دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان افتادگی پوست با ماسک های طبیعی خانگی

  • مهتاب علی پناه
  • ۷ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

شل شدن پوست بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که یکی از دلایل آن افزایش سن است با افزایش سن، پوست به تدریج حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد که نیازی به نگرانی نیست و با کمک روش های طبیعی می توانید این مشکل را بر طرف کنید، در این مقاله به شما عزیزان چند ماسک موثر جهت درمان افتادگی پوست معرفی خواهیم کرد.

با گذشت زمان شل شدن و افتادگی پوست امری کاملا طبیعی است که با کمک گرفتن از روش های ساده و آسان می توانید چین و چروک و خطوط پوست را کاهش دهد، ماسک های طبیعی و موثر زیادی وجود دارند که می توانند باعث سفت شدن پوست شوند بنابراین می توانید از این ماسک های خانگی کمک بگیرید تا پوستی سفت و درخشان داشته باشید.

درمان افتادگی پوست با کمک چند ماسک طبیعی

درمان افتادگی پوست با چند ماسک موثر

علاوه بر افزایش سن عوامل مختلفی سبب ایجاد شل شدن پوست می شوند که عبارتند از : سیگار کشیدن بیش از حد، قرار گرفتن در معرض خورشید، بارداری، رژیم غذایی نامناسب، کاهش وزن سریع، چاقی، کم آبی، استفاده اشتباه از محصولات مراقبت از پوست، مصرف مواد شیمیایی سخت بر روی پوست می باشد که در ادامه شما را با چند ماسک جهت درمان افتادگی پوست آشنا خواهیم کرد.

  • سفیده تخم مرغ

یک روش مناسب برای سفت شدن پوست سفیده تخم مرغ است زیرا، سفیده تخم مرغ به بالا کشیدن پوست شل کمک می کند از این رو، یک تا دو عدد سفیده تخم مرغ را هم زده تا کف کند سپس بر روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه بر روی پوست بماند و در نهایت با آب سرد بشویید.

روش دوم : یک قاشق غذا خوری ماست را با یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرده سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت و گردن بمالید و بعد از بیست تا سی دقیقه بشویید. برای رسیدن به نتیجه بهتر از سفیده تخم مرغ دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک سفت کننده پوست

  • لیمو

لیمو به دلیل داشتن ویتامین C به برگرداندن قابلیت ارتجاعی پوست کمک می کند و همچنین سبب کاهش چین و چروک و دیگر نشانه های پیری می شود، می توانید آب یک عدد لیمو را بر روی صورت و گردن بمالید و بعد از زمان پنج تا ده دقیقه صورت تان را بشویید سپس از یک مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنید.

روش دوم : به یک فنجان آب سرد آب نصف لیمو را بیافزایید و بر روی صورت تان اسپری کنید و پس از خشک شدن، صورت تان را بشویید برای اینکه پوستی سفت و زیبا داشته باشید این روش را یک تا دو بار در روز انجام دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سفت کننده پوست با چند ماسک طبیعی

  • آلوئه ورا

از دیگر ماسک های طبیعی و موثر جهت سفت شدن پوست آلوئه ورا می باشد زیرا اسید مالیک موجود در این ژل به باز گرداندن حالت ارتجاعی پوست کمک می کند از این رو، ژل آلوئه ورا بر روی پوست صورت و گردن بمالید و پس از زمان پانزده تا سی دقیقه با آب ولرم صورت تان را بشویید از این روش چند بار در هفته استفاده کنید.

روش دیگر : یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا ترکیب نمایید سپس مخلوط حاصل را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و پس از زمان پانزده دقیقه با آب گرم صورت تان را بشویید، در آخر کمی آب سرد بر روی پوست تان بپاشید این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

درمان افتادگی پوست با چند ماسک طبیعی

  • خیار

به منظور درمان افتادگی پوست استفاده از خیار گزینه بسیار مناسبی است از این رو، نصف یک عدد خیار را له کرده و از صافی عبور دهید سپس عصاره آن را بر روی صورت بمالید و بعد از خشک شدن بر روی صورت با آب سرد بشویید از این روش روزی یک بار استفاده کنید.

روش دوم : یک قاشق غذا خوری خیار رنده شده را با یک قاشق غذا خوری ماست ساده با هم ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی صورت بمالید و پس از زمان ده تا پانزده دقیقه با آب ولرم بشویید اینکار را چند بار در هفته انجام دهید.

 آشنایی با ماسک های درمان افتادگی پوست

  • عسل

عسل از خواص آنتی اکسیدان، ضد پیری و… برخوردار است که برای درمان افتادگی پوست گزینه بسیار مناسبی است، دو تا سه قاشق غذا خوری عسل، چند قطره آب لیمو و روغن زیتون را ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی صورت و گردن بمالید و پس از خشک شدن با آب گرم بشویید به منظور گرفتن بهترین نتیجه از این روش یک تا دو بار در روز استفاده کنید.

روش دیگر : نصف قاشق غذا خوری خامه ترش را با نصف قاشق غذا خوری عسل ترکیب نمایید سپس به آن نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه اضافه کنید این مخلوط را بر روی صورت تان بمالید و اجازه دهید به مدت یک دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید و کمی آب سرد بپاشید از این ماسک یک بار در هفته استفاده نمایید.

از بین بردن افتادگی پوست با چند ماسک طبیعی

  • دارچین

برای درمان شل شدن پوست ماسک دارچین بسیار موثر است و به سفتی و استحکام پوست کمک می کند از این رو، یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای خوری دارچین را با مقداری کمی روغن زیتون مخلوط کرده سپس به خمیر حاصل نصف قاشق چای خوری نمک یا شکر اضافه کنید و بر روی صورت و گردن ماساژ دهید و در نهایت صورت تان را با آب ولرم بشویید از این ماسک سفت کننده پوست یک تا دو بار در هفته استفاده کنید تا پوستی سالم و سفت داشته باشید.

از بین بردن افتادگی پوست با کمک ماسک های طبیعی

  • توت فرنگی

توت فرنگی دارای ویتامین C است که به صاف و محکم نگه داشتن پوست کمک می کند می توانید دو تا سه عدد توت فرنگی را له کرده سپس با دو قاشق چای خوری ماست و دو قاشق چای خوری عسل ترکیب نمایید سپس بر روی صورت و گردن بمالید و پس از زمان پنج دقیقه با آب ولرم بشویید این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

استفاده از ماسک های طبیعی جهت سفت کنندگی پوست

  • گلاب

گلاب به درمان افتادگی پوست کمک شگفت انگیزی می کند بنابراین یک قاشق چای خوری آب لیمو، یک قاشق چای خوری نارون کوهی و پنج قطره روغن بادام به یک فنجان گلاب اضافه کنید و بر روی صورت و گردن بمالید بعد از زمان بیست دقیقه با آب بشویید از این روش چند بار در هفته استفاده نمایید.

  • گل سرشور

گل سرشور که به مولتانی‌ میتی نیز شناخته می شود سبب افزایش گردش خون و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شود می توانید یک قاشق غذا خوری پودر گل سرشور را با مقداری آب مخلوط کرده سپس خمیر حاصل از آن را بر روی صورت و گردن بمالید و بعد از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

روش دوم : یک قاشق غذاخوری گل سرشور، عسل و گلیسیرین را با هم ترکیب نمایید سپس به آن یک عدد سفیده ی تخم مرغ زده شده بیافزایید و خمیر به دست آمده را بر روی صورت و گردن بمالید و در نهایت پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید. از این ماسک به منظور گرفتن بهترین نتیجه یک بار در هفته استفاده کنید.

سفت کننده پوست با ماسک خانگی و موثر

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای دوستان عزیز مفید واقع شده باشد، در پایان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با انواع ماسک ها از جمله : ماسک رفع تیرگی و ماسک رفع آکنه بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *