دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی لوکزامبورگ کشوری کوچک اما سرشار از جاذبه های تماشایی

  • مریم صبوری
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

مکان های دیدنی لوکزامبورگ از قبیل؛ شهر ویاندن، شهر اشترناخ و صومعه بندیکتی، دهکده بورشاید، شهر حمام های موزل و مندورف، میدان گیوم دوم، محله قدیمی، سنگپوز صخره ای و موزه ملی هنر و تاریخ می باشد. که ما در این مقاله از مجله آرگا برای شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

یکی از کشور های کوچک واقع در قاره اروپا که سرچشمه مناطق جذاب فراوانی می باشد و دارای جاذبه های تاریخی و مدرن بوده تجربه ای بی همتا در سفر است. شما با رفتن به مناظر طبیعی و دیدن قلعه ها حس لذت را به ارمغان می آورید همچنین با دیدن کلیسا، موزه ها، میدان و قلعه های قرون وسطایی که در میراث ثبت جهانی شده واقعا جذاب به نظر می رسد. هنر و تاریخ و فرهنگ های کهن که با فستیوال و نمایشگاه ها و اجراتئاتر مدرن ادغام شده اند در یک کشور کوچک در کنار ورزش با انواع روحیات و سلایق واقعا شگفت انگیز است. وضعیت آب و هوا در این کشور تقریبا معتدل است که در فصل های مختلف کمی تفاوت دارد که در تابستان و زمستان فصل های گرم و سرد هوا خنک است. کل بارش های در یک سال به سو و دو اینچ می رسد که بخش Ardennes نسبت به سایر بخش‌ های جنوبی کشور سرد تر و مرطوب تر است.

مناطق جالب در لوکزامبورگ

مناطق و مکان های دیدنی لوکزامبورگ

شما همواره می توانید در دل طبیعت پیاده روی و کوه نوردی داشته باشید و با دیدن معماری و سبک تاریخی قلعه ها و خیابان ها در لوکزامبورگ از حسی آرامش بخش برخوردار شوید. میانگین هوایی این منطقه به ۸ تا ۲۰ درجه می رسد که در زمستان مرتفع ترین هوای شمالی بارش برف را دارد. مهم ترین فستیوال ها با هنرمندان برجسته از کل جهان به این کشور می آیند و اجرای زنده موسیقی دارند که سرتاسر با هزاران چراغ به این مکان می آیند و در بخش های مختلف شاهد برگزاری مراسمات هستند. مساحت این کشور به ۱۶۵۰ کیلومتر مربع می رسد که جمعیتی بالغ بر پانصد هزار نفره دارد. آثار و مناظر های لوکزامبورگ بسیار جالب است که ما در این مطلب برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم در ادامه همراه ما باشید.

گردشگری در لوکزامبورگ

  • محله یا ربع قدیمی

بهترین مکان های دیدنی لوکزامبورگ که برای گشت و گذار مناسب است به عنوان میراث فرهنگی در سال ۱۹۹۴ به ثبت جهانی یونسکو رسید. در لوکزامبورگ سیتی شاهد قلعه و استحکامات قدیمی خواهید بود که ساخته شده در جبل الطارق شمال در قلعه ای می باشد که سال های ۱۸۶۷ تا ۱۸۸۳ تخلیه شد و کاربرد خود را از دست داد. برج و باروی که در باغ و پارک فضای سبز می باشد در سنگ فرش ها محل راه خیابانی برای رفت و آمد هایی می باشد. قدم زدن در این گذرگاه ها و پل و کوچه ها واقعا باشکوه است که زیبایی هایش را دوچندان کرده است.

مکان های جذاب و دیدنی لوکزامبورگ

  •  آرون گروپس
  • موزه ملی هنر و تاریخ

اگر علاقه به هنر و تاریخ دارید و می خواهید از فرهنگ این کشور اطلاع پیدا کنید به موزه تاریخی اروپا بروید تا بهترین گردشگری را ببینید. در این موزه می توانید آثار باستانی و اسناد و مدارک و وسایل قدیمی را ببینید که ارزشمند می باشد و شامل؛ صنایع دستی و سکه و سلح های تاریخی و کهنی است که ابزار لوکزامبورگ در بنای جدید با معماری به سبک نو در چشم اندازی زیبا بنا کرده است. در موزه ملی هنر و تاریخ می توانید بخش های فرهنگی را ببینید که با ابعاد علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی از قرن ۱۶ تا ۲۰ را نظاره گر باشید. آثار باارزش قرن بیستی که هنر مدرن را به نمایش گذاشته از اثر های معروف هنرمندان است که جزو مکان های دیدنی لوکزامبورگ محسوب می شود.

درمورد مکان های دیدنی لوکزامبورگ

  • میدان گیوم دوم

جایگاه گیوم دوم در فضای عمومی شهر قرار گرفته که در قدیم صومعه بوده و بعد به محل عبور و مرور عابران پیاده تبدیل شده است. در مرکز میدان شما می توانید مجسمه ویلیام دوم پادشاه هلند و دوک بزرگ لوکزامبورگ که سوار بر اسبش است را ببینید. دیدن تالار زیبا در کنار شهر و شیر های معروف تریمونت که زیبایی را دوچندان کرده است. یک منزل که متعلق به قرن ۱۶ می باشد با نمای زیبا بیرونی که با پلکان و بالکن های حفاظت شده نمایان است واقعا جالب به نظر می رسد. برجک اسپانیایی که از بر فراز برج منظره را می توان دید زدجایگاه سوار نظام ووین که از بالا کاخ دوک باشکوه و مجلل نمایان است از زمان رنسانس به سال ۱۵۷۲ برمی گردد که گردشگران زیادی از این محل در تابستان دیدن می کنند.

آشنایی با مکان های دیدنی لوکزامبورگ

  • سنگپوز صخره ای

یکی از مکان های دیدنی لوکزامبورگ که می توان به آن اشاره کرد (سنگپوز صخره‌ای Bock) است که در قلعه ای با استحکام تاریخی قرار گرفته است. شبکه گسترده زیرزمینی این سنگری با تجهیزات و اسب های هزاران مدافع از مجموعه کل ۴۰۰۰۰ مترمربع با آشپزخانه و انبار و قصاب خانه ها کلیت زیادی دارد. با یک پیاده روی زیبا می توانید خود را به مجموعه نظامی برسانید و از مناظر لذت ببرید که دارای زیرزمین هایی با بخش بقایای قدیمی است. بخش مسطح سنگ پوز که در سال ۱۹۶۳ کشف شد در کنار سرباز خانه هی کهن که به قرن ۱۹ می رسد در کنار دیوار ونسلاس برج های عظیم با قدمتی که از سال ۱۳۹۰ به یادگار مانده از بهترین جذابیت هاست.

بهترین مکان های دیدنی لوکزامبورگ

  • شهر حمام های موزل و مندورف

منطقه‌ موزل در لوکزامبورگ یکی دیگر از مکان های دیدنی لوکزامبورگ در قسمت شرق کشور از دامنه ها قرار دارد که در رود زیبا و باشکوه در کرانه های دهکده بزرگ و کوچک از زیبایی در منطقه قرار گرفته است. این دهکده قدیمی که محلی برای گردشگری به حساب می آید در طبیعت با آیین های بومی از شهرتی دیرینه در بین مردم قرار گرفته که با آشپزی مواد محلی از محبوب ترین خوراکی های کشور محسوب می شود. در قدیم این ناحیه مورد توجه رومیان قرار گرفته بود که با داشتن آثار باستانی و تاریخی در شهر حمام مندورف با داشتن چشمه های آب گرم معدنی معروف شده است. در حال حاضر یک مجموعه اسپا به اسم (Mondorf le Domaine Thermal) در این منطقه بنا شده که مرکز سلامت و کلوپ تفریحی و هتل ها و سالن ورزشی می باشد. همچنین وجود قلعه رومی که از قرون وسطا به جا مانده به آرمیتاژ تبدیل شده که یک کاخ کوچک و تاریخی می باشد. آب اسپا از بخش چشمه آب معدنی استخراج می شود با دمای بیست و چهار درجه با خواص درمانی زیادی می باشد. کلیسای سنت میشل که متعلق به قرن ۱۸ بوده با تزییناتی که در درون فضا همراه با نقاشی بوده در کنار باغ های گل و گیاه پارک مندورف منحصر به فرد است.

لوکزامبورگ کشوری زیبا و دیدنی

  • دهکده بورشاید

دهکده Bourscheid یکی از قلعه های موجود در لوکزامبورگ است که در بخش مرتفع فلاتی در رود وارک می باشد. چشم انداز طبیعی این منطقه قابل وصف نیست که می توانید پیاده روی در این دهکده داشته باشید و در قبال آن از مناظر لذت ببرید. این قلعه و دهکده و دره همجوار با ساحلی که در این نزدیکی است دو رود در پلاژ برشاید است. بقایای به جا مانده در قلعه بورشاید که قدمتش به قرن ۱۰ میلادی می رسد مورد تعمیر قرار گرفته است. توریستان و مسافرانی که با تور به این محل می آیند کم نیستند و تا شب برای دیدن بهتر مناظر تا صبح وایمیستند و از مناظر لذت می برند که از مکان های دیدنی لوکزامبورگ به شمار می رود.

بررسی مکان های دیدنی لوکزامبورگ

  • شهر اشترناخ و صومعه بندیکتی

شهری بسیار جذاب و زیبا که در ساحل رود سور واقع می باشد در مرز آلمان و لوکزامبورگ قرار گرفته که دارای مناظر زیبا و طبیعی فراوانی بوده است. اگر علاقه به پیاده روی دارید در مسیر راه آبشار با چشم انداز های طبیعی راه بروید و از دیدنی های موجود که رقص های محلی در روز های خاص مرسوم است بهره ببرید. برج ها و قلعه ها و خانه های اشرافی که در خیابان های زیبا و باریک شهر پیداست نشان از مناطق قرون وسطایی می دهد. کلیسای بندیکتی و موزه اش که متعلق به قرن ۷ است از ۴ بخش مجزا در اطراف صومعه برخوردار است. در این بنای مذهبی که از تابوت مرمری شکل به زمان سنت ویلیبورد که پایه گذار صومعه بوده متعلق به قرن ۱۰ میلادی می باشد. در این شهر شما می تواید از موسیقی زیبایش لذت ببرید و شهرت و محبوبیت را نظاره گر باشید که در پایان ماه مه و اول ماه ژوئن برگزار می‌ شوند.

جاهای جالب لوکزامبورگ

  • شهر ویاندن

شهر Vianden از دیگر مکان های دیدنی لوکزامبورگ با دیدنی های جالب و منظره های شگفت انگیزی می باشد. این شهر با قدمتی کهن در دو طرف رود اورر قرار دارد که در کنار خانه های اشرافی و ملک ها اربابی که به زمان قرن ۹ می رسد و از آثار فرهنگی و تاریخی می باشد. می توانید دیوار های قرون وسطایی را نظاره گر باشید همچنین کلیسایی که به سبک گوتیک در سال ۱۲۴۸ بنا شده و دارای ۲ شبستان وسیع و بزرگ می باشد که در سال ۱۲۵۰ تعمیر و بازسازی شده و در موزه کوچک هنری می باشد. نقاشی های نقاشان معروف قرن ۱۸ و ۱۹ در این مکان جمع شده که خانه ویکتور هوگو در سال های تبعید به آن جا رفت و زندگی کرد. و دارای طبیعتی زیبا می باشد که با ارتفاع ۴۴۰ متری می توانید چشم انداز را به بهترین شکل ببینید.

جاذبه های دیدنی لوکزامبورگ

امیدواریم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد تا بتوانید در هنگام سفر به اروپا از کشور کوچک لوکزامبورگ دیدن کنید و از جاذبه هایش لذت ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *