستان شناسی در بنای ساختمانی معروف به قلعه سرخ قرار دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
مکان های زیبا لیبی
  • مسجد گورگی

این مسجد که در شهر طرابلس قرار گرفته از کهن و دیرینه ترین شهر های لیبی می باشد. این مسجد که در بنای ساختمانی قدیمی بوده دارای مسافران و گردشگران زیادی است. مسجو گورگی در سال ۱۸۳۴ به دست مصطفی گورگی مورد بهره برداری قرار گرفت که در نزدیکی قوس رومی مارکوس اورلیوس می باشد.

بهترین مکان های دیدنی لیبی

  • شهر دیدنی بنغازی

اگر مایل هستید به دومین شهر از لحاظ جمعیتی سفر کنید به بنغازی بروید و از این شهر مدیترانه ای که همجوار با خلیج سیدا می باشد بروید. بنغازی در واقع با جمعیت ششصد و سی هزار نفره خود در سال ۲۰۱۱ از شهرهای پرجمعیت لیبی به شمار می رود. این منطقه در سال ۵۲۵ پیش از میلاد به عنوان مستعمره یونانی به اسم اوسپراید به خود گرفت. گذشته بنغازی به قرن ۳ پیش از یلاد بر می گردد که در آن دوره برنیس رومیان بود و در دوره رنسانس رو به زوال بود که بعد از فتح عرب ها به شهر کوچکی تبدیل گشت. بعد از آن پایتخت کشور شد که از سال ۱۹۶۹ به دومین شهر اقتصادی و تجاری معروف گشت. از مکان های دیدنی لیبی در بنغاری می توان به  قدیمی ترین دانشگاه لیبی، کلیسای جامع، موزه و بندرگاه و باغ وحش اشاره کرد.

بهترین مکان های دیدنی لیبی

  • کلیسا جامع بنغازی

این کلیسا واقع در مرکز شهر بنغازی کشور لیبی قرار گرفته که یک مکان برای کاتولیگ های سابق به شمار می رود. برای دیدن مکان های دیدنی لیبی این بنا را از دست ندهید که در میان سال های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۹ احداث شده و از بزرگ ترین ساختمان های قاره آفریقاست. داخل کلیسا معماری منحصر به فردش که داستان ۳ ناقوس بوده و هنوز کامل نشده است. این بنا از مقر اتحادیه سوسیالیست عربی بوده که مورد استفاده قرار می گرفته و بعد از آن تا دهه ۱۹۶۰ خالی بوده ولی امروزه از سال ۲۰۰۹ از سوی شرکت ایتالیایی مورد تعمیر قرار گرفت.

کشور پهناور لیبی

  • موزه جرایم دیکتاتور

موزه ای در این کشور که اختصاص به جرایم دیکتاتور دارد در واقع کاخی می باشد که از مکان های پادشاه ادریس در سال ۱۹۵۱ استقلال لیبی در ایتالیا اعلام شد. در بیرون موزه شما شاهد قلعه ای هواپیمایی و ضد قذاقی خواهید بود که به دفاع لیبی در سال ۲۰۱۱ ماه مارس نابود گشت و خلبانش فوت شد که برای تجلیل نمادی وجود دارد.

مناطق خوش آب و هوا لیبی

  • کاخ البرکا

یکی دیگر از مکان های دیدنی لیبی به نام کاخ البرکا می باشد که متعلق به قرن ۱۹ عثمانی در ال برکا است. این مکان در دوره سلطنت رشید پاشا دوم بنا گشت ک نمای جلویی آن در سال ۱۸۹۵ خاتمه یافت. بخشی دیگر از این کاخ در زمان بعد حکومت ایتالیا اضافه شد. که به شکل سبز و سفید با داشتن سیصد و شصت اتاق در منطقه ای زمین سبز واقع شده که مورد تعمیر قرار گرفته است و اکنون به اسم موزه بیت المدینه الثقفی جایزین شده است.

کشور لیبی در قاره آفریقا

  •  تپه های شرقی Grand Erg

این تپه ها در غدامس هستند که در هنگام دیدن غروب آفتاب واقعا زیبا و شگفت انگیز است. به شهر غدامس بروید و از این دیدنی لذت ببرید که این منطقه به عنوان الماس صحرای لیبی نام گرفته و با داشتن ۴۶۲ کیلومتر در قسمت جنوب غربی طرابلس در نزدیک مرز تونس و الجزایر قرار دارد. که از طرف الجزایر بزرگ تر خواهد شد و قسمتی از آن در مرز غربی تونس پوشیده شده که در کشور قرار دارد. این تپه ماسه ها متعلق به شرق دارند که نظر می آید گراند ارگ در بخش جنوبی صحرا الجزایر قرار گرفته باشد که با مساحت سیصد کیلومتری و شرق و قرب دویست کیلومتری از شمال تا جنوب در بر بگیرد. همسایه با تونس در قسمت شمال شرق ارگ از شمال غربی وارد لیبی می شود.

جذابیت های زیبا در لیبی

  •  رشته کوه سبز

از دیگر مکان های دیدنی لیبی می توان به وجود تپه های سبزش اشاره کرد که در کوهستانی حاصل خیز و شاداب در شمال شرقی قرار گرفته است. این قسمت زیبا و بکر از مناطق جنگلی لیبی بوده که به شکلی از وسیع ترین جنگل های روی کره زمین می باشد. در ادامه گردشگری در کشو یبی حتما از این مناطق دیدن نمایید و به ناحیه های سر سبزش سر بزنید. این رشته کو ها در زمان حکومت ایتالیایی ها جایی برای کشاورزی بود که در دهه ۱۳۹۰ ایتالیایی ها نقل مکان کردند. در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با سایر مکان های دیدنی آفریقا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *