دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با زیباترین و جذاب ترین دیدنی های دهلی نو

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

امروز قصد داریم تا به یکی دیگر از نقاط پر جاذبه دنیا برویم دهلی نو پایتخت کشور هند که همچنان از فرهنگ غنی و ارزشمندی برخوردار است و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند. دیدنی های دهلی نو شامل عبادتگاه های فرهنگی و تاریخی هستند که در تاریخ و فرهنگ این منطقه از ارزش بالایی برخوردار است.

دهلی نو دارای جاذبه های زیادی است گشت و گزار در این شهر و بازدید از فرهنگ غنی مردمان این منطقه ارزش بسیار بالایی دارد خیلی از ما دهلی را به عنوان یک سرزمین با تمدن می شناسیم که همواره ارزش فرهنگی  تمدن خود را حفظ کرده است سفر به این مناطق تجربه ای بسیار خاطره انگیز را در اختیار شما قرار می دهد. برترین جاذبه هایی که می توانید در دهلی مشاهده کنید جاذبه های تاریخی هستند قلعه سرخ که یکی از بناهای پر جاذبه در دنیا است ساختار زیبا و ارزشمندی که در معماری های این بنا مشاهده می شوند عظمت هری و تاریخی آن را دو چندان می کند این بنا به دستور شاه جهان ساخته شده است از دیگر جاذبه هایی که می توانید در دهلی نظاره گر باشید کاخ ها، معابد، آرامگاه، مساجد و دروازه ها هستند که زیبایی های بی نظیری برای گردشگران دارند در ادامه این بخش علاقه مندان می توانند از جاذبه های بیشتری در این شهر دیدن کنند.

آشنایی با دیدنی های دهلی نو برای علاقه مندان:

بسیاری از دروازه هایی که در دهلی قرار دارند از بناهای تاریخی شهر به شمار می آیند تنوعی که در جاذبه های این منطقه وجود دارند موجب جلب گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا می شود در ادامه این بخش به جاذبه های مختلفی از شهر دهلی اشاره خواهیم کرد.

 

 

معبد لوتوس:

یک معبد بی نظیر و فوق العاده که توسط یک معمار ایرانی به نام فریبرز صهبا طراحی و با سنگ مرمر سفید ساخته شده است این معبد یکی از دیدنی های دهلی نو است. نام دیگر معبد لوتوس نیلوفر آبی می باشد و علت این نام گذاری شباهت ظاهری این معبد به گل نیلوفر می باشد که در این کشور برای دین و عبادت ساخته شده و یکی از بهترین معابد از لحاظ طراحی ساخت می باشد. بازدیدکنندگان با هر دین و مذهبی می توانند همه روزه از این مکان بی نظیر بازدید کنند. اگر قصد سفر به دهلی نو را دارید لوتوس یکی از نام هایی ست که نباید آن را فراموش کرد. این مکان مذهبی و دینی همه ساله هزاران بازدید کننده از سراسر جهان را در خود جای می دهد و از مکان هایی ست که برای مردم دهلی نو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

موزه فرهنگی دهلی

مقبره همایون:

یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر مقبره همایون است که در قرن ۱۶ میلادی طراحی و بنا شده است. این مکان منزنگاه بزرگ امپراتور مغول یعنی همایون است که سال هاست به یکی از پربازدیدترین مکان های کشور هند تبدیل شده و اهمیت بسیار زیادی دارد. از طراحی ساخت این مقبره می توان به عناصر آن که از معماری ایرانی ، مغولی و هندی تشکیل شده است نام برد. طراحی این مقبره آنقدر فوق العاده است که برای ساخت تاج محل از این مکان الهام گرفته شده و در واقع برای مردم هند این مکان می تواند از تاج محل نیز مهم تر باشد. اگر قصد سفر به کشور هند و شهر دهلی نو را دارید مقبره همایون یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است که همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر پذیرای بازدیدکنندگان خود می باشد این مقبره از مکان های دیدنی دهلی به شمار می آید.

  •  آرون گروپس

دیدنی های دهلی نو

بازار دیلی هات:

بازاری فوق العاده برای خرید صنایع دستی، غذاهای هندی و آثار هنری که توسط دولت هند افتتاح و اداره می شود. گردشگران می توانند در این بازار به خرید انواع زیورآلات،صنایع فلزی و چوبی، پارچه و… بپردازند و از خرید خود در این بازار قدیمی و سنتی لذت ببرند. بازدید از این مکان همه روزه قابل انجام است و با هزینه بسیار اندکی در ورودی بازار دیلی هات می توانید به خرید و قدم زدن در این بازار بروید. این مکان برای مردم هند یک میراث بزرگ محسوب می شود که می توانند در آن آثار سنتی، هنری و غذاهای خوشمزه را در اختیار مشتریان بگذارند و به صنعت خود کمک کنند. این بازار قدیمی ساله بازدیدکنندگان زیادی دارد و مردم محلی خود نیز از حمایت و خرید در آن قافل نمی شوند.

چشم انداز دهلی

موزه نیرو هوایی:

بازدید از این مکان های دیدنی بی نظیر در این شهر برای عموم رایگان است و همه روزه به غیر از روزهای تعطیل می توانید از موزه نیرو هوایی دهلی که یکی از مکان ها با اهمیت بالا در این شهر است بازدید نمایید.این موزه برای بازدید گردشگران از تجهیزات هوایی هند در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی دهلی نو تبدیل شد و بازدید کنندگان زیادی را که علاقه مند به هواپیماها و تجهیزات هوایی بودند را به خوذ جذب کرد. موزه نیرو هوایی این شهر زبان زد مردم و اهالی آن می باشد و از آن به عنوان یکی از مهم ترین مکان های دیدنی این شهر یاد می کنند.

موزه دهلی

بنای یادبود مهاتما گاندی:

قطعا در طول عمر خود بارها اسم گاندی به گوشتان خورده است و رابطه با شیوه زندگی این شخص کجکاو شده اید. بنای یادبود گاندی یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در دهلی نو است و از بهترین های این شهر محسوب می شود. گردشگران می توانند در این مکان با یادگاری های زندگی و آثار مربوط به این شخصیت مهم آشنا شوند و از آن ها بازدید نمایند. گاندی در این مکان مهم در سال ۱۹۴۸ به قتل رسید و از آن زمان این مکان برای یادبود از وی برای بازدید عموم رایگان شد تا بتوانند شخصیت او را بیشتر بشناسند و با شیوه زندگی اش بیشتر آشنا شوند. شما نیز اگر علاقه مندان به شخصیت گاندی هستید می توانید با قدم زدن در این مکان و بازدید از قسمت های مخلتف سفر خود را به خوبی سپری کنید. این مکان دیدنی قطعا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در کشور هند می باشد.

زیبایی های دهلی

بازدید از چشم اندازها و زیبایی های شهر دهلی برای خیلی از گردشگران و علاقه مندان از جذابیت زیادی برخوردار است خیلی از علاقه مندان و گردشگران در این سفر تجربه های متفاوتی را به دست می آورند که در کمتر جایی از دنیا می توانند آن را تجربه کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *