دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلوگیری از شل شدن پوست با چند توصیه خانگی و طبیعی

  • مهتاب علی پناه
  • ۵ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

داشتن پوستی زیبا و سفت نقش مهمی را در زیبایی ایفا می کند اما در برخی موارد بنا به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و حالت افتادگی به خود می گیرد، در این مقاله شما عزیزان را با راهکارهای طبیعی جهت جلوگیری از شل شدن پوست آشنا خواهیم کرد.

شل شدن پوست در برخی موارد بنا به دلایلی مختلفی اتفاق می افتد که در بیشتر موارد با افزایش سن، ساختار زیرین پوست نیز بیشتر دچار مشکل می شود و عوامل دیگری از جمله آسیب خورشید، سیگار کشیدن و تغییرات وزنی سبب شل شدن پوست می شود و در نتیجه پوست استحکام کششی خود را از دست خواهد دارد که یکی از مسائل نگران کننده در بین خانم ها این است که چگونه این افتادگی پوست را برطرف کنند که در ادامه مطلب شما دوستان را با روش های جلوگیری از شل شدن پوست آشنا خواهیم کرد.

همانطور که می دانید تولید کلاژن در سلول های پوستی با افزایس سن کاهش پیدا می کنذ و این مهم ترین علل شل شدن پوست می باشد و در نتیجه پوست شل و افتاده به نظر می رسد اما به جز افزایش سن عوامل دیگری نیز منجر به شل شدن پوست خواهند شد که این عوامل عبارت است از:

  • ذرات آلودگی موجود در هوا
  • تایش اشعه مضر نور خورشید بر پوست
  • رپزیم غذایی ناسالم
  • استفاده از محصولات شیمیایی
  • مصرف دخانیات و الکل
  • خشک شدن پوست و از دست رفتن چربی طبیعی آن
  • خواب ناکافی

جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست

جلوگیری از شل شدن پوست با چند ترفند ساده

فیبر و کلاژن در پوست سبب حفظ انعطاف پذیری و نرمی صورت می شود که با افزایش سن فیبر به تدریج تجزیه می شود و در نتیجه سبب شل شدن پوست صورت می شود و شاید روش های زیادی را جهت درمان شل شدن پوست امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با روش های طبیعی جهت درمان افتادگی پوست آشنا شوید و پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

۱. ماسک خاک رس

یکی از روش های طبیعی به منظور جلوگیری از شل شدن پوست استفاده از ماسک خاک رس می باشد که به منظور تهیه این ماسک دو تا سه قاشق غذا خوری از این پودر را با یک قاشق غذا خوری پودر شیر و کمی آب یا گلاب ترکیب کرده سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پوست تان بزنید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بماند تا خشک شود و در نهایت صورت تان را با آب ملایم بشویید.

۲. ماسک دارچین

به منظور تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری پودر دارچین و یک قاشق غذا خوری زردچوبه را با هم مخلوط کرده سپس به ترکیب به دست آمده مقدار کمی روغن زیتون و شکر بیفزایید تا بافت خمیر نرم شود و برروی پوست تا اعمال کنید  و پس از زمان بیست دقیقه با آب گرم پوست تا را بشویید، به منظور دریافت نتیجه بهتر هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

۳. تغییر سبک زندگی

به منظور داشتن پوستی سالم بهتر است از استرس و فشار عصبی دور شوید و به هر آنچه که می خورید اهمیت دهید توصیه می شود برای اینکه پوستی سالم داشته باشید استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید و به آنچه می خورید بیشتر اهمیت دهید، همچنین مصرف قهوه، سس مایونز و شکلات را محدود کرده و از میوه و سبزیجات استفاده کنید و از ورزش کردن نیز غافل نشوید.

روش های موثر برای درمان شل شدن پوست

۴. استفاده منظم از جوانه ها

استفاده از جوانه گندم و ماش سبب طراوت و شادابی پوست می شود زیرا، این مواد غذایی دارای ویتامین های گروه B می باشند که نقش مهمی را در سلامت پوست ایفا می کند.

۵. مصرف هندوانه، اسفناج و گوجه فرنگی

طبق تحقیقات انجام شده به منظور جلوگیری از شل شدن پوست مصرف هندوانه، اسفناج و گوجه فرنگی بسیار موثر است زیرا این مواد غذایی با ارزش سبب تحریک بدن به عضله سازی می شود بنابراین در صورتی که به صورت منظم از این مواد غذایی استفاده کنید می توانید از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری کنید.

جلوگیری از شل شدن پوست

۶. مصرف مقادیر فراوان آب

نوشیدن آب کافی سبب حفظ قابلیت ارتجاعی پوست می شود و علاوه بر اینکه به پوست رطوبت می رساند سبب از بین رفتن سموم از بدن نیز می شود بنابراین توصیه می کنیم روزی هفت تا هشت لیوان آب مصرف کنید.

۷. مصرف آنتی اکسیدان ها

جهت داشتن پوستی سالم و  درمان افتادگی پوست بهتر است به میزان کافی از روغن های سالم و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید و همچنین از مصرف میوه های تازه، روغن های سالم و آجیل استفاده کنید تا پوستی سفت داشته باشید.

 

سفت شدن پوست با چند روش موثر

۸. استفاده از ویتامین A

کمبود ویتامین A در بدن سبب خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست می شود که با مصرف مواد غذایی از جمله : هویج، سیب زمینی شیرین، سبزیجات با برگ ها تیره می توانید این ویتامین را به بدن برسانید.

۹ ویتامین C

این ویتامین علاوه بر اینکه جهت بهبود سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته می شود در صورتی که بر روی پوست استفاده شود سبب کاهش چین و چروک و بهبود بافت پوست می شود.

بهترین تکنیک برای جلوگیری از شل شدن پوست

۱۰. ورزش

از دیگر راهکار های موثر برای پیشگیری از شل شدن پوست ورزش های هوازی از جمله : دویدن، دوچرخه سواری می باشد همچنین استفاده از ورزش های سبک نقش مهمی در جلوگیری از افتادگی پوست پس از کاهش وزن دارد.

درمان شل شدن پوست با چند ترفند ساده

۱۱. سفیده تخم مرغ

یکی از ماسک های طبیعی جهت درمان شل شدن پوست استفاده از سفیده تخم مرغ است زیرا هیدرولیپید های موجود در سفیده تخم مرغ سبب بالا کشیدن پوست شل می شود، می توانید یک تا دو عدد سفیده تخم مرغ هم زده تا کف کند سپس بر روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید بیست دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید همچنین می توانید یک قاشق غذا خوردی ماست ساده را با یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه بماند. از این روش دو بار در هفته استفاده کنید تا پوستی سفت و درخشان داشته باشید.

رفع شل شدن پوست با استفاده از ماسک طبیعی

۱۲. آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل داشتن اسید مالیک به برگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند بنابراین ژل یک برگ آلوئه را بر روی صورت و گردن بمالید و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب ولرم بشویید و چند در بار هفته این روش را امتحان کنید، همچنین می توانید یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب نمایید سپس بر روی صورت و گردن بمالید و پس از پانزده دقیقه با آب گرم بشویید سپس کمی آب سرد بر روی پوست بپاشید این روش را هفته ای یک بار انجام دهید.

۱۳. خیار

استفاده از عصاره خیار جهت درمان شل شدن پوست گزینه بسیار مناسبی است بنابراین عصاره یک عدد خیار به صورت تان بمالید و در نهایت با آب سرد بشویید از این روش روزی یک بار استفاده کنید و یا می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ، دو قاشق غذا خوری آب خیار تازه و سه تا پنج قطره روغن ویتامین E را با هم مخلوط کرده سپس ماسک حاصل را بر روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب سرد بشویید از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید.

درمان شل شدن پوست با چند راهکار طبیعی

۱۴. گلاب

گلاب به سفت شدن پوست کمک می کند و برای روشن و درخشان پوست بسیار موثر است از این رو پیش از خوابیدن مقداری گلاب بر روی پوست تان بمالید، اینکار از بروز نشانه های پیری زود رس جلوگیری می کند.

۱۵. لیمو

استفاده از لیمو سبب بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست می شود و به کاهش چین و چروک و سفت شدن پوست کمک می کند از این رو، آب یک عدد آب لیمو را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی پوست بماند این روش را دو تا سه بار در روز انجام دهید و در نهایت از یک مرطوب کننده با کیفیت بالا استفاده کنید.

ماسک برای سفت شدن پوست صورت

۱۶. عسل

عسل به دلیل داشتن خواص ضد پیری و آنتی اکسیدانی برای درمان شل شدن پوست بسیار مفید است به همین خاطر دو تا سه قاشق غذا خوری عسل و چند قطره آب لیمو را با هم مخلوط کرده و بر روی صورت و گردن بمالید و پس از خشک شدن با آب گرم بشویید از این روش یک تا دو بار در روز استفاده کنید.

درمان شل شدن پوست با ماسک های طبیعی

۱۷. توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است و سبب سفت و محکم نگه داشتن پوست می شود می توانید دو تا سه عدد توت فرنگی رسیده له شده را با دو قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید سپس ماسک حاصل را بر روی پوست بمالید و پس از زمان پنج دقیقه با آب ولرم بشویید جهت رسیدن به بهترین نتیجه می توانید هفته ای یک بار از این روش استفاده کنید.

جلوگیری از شل شدن پوست با ماسک های طبیعی

همانطور که در این مقاله با روش های پیشگیری از شل شدن پوست آشنا شدید پیروی از یک رژیم غذایی سالم و منظم نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با روش های جلوگیری از چروک پوست، صاف شدن پوست صورت و معرفی انواع ماسک رفع تیرگی پوست بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *