دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره زوج درمانی و مزیت های آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از راه هایی که می توانید سلامت روانی را به زندگی زناشویی خود باز گردانید استفاده از درمان های زوجی می باشد که با مراجعه به روان درمانگر می توانید مشکلات خود را حل کنید و تقریبا آن ها را به صفر برسانید. همراه ما باشید تا با این روش آشنایی پیدا کنید.

اگر برای درمان رابطه خود تصمیم به کمک گرفته اید و می خواهید از زوج درمانی استفاده کنید باید همه چیز درباره زوج درمانی بدانید. اولین گامی که برای این کار برداشته اید بسیار مهم می باشد و می تواند تا حدودی به رابطه شما کمک کند زیرا مشکل خود را پذیرفته اید. ممکن است استفاده از این کار برای شما کمی گیج کننده باشد اما در نظر داشته باشید که بهترین مرکز مشاوره ای را انتخاب کنید زیرا روش های درمان بسیار اهمیت دارد و می تواند در بسیاری از موارد کمک بسیار زیادی بر رابطه شما داشته باشد. البته باید بدانید که اختلافات بین زن و شوهر ها امری بسیار طبیعی می باشد و آن چیزی که در این میان مهم می باشد نحوه حل مشکلات و دعوا ها می باشد. خانم ها و آقایان باید در زندگی از خود سازگاری نشان بدهند و اگر این کار را نکنند زندگی آن ها هیجان و زیبایی های زندگی آن ها از بین می رود و اینجاست که باید به فکر کمک گرفتن از دیگری باشند. بهتر است از فردی که کمک می گیربد تجربه کافی داشته باشد و از خانواده خود و یا همسرتان نباشد زیرا می توانند در آینده مشکلات دیگری را برای شما بوجود بیاورد.

زوج درمانی برای بسیاری از افراد واجب می باشد

در نظر داشته باشید که قبل از این که بخواهید ازدواج کنید باید معیار های انتخاب همسر را برای خود معین کنید و بدانید که چه هدفی در زندگی شما وجود دارد. باید بدانید که طرف مقابل تان جزء افراد درونگرا می باشد یا برونگرا و این موضوع بسیار مهمی می باشد و می تواند در آینده برای شما مشکلات بسیاری را بوجود بیاورد. اگر در رابطه خود دچار مشکل هستید بهتر است هر چه زود تر به زوج درمانی مراجعه کنید زیرا هرچقدر مشکلات بیش تر باشند باز سازی رابطه ها مشکل می شود. سعی کنید در این درمان ها و جلسه ها همکاری کنید تا زندگی شما به حالت عادی باز گردد و بتوانید از آن لذت ببرید و محیط شادی را برای کودکان خود بسازید.

آنچه باید درباره زوج درمانی بدانید

در واقع این یکی از راه هایی می باشد کم می توانید از آن برای بهبود رابطه خود استفاده کنید و تعارض ها و دعوا هایی که بین شما و همسرتان پیش می آید را به آسانی و با روش های درست آن را حل کنید. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید از این روش برای کمک گرفتن استفاده کنید باید هر دو طرف در این امر مشارکت داشته باشند زیرا تنها با مشارکت می توانید بفهمید که مشکلتان چیست و این کار در درمان اهمیت بسیاری دارد. در نظر داشته باشید که نباید نگاه پیروزی و شکست داشته باشید زیرا این زدگی هر دوی شما می باشد و باید برای رفع مشکلات هر دو نفر با هم تلاش کنند. این نوع درمان برای افرادی پیشنهاد می شود که ازدواجشان به دور از شناخت بوده است و هیچ شناختی از قبل نداشته اند و به عبارت دیگر به صورت سنتی ازدواج کردند و یا می خواهند زندگی زناشویی خود را بهبود ببخشند و لذت بیش تری از آن ببرند زیرا ممکن است رابطه آن ها به سردی دچار شده باشد

مشاوره های قبل از ازدواج اهمیت بسیاری دارند

اهمیت مشاوره های قبل ازدواج

در نظر داشته باشید که اگر قبل از ازدواج مشاوره نگرفتید ممکن است رابطه شما بعد از ازدواج دچار  مشکلات بسیاری شوند. ولی بهتر است نگران نباشید زیرا می توانید در این مواقع از زوج درمانی استفاده کنید زیرا ساز و کار این دو بسیار شبیه به هم می باشد. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از زوج ها شناختی از یکدیگر ندارند و نمی توانند مشکلات خود را حل کنند. در نظر داشته باشید که شناخت ناکافی می تواند در هر مسئله ای درد سر ساز باشد. مشاوران در این زمینه می کوشند تا با روشن کردن مسائلی مانند  اختلافات فرهنگی و مالی و … شما را از مشکلاتی که ممکن است در آینده برایتان بوجود می آید با خبر کنند. در نظر داشته باشید که در این نوع جلسات با تست های مختلفی که انجام می شود میزان اختلاف هایی که ممکن است در آینده برای شما ایجاد شود مشخص می گردد.

  •  آرون گروپس

اهمیت درمان های زوجی

چرا زوج درمانی؟

در رابطه های زناشویی ممکن است تضاد هایی وجود داشته باشد که دو گانه می باشند زیرا از یک طرف به هم علاقه دارند و از طرف دیگر می تواننذ بسیاری از مشکلات را نادیده بگیرند و همین نادیده گرفتن ها می تواند باعث ایجاد دعوا ها و اختلاف های بسیار بزرگ تری شود زیرا بیش تر زوج ها از یک سرسختی بر خوردارند که همین سر سختی ها می تواند اختلاف های بین آن ها را گسترش دهد و مانع از حل آن مسائل شود. در نظر.داشته باشید که نادیده گرفتن مشکلات می توانند مانند یک کوه آتشفشان بروز کند و در دراز مدت می تواند منجر به طلاق های واقعی یا طلاق های عاطفی شود. بهترین زمانی که می توانید برای حل مشکلات خود اقدام کنید زمانی می باشد که این اختلافات تازه شروع شده اند. در روان درمانی زوجین آموزش های لازم برای رفع مشکلات به آن ها داده می شود و به تدریج خواهند دید که با رعایت کردن نکاتی بسیار آسان می توانند از  زندگی خود لذت ببرند. در این آموزش ها از همدلی و درک متقابل استفاده می شود زیرا بسیاری از مشکلات زوجین به دلیل عدم تفاهم می باشد. در نظر داشته باشیید که می توانید با گفتن مشکلات خود به راحتی آن ها را حل کنید و یا راه حل هایی برای آن ها ایجاد کنید. تعداد جلسات درمانی این نوع مشاوره بستگی به نوع اختلاف ها و میزان آن ها دارد. در این جلسات به شما آموزش داده می شود که بتوانید به خوبی با همسر خود مذاکره کرده و از روش های بسیار مناسبی برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

مزیت های درمان

  • در این جلسات می توانید نقش مهم زن و مرد را در بروز و حل مشکلات ببینید.
  • در نظر داشته باشید که زوج ها با در نظر داشتن تمرین ها و انجام آن ها می توانند زندگی خود را عوض کنند و آن را بهبود ببخشند
  • با زوج درمانی افراد می توانند موج های منفی را از رازندگی خود دور کنند و کیفیت آن را بالا ببرند و زندگی فرزندان خود را بهتر بسازند.

مزایای زوج درمانی

موارد استفاده از درمان های زوجی

در نظر داشته باشید که می توانید برای ده مورد از زوج درمانی استفاده کنید و از آن نتیجه های خوبی دریافت کنید در ادامه به طور کامل به این موارد می پردازیم.

از بین رفتن اعتماد ها

  • یکی از بزرگترین دلایلی که می توانید به این نوع درمان رجوع کنید این می باشد که اعتماد هایتان نسبت به هم از بین رفته است و نمی توانید به هم اعتماد کامل داشته باشید.
  • یکی از دلایلی که باعث از بین رفتن اعتماد ها در بین افراد می باشد انواع خیانت هاست که می تواند جنسی یا فکری باشد.
  • البته دلایل دیگری هم در بی اعتمادی نقش دارند که می توانند شامل بی وفایی احساسی و دروغ های دنباله دارد و حتی ممکن است فریب کاری مالی باشد.
  • همانطور که می دانید از دست رفتن اعتماد و باز سازی آن خصوصا در رابطه های زناشویی کار بسیار دشواری می باشد که نیاز به کمک دارد.
  • با این نوع درمان می توانید خواسته ها و آسیب هایی را که دیده اید بازگو کنید و شکاف های زندگی خود را ترمیم کنید.

افزایش میزان دعواها

  • اگر احساس می کنید که بحث هایتان روز به روز در حال افزایش می باشد می توانید از این نوع درمان کمک بگیرید.
  • در نظر داشته باشید که این نوع درمان ها می تواند به شما کمک های بسیاری کند اما در صورتی که تمرین هایی که به شما می دهند را انجام دهید و از ادامه دار شدن دعوا ها جلوگیری کنید.
  • البته این دعوا های شما می تواند دلایلی داشته باشد که شما از آن ها بی خبر می باشید و گاها با روان درمانی می توانید به آن ها پی ببرید.

یکی از موارد استفاده از درمان های زوجی افزایش دعوا ها می باشد

برقراری ارتباط به سختی

  • زمانی که نمی توانید به راحتی با همسر خود ارتباط برقرار کنید می تواند خبر از مشکلی بدهد که نسبت به آن بی اعتنا بوده اید و همین امر می تواند می تواند همسر شما را ناراحت کند.
  • اگر کمی بیش تر دقت کنید می بینید که از احوال شریک زندگی خود چیزی نمی دانید و آنقدر سرگرم کار های خود شده اید که او را کاملا فراموش کرده اید و همین امر می تواند برقراری ارتباط را دشوار کند.
  • بهتر است برای بهبود رابطه خود به رواندرمانی مراجعه کنید و از یک مشاور خوب در این زمینه کمک بگیرید.

مشکلتان را نمی شناسید.

  • شما می دانید که یک مشکلی در زندگی تان وجود دارد اما نمی توانید آن را شناسایی کنید و گاها نمی توانید آن را حل کنید.
  • زوج ها می توانند برای شناسایی مشکلات و گاها رفع کامل مشکلات می توانند از این نوع درمان استفاده کنند.
  • در بیش تر وقت ها ممکن است نشانه هایی در زندگی شما وجود داشته باشد که شما متوجه آن ها نباشید اما با مراجعه به روان درمانگر ها می توانید آن نشانه ها را بیابید و مشکلات خود را رفع کنید.
  • اگر به موقع به این نوع درمان بپردازید می بینید که به سرعت مشکل شما حل می شود و همه چیز به روال قبلی بر می گردد. در واقع می توانید همان لذتی را از زندگی خود ببرید که می خواستید و همیشه در پی آن بوده است.

برای شناسایی مشکلات زندگی خود می توانید از مشاوره ها کمک بگیرید

گفتن موضوعاتی که در آن ها عاجز می باشید

  • در نظر داشته باشید که برای همین مشکلات بسیار کوچک هم می توانید به درمان های زوجی بپردازید.
  • این مکان ها می توانند شما را در کار های بسیار ساده تا بسیار دشوار یاری کنند و مشکلات زندگی های زناشویی شما را به حداقل برسانند.
  • مشاور می تواند با حمایت کردن از شما اعتماد به نفس گفتن مشکلات را به شما بدهد و ترسی که شما از گفتن مشکلات خود دارید را کاملا از بین می برد.

پایداری ازدواج

  • در نظر داشته باشید که اگر می خواهید زندگی پایداری را داشته باشید و از افسردگی پس از طلاق دور بمانید می توانید به زوج درمانی مراجعه کنید و از یک مشاور در این زمینه کمک بگیرید.
  • این روش به شما کمک می کند تا بتوانید رابطه خود را محکم تر کنید و از آن لذت ببرید.
  • می توانید رفتار های بد و نا پسند خود را کنترل کنید زیرا این رفتار ها می توانند دعوا ها را شدید تر کرده و اختلافات و جدایی ها را افزایش می دهند.

استفاده ازیک مشاور برای پایداری ازدواج ها

بعد از پشت سر گذاشتن بحران ها

  • در واقع بعد از این که یک بحران اساسی را پشت سر گذاشتید ممکن است رابطه شما دچار بحران های شدیدی تری شود و نتوانید آن را جمع و جور کنید و این وضعیت شما ممکن است تاثیرات منفی روی رابطه های زناشویی شما و همچنین روی فرزندانتان داشته باشد
  • از این بحران ها می توان بیماری و یا بیکاری های طولانی مدت افراد باشد.
  • بهتر است برای از بین بردن این بحران ها خودتان تلاش کنید و کم تر به زوج درمانی بپردازید زیرا شما به اندازه کافی درگیر مشکلات خود می باشد.
  • تلاش کنید که رابطه های خود را بهتر کنید در این میان لازم است در مواردی از خودتان ایثار نشان بدهید و یک زندگی را از پاشیدن نجات بدهید.

گیر افتادن در ناخوشایندی ها

  •  در نظر داشته باشید که زندگی روز مره می تواند شما را خسته و افسرده کند و گاها می تواند یک زندگی را از بین ببرد.
  • می توانید برای پیش گیری از این امر الگوی رفتار های روزانه خود را عوض کنید و وقت بیش تری را صرف از بین بردن مشکلاتی که ممکن است برای شما بوجود می آید اختصاص دهید.
  • تقسیم کردن نا عادلانه کار ها در بیرون و درون خانه می تواند از الگو هایی باشد که برای بسیاری از افراد می  تواند نا خوشایند باشد و باعث جدایی یک زندگی شود.

برای از بین بردن روز مرگی ها می باشد از یک مشاور کمک بگیرید

از بین رفتن صمیمیت ها

  • وقتی که احساس می کنید صمیمیت های خانواده و زناشویی شما از بین رفته و یا به حداقل رسیده است می توانید به زوج درمانی بپردازید.
  • در واقع خیلی هم عجیب و دور از ذهن نیست که پس از ده سال زندگی مشترک، عشق شما مانند سابق پر از شور و هیجان نمی باشد.
  • در نظر داشته باشید که این رویه می تواند در اثر ادامه دار شدن روز مرگی های طولانی بوجود می آید بنابراین بهتر است به زندگی خود تغییراتی بدهید و آن را از یکنواختی ها خارج کنید.
  • در نظر داشته باشید که اگر بتوانید مشکلات خود را زود تر تشخیص دهید می توالنید آن را به راحتی حل کنید و دیگر نیازی به تعدد جلسات درمانی ندارید.
  • اما گاهی آنقدر از زندگی و همسر خود غافل می شوید که ممکن است آن ها نیاز های خود را از جا های دیگری رفع می کنند راه شما بسیار دشوار می باشد و نمی توانید به راحتی زندگی خود را بازگردانید.

زوج درمانی و مزایای آن

مشکلاتی در رابطه های زناشویی دارید

  • در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند در هر رابطه ای وجود داشته باشد مشکلات جنسی می باشد.
  • در واقع این تغییرات را می توانید به طرز آشکاری پیدا کنید. البته گاها هم می تواند نشانه هایی وجود داشته باشند که خبر از یک مشکل بسیار بزرگی می دهند.
  • در این موارد رابطه های مکرر کم می شود و در نهایت به صفر می رسد.
  • البته افراد گاها دیگر از این رابطه ها لذت نمی برند و برای آن ها یکنواختی پیدا کرده است.
  •  اگر با چنین مشکلاتی رو به رو هستید می توانید با استفاده از یک مشاور خوب زندگی خود را بازیابی کنید و لذت را به آن بازگردانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *