دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با زیباترین دیدنی های کاشمر و معرفی جاذبه های تفریحی این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

کاشمر یکی از مناطق تاریخی در استان خراسان رضوی است که قدمت بناهای تاریخی آن به قرن ۸ باز می گردد بناهای تاریخی همچون کاروانسرای حاج کاظم که یکی از دیدنی های کاشمر است و متعلق به دوران پهلوی است از جذابیت زیادی برخوردار می باشد. شما علاقه مندان در این بخش بیشتر با جاذبه های کاشمر آشنا می شوید.

خیلی از گردشگرانی که به کاشمر سفر می کنند علاقه دارند تا از جاذبه های تاریخی و فرهنگی در این مناطق دیدن کنند با وجود صنایع دستی و میراث های فرهنگ که در این شهر وجود دارد جذابیت آن برای گردشگران دو چندان می شود. کاشمر دارای تاکستان های زیاد و زیبا است باغ های انگوری که در مناطق مختلفی از آن دیده می شود و اغلب میوه های آن به مناطق مختلفی از ایران صادر می شوند. با وجود جشنواره های مختلفی که در این مناطق برگزار می شوند آمار گردشگران نیز بالا می رود جشنواره هایی که در این مناطق برگزار می شوند جشنواره های چرم دوزی، پارچه بافی، قالی بافی و سنتی که در این مناطق برگزار می شوند توجه گردشگران و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده اند و این روزها رواج بیشتری نیز یافته اند همچنین در این جشنواره ها می توانید سوغاتی های جالبی را خریداری کنید. زیبایی های کاشمر تنها به این موارد محدود نمی شوند این منطقه دارای طبیعتی زیبا و سرسبز است و به دلیل همسایگی با نواحی و شهرهای اطراف از اهمیت بالایی برای گردشگران برخوردار می باشد.

دیدنی های کاشمر را بیشتر بشناسید:

سفر به کاشمر با تجربه ای خوب همراه خواهد بود زیرا این منطقه توریستی از خراسان رضوی با جاذبه های تاریخی از دوران مختلف همراه است. بسیاری از آثار تاریخی در این منطقه متعلق به دوران اسماعیلیان و قاجاریان است یکی از بناهای تاریخی که در این شهر وجود دارد مسجد جامع کاشمر است و متعلق به دوران قاجار است که در میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت رسیده است.

 

یخدان فروتقه:

یک بنای زیبا در شهر کاشمر که در دوران قاجار توسط خشت خام ساخته شده و برای ذخیره یخ در زمستان از آن استفاده می کردند. یخدان فروتقه یکی از مهم ترین مکان های این شهر است که برای مردم آن یک نماد مهم و تاریخی می باشد این یخدان معروف در روستای فروتقه قرار دارد و همه ساله بازدید کنندگان زیادی از آن بازدید می کنند و به ثبت عکس و خاطرات در آن می پردازند. یخدان فروتقه در زمان ساخت خود یکی از بزرگترین یخدان های ایران بوده و از اهمیت زیادی میان مردم ایران برخوردار بوده است. این یخدان قدیمی و زیبا می تواند برای هر گردشگری جذاب و دیدنی باشد و خاطره ای زیبا را رقم بزند.

جاذبه هایی از کاشمر

مسجد جامع کاشمر:

یکی دیگر از دیدنی های مهم شهر کاشمر مسجد جامع آن است که در سال ۱۲۱۳ در زمان حکومت قاجار معماری و بنا شده و اهمیت بسیار زیادی دارد . این مسجد مهم دارای ایوان،صحن، غرفه و … می باشد و از شگفتی های این شهر می باشد . این مکان یکی از دیدنی ترین گزینه های مسافران در هنگام سفر است و همچنین مردم این شهر مسجد جامع را یکی از مهم ترین نماد های مذهبی برای شهر خود می دانند. ایوان و محراب مسجد جامع کاشمر با کاشی معرق معماری و بنا شده است که زیبایی بسیار زیادی به آن بخشیده است . این مکان بی نظیر سال هاست که به یکی از پربازدید ترین مکان های این شهر تبدیل شده و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بناهای تاریخی کاشمر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روستای کوهسرخ:

یک روستای خوش آب و هوا در اطراف این شهر که همیشه برای تفریحات و پیک نیک یکی از اولویت های اصلی مردم شهر کاشمر می باشد. این روستا دیدنی و سرسبز دارای پوشش های گیاهی زیادی است که گیاهان دارویی زیادی مانند بومادران،آویشن،ریواس،گل گاوزبان،خارشتری و… در آن دیده و یافت می شود. روستای کوهسرخ دارای بافت قدیمی است و قسمتی از آن پلکانی شکل می باشد. گردشگران عزیز اگر قصد سفر به شهر کاشمر را دارید این روستا یکی از دیدنی ترین روستاهای این شهر است و همه ساله مسافران زیادی برای تفریح و هوای دلپذیرش به آن سفر می کنند.

جاذبه های طبیعی کاشمر

آب گرم کریز:

یک مکان فوق العاده و دیدنی که در کیلومتر ۱۵ شهر ریوش قرار دارد و همانطور که از اسم آن پیداست می تواند نیاز های سفر و تفریحی شما به شهر کاشمر را برآورده کند. آب گرم کریز داری خواص درمانی و دارویی زیادی می باشد که همه روزه تور های زیادی از سطح استان خراسان رضوی به آن سفر می کنند تا از مزایا و خواص درمانی این آب گرم فوق العاده استفاده کنند. در یک بخش دیگر از این مکان زیبا آبشاری فوق العاده وجود دارد که طرفداران زیادی دارد و از تفرجگاه های فوق العاده استان و شهر کاشمر می باشد . مسافران محترم می توانند همه روزه از این مکان دیدنی بازدید و استفاده کنند و از طبیعت زیبای این مکان لذت ببرند.

جذابیت های طبیعی کاشمر

کاروانسرای مدرس:

کاروانسرایی که با معماری خاص خود توجه عموم را به خود جذب کرده و یکی از پربازدید ترین مکان های این شهر می باشد و همه روزه تورهای زیادی از شهر مشهد برای بازدید به این مکان می روند. این مکان دیدنی در دوران پهلوی ساخته شده و اکنون حجره های کاروانسرای حاج کاظم مدرس کاربردهای تجاری در شهر کاشمر دارند و مکانی ست که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

دیدنی های تاریخی در کاشمر

امامزاده سید مرتضی(ع):

یکی دیگر از دیدنی های کاشمر این بنای مذهبی می باشد که وسعت آن حدود ۱۸۰۰ متر است و با کاشی کاری های زیبا معماری و ساخته شده است. این مکان در حدود ۵ کیلومتری شمال شهر کاشمر قرار دارد و قدمت آن به دوران صفویه برمی گردد و در طول دوره های مختلف بخش هایی به آن اضافه گردیده تا این مکان قدیمی را به یکی از بهترین مکان های مذهبی این شهر تبدیل کند. سالانه تعداد زیادی از زائرین به این امامزاده سفر می کنند تااین امامزاده را زیارت کنند.

دیدنی های کاشمر

آشنایی با جاذبه های توریستی و گردشگری در کاشمر در این بخش اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما گردشگران قرار می دهد این منطقه توریستی دارای سوغاتی های خاص است سوغاتی هایی که می توانید در این منطقه خریداری کنید قالی، گیوه، صنایع دستی، کشمش، پارچه و زعفران است. در روستاهای اطراف این شهر می توانید با جاذبه های متنوعی آشنا شوید این مناطق هم دارای طبیعتی بکر هستند و هم می توانید از نزدیک فرهنگ و سنت های قدیمی در این مناطق را از نزدیک مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *