دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تصاویر دکوراسیون ژاپنی و نکاتی که در طراحی این سبک باید رعایت کنید

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

دکوراسیون ژاپنی سبکی از طراحی داخلی خانه به شکل جذاب و مینیمال است که معمولا از طرفداران زیادی برخوردار می باشد و در این نوع دکوراسیون از عناصر طبیعی و گیاهانی مانند بامبو و بونسای استفاده زیادی می شود، در ادامه با این سبک از دکوراسون بیشتر آشنا می شوید.

طراحی داخلی به سبک ژاپنی، سبک جدیدی از طراحی داخلی می باشد که ریشه در فرهنگ آداب و رسوم مردم آسیای شرقی دارد و نیز تاکید آن بر ارتباط با طبیعت می باشد، به طور کلی سبک ژاپنی به دلیل پایبند بودن به اصولی همچون تعادل، نظم، عشق به طبیعت و رسوم باستانی از محیطی آرامش بخش و فضایی به دور از شلوغی برخوردار می باشد، در صورت علاقمندی برای آشنایی با سبک ژاپنی ادامه این مقاله را بخوانید.

معرفی دکوراسیون ژاپنی +تصاویر

فرهنگ کشور ژاپن بر پایه احترام و عشق بنا نهاده شده است و نیز استفاده از گیاهانی همچون بامبو و بونسای نمادی از فرهنگ آنها می باشد، حال به منظور ارتباط با طبیعت که ژاپنی ها علاقه زیادی به این کار دارند، می توان از عناصر آن در فضای داخلی خانه استفاده کرد؛ از آنجا که در دکوراسیون ژاپنی، استفاده از گلهای رنگارنگ چندان رایج و مرسوم نیست، بنابراین بهتر است از گیاهان طبیعی ساده و سبز برای این منظور استفاده کنید، روش دیگر برقراری ارتباط با طبیعت وجود پنجره های وسیع و بزرگ می باشد که از طریق آنها می توان نظاره گر مناظر زیبای بیرون باشید.

دکوراسیونی زیبا به سبک ژاپنی

یکی از عناصر مهم دیگر در طراحی به سبک ژاپنی، دیوار های ژاپنی است که شوجی می نامند، امروزه اغلب خانه های ژاپنی  کوچک و آپارتمانی می باشد، حال هر اینچ از مکان برای آنها اهمیت بسیاری دارد، از این رو برای بهینه سازی فضا، دیوار ها و درب خانه های آنها اغلب به صورت کشویی می باشد. بنابراین نصب یک دیوار بزرگ در منزل که دارای درب های کشویی ساخته شده از پانل شیشه ای است، در ایجاد دکوراسیونی ژاپنی تاثیر زیادی خواهد داشت.

دیزاین زیبای خانه به سبک ژاپنی

درب های ژاپنی از نوعی کاغذ نیمه شفاف و مرغوب ساخته شده که در داخل قاب چوبی قرار می گیرد، از مدل های مدرن این درب و دیوار ها پانل های شیشه ای هستند که داخل توری های چوبی قرار می گیرند، جالب است بدانید که این دیوار ها نور طبیعی و فضای طبیعت را محدود نخواهند کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دکوراسیون ژاپنی+تصویر

همچنین برای ایجاد تعادل و هارمونی با طبیعت می توان از عناصر طبیعی چوبی در فضای داخلی خانه استفاده کرد، زیرا فرهنگ ژاپنی به خاطر استفاده از این عناصر در منازلشان شهرت دارد. از این رو همانطور که گفتیم، در طراحی دیوار های خانه، درب ها، صفحات چوبی و قاب ها این نکته باید رعایت شود، چوب درختان افرا، سرو و کاج قرمز برای این منظور مناسب هستند، ضمن اینکه چوب بامبو نیز برای دکوراتیو منزل کاربرد زیادی دارد.

تصویری از دکوراسیون ژاپنی

در این نوع دکوراسیون علاوه بر جنس چوب، بافت آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از کفپوش بامبو، دیوار هایی از جنس چوب و نیز خطوط منظم چوبی در دکوراسیون داخلی، فضای آرامش بخشی ایجاد خواهد کرد.

دکوراسیون ژاپنی+عکس

طراحی ورودی منزل نیز در سبک ژاپنی مهم می باشد. این مکان محل خوش آمدگویی مهمانان بوده و در آنجا افراد کفش های خود را در می آورند تا دمپایی های چوبی بپوشند، حال در این ورودی ها که اغلب به صورت راهرو است، قفسه هایی برای قرار دادن کفش ها قرار می گیرد و نیز کف سالن یا راهرو با کفپوش سنگی پوشیده شده است، همچنین در طراحی ورودی خانه در سبک ژاپنی از نور پردازی طبیعی و نیز المان های طبیعی برای ایجاد فضای ساده و زیبا بهره می گیرند.

دکوراسیونی با سبک ژاپنی

طراحی داخلی به سبک ژاپنی

مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون ژاپنی نیز اغلب کم ارتفاع، نزدیک به سطح زمین و ساده می باشند که معمولا برای صرف چای و نیز دور همی های خود از بالشتک ها یا کوسن هایی برای نشستن بر روی زمین استفاده می کنند، ضمن اینکه در اغلب خانه های ژاپنی اتاق نشیمن از اتاق تماشای تلویزیون جدا نمی باشد.

دکوراسیون داخلی به سبک جدید

دکوراسیون ژاپنی

در طراحی داخلی خانه های ژاپنی معمولا از رنگ هایی که در طبیعت وجود دارند، الهام می گیرند، همچنین رنگ های غالب و برجسته در این دکوراسیون، رنگ قهوه ای که در عناصر چوبی وجود دارد و نیز رنگ سبز گیاهان می باشد و از این رنگ ها برای کفپوش، مبلمان، قفسه های چوبی و پنل های دیواری استفاده می شود، ضمن اینکه برای کفپوش می توان کاشی هایی از جنس سنگ یا چوب به رنگ قهوه ای یا خاکستری به کار برد.

معماری و طراحی ژاپنی

طراحی مینیمالیسم و فضای باز در طراحی به سبک ژاپنی از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین بهره گیری از نور طبیعی از نکات دیگری است که برای این سبک باید رعایت شود. بنابراین در معماری خانه های ژاپنی یا منازل طراحی شده با این سبک از پنجره های وسیع و عریض با سقف های باز برای ورود نور به خانه استفاده می کنند.، ضمن اینکه در این دکوراسیون به هیچ عنوان استفاده از پرده برای پوشش پنجره ها مرسوم نمی باشد.

دکوراسیون به سبک ژاپن

در پایان امیدواریم این نوع سبک از دکوراسیون مورد توجهتان قرار گرفته باشد، در صورت تمایل برای آشنایی با دکوراسیون تلفیقی، دکوراسیون سنتی و دکوراسیون رنگ صورتی می توانید بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *