دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راز و رمزهای قوی شدن در برابر مشکلات

  • سحر هودانلویی
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

نکته ای که در مورد خوشبختی بسیار دارای اهمیت است، این است که: خوشبختی به معنای نداشتن مشکل نیست، بلکه تلاش برای کنار آمدن با آن است. همیشه به داشته های خود فکر کنید و بی اندیشید که اگر ذهن مسئله ای برای فکر کردن نداشته باشد، بسیار سرگردان می باشد. توجه داشته باشید، مهم نیست که زندگی چه چیزهایی از شما می گیرد، مهم این است که چه چیزهایی برای قوی شدن در برابر مشکلات برای شما باقی گذاشته است.

همان طور که دارا بودن قدرت فیزیکی برای تحمل درد و سختی بسیار موثر می باشد، باید توجه داشت که قدرت فکری و احساسی نیز به شما در رسیدن به بسیاری از خواسته ها در زندگی تان کمک می کند. زمانی که افراد از نظر احساسی به قدرت والایی می رسند، اعتماد به نفس آن ها در سطح بالایی قرار می گیرند و زندگی خود را رو به بهبود و موفقیت سوق می دهند.

قوی شدن در برابر مشکلات

مبارزه با مشکلات

زمان هایی وجود دارد که برای تولد دوباره و قوی و باهوش تر شدن، لازم است مقداری از درون فرو بریزید و طعم گس سختی و رنجش را احساس کنید. برای تمامی انسان ها پیش می آید که در طول زندگی خود؛ فرد و یا چیزی را که دوست دارند از دست بدهند. از دست دادن چیزی که دوست دارید شاید با فکر آسان و بی مشکل باشد اما در مواجه با آن، روح و احساس به میزان بالا خدشه دار می شود. برای قوی شدن در برابر مشکلات باید این جمله را همواره با خود تکرار کرد: برای رسیدن به هدف و دست یابی به موقعیت های رشد، باید مواردی را از دست داد و یا به اصطلاحی قربانی کرد تا زمینه های شادی و رفاه در آینده فراهم شود.

مواردی که به شما در قوی شدن در برابر مشکلات کمک می کند

  • تحمل درد برای تکامل یافتن

در زمان هایی درهای بسیاری به روی شما بسته می شود که دیگر تاب و توان ادامه دادن را سلب می کند. این امر چیز خوبی نیست، باید یاد گرفت که تا زمانی که زمین نخورید و برای رسیدن به خواسته خود تلاش نکنید، شرایط هیچ گاه باب میل نمی شود. به یاد داشته باشید که غم و اندوه بی مورد اتفاق نمی افتد، هر کار خدا حکمتی دارد که گاه با اندیشیدن نیز متوجه آن نمی شوید. از خود فردی شکست خورده نسازید، برای رسیدن به خواسته های خود تلاش کنید و به جنگ مشکلات بروید.

همواره صبر پیشه کنید و با مثبت اندیشیدن درهای موفقیت را به سوی خود باز کنید. توجه داشته باشید که درد ۲ نوع دارد: نوع اول دردی است که شما را تغییر می دهد و نوع دوم دردی است که به شما آسیب می زند. تجربه هر یک از این درد ها شما را رشد و تکامل می دهد پس با تمام توان به جنگ مشکلات باید رفت.

چطور می توان احساس تنهایی را از خود دور کرد؟

  • تمامی موارد در زندگی گذرا و موقتی هستند

به یاد داشته باشید که دنیا محل گذر است، هیچ چیز نیامده که دائم برای شما باقی بماند، هر چیزی تاریخی دارد، از تاریخ خود که بگذرد از کنار شما خواهد رفت. همان طور که بعد از هر غروبی، طلوع خورشیدی هست، توجه داشته باشید که بعد از هر سختی آسانی هست. در زندگی اگر احساس خوشبختی می کنید از آن لذت ببرید و اگر درد و اندوهی دارد، صبر کنید تا به آخر برسد و روز های خوشتان شروع شود.

اگر مسئله ای هستن که قدرت لبخند را از شما سلب کرده، با آن کنار بیایید. انجام هر کاری سخت است اما انجام و رسیدن به آن خستگی اش را از تنتان خارج می کند. لذت انجام کار های سخت را برای خود ایجاد کنید و از لحظه لحظه زندگی خود لذت برید. ایمان داشته باشید به خدایی که از صلاح شما به خوبی با خبر است و قرار بر این می باشد که آینده ای زیبا و خوش برایتان رقم بزند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • احساس نگرانی و شکایت را کنار بگذارید

افرادی که اهل شکایت هستند، کمتر از دیگر افراد کاری را انجام می دهند. همیشه سعی کنید کاری انجام بدهید و شکست بخورید تا اینکه کاری انجام ندهید و همواره طعم شکست بر زیر دندانتان حس کنید. اگر به هدف خود باور دارید، برایش بجنگید و برای رسیدن به او سختی ها را به جان بخرید. اجازه ندهید دریچه های نا امیدی و تاریکی شما را در رسیدن به هدفتان سست کنند. آینده به دستان شماست، آن را روشن کنید و برای آینده ای پر بار به خوبی تلاش کنید. درس هایی که از زندگی گرفته اید را پله ای کنید برای رسیدن به خواسته ها و به یاد داشته باشید که برای قوی شدن در برابر مشکلات هیچ گاه نباید به عقب نگاه کرد و به آن بازگشت.

اتفاقات و مشکلاتی که قرار است در این راه بیفتد، کتار بگذارید و دست از گله و شکایت کردن بردارید. این زمان تماما به تلاش برای رسیدن به هدف و زندگی خوب تعلق دارد.

تاثیر نگرانی و استرس بر زندگی

  •  از مشاهده زخم های خود قدرت بگیرید

هیچوقت از زخم هایی که بخاطر مشکلات بر روح و جسم تان باقی مانده است، خجالت نکشید. تمامی این درد های به معنای در هایی است که به رویتان بسته شده و مشکلاتی است که بر سر راهتان قرار گرفته است، می باشد. اما شما به خوبی با آن مقابله کرده اید و با آن کنار آمده اید و حال به فردی قدرتمند تبدیل شده اید.

جای زخم هایتان، نشان از قدرت و شجاعت شماست و به این معنی می باشد که هیچ گاه در این راه عقب نکشیده اید و همواره برای رسیدن به موفقیت تلاش کرده اید.

  • مشکلات را پله برای رسیدن به هدف در نظر بگیرید

صبر به معنای عقب کشیدن و منتظر ماندن نیست، بلکه به معنی داشتن توانایی برای رسیدن به نگرشی مفید از خواسته هایتان است. گاهی صبر به شکل کم خوابیدن، نخوردن وعده هایی غذایی و خوشگذرانی نکردن با دوستان است. افرادی که صبور هستند؛ می دانند که این وضعیت گذرا است و به زودی بعد از تحمل این سختی ها، آسانی و رفاه در انتظار آن ها می باشد. از تنها ماندن نترسید، تنهایی موهبتی است که اجازه خلق چیز های منحصر به فرد را به شما می دهد. شکست و طرد شدگی ها را کنار بگذارید و با هر بار نگاه کردن به هدف، انگیزه را در خود خلق کنید و برای رسیدن به آن به خوبی تلاش کنید.

متوجه باشید که هر چیز خوبی، چالش و شکست هایی را هم بر سر راه دارد. تنها چیزی که نیاز دارید، پیدا کردن توان و انگیزه برای رسیدن به خواسته است. افراد منفی را کنار بگذارید و به افرادی که ترکتان کردند، نشان دهید که ارزش بسیاری داشتید که آن ها قادر به درکش نبودند.

  • انرژی های منفی را از خود دور کنید

از افراد منفی نگر و کسانی که انرژی مثبت را از شما سلب می کنند، دوری کنید. وقتی فردی سعی بر ناراحتی شما دارد، لبخند بزنید و برای کسب انگیزه به هدف خود فکر کنید. به افراد اجازه ندهید که با تلخی و نگرش های منفی، آرامشتان را سلب کنند. وقتی فردی به شما می گوید که خوب نیستید، خود را تغییر ندهید. شما به شیوه خود منحصر به فرد ترین فرد بر روی زمین هستید، پس همان چیزی که فکر می کنید درست است انجام دهید و از چیرهایی که به نظرتان اشتباه است، دوری کنید.

مقابله با افکار منفی برای قوی شدن در برابر مشکلات

شخصیت خود را برای حرف مردم تغییر ندهید، نگران نباشید که مردم درباره شما چه فکری می کنند و چه نظر هایی دارند. به خود باور داشته باشید و برای رسیدن به خواسته های خود تلاش کنید. باور داشته باشید که هیچ نیروی انسانی قدرت سلب خواسته هایتان را ندارد.

  • اتفاقی که باید بیفتد، روزی خواهد افتاد

قدرت حقیقی زمانی از آن توست که به جای گریه و شکایت کردن، لبخند میزنی و با ادامه دادن خدا را همواره شکر میکنی. در هنگام مواجه با مشکلات باید به نقاط مثبت آن نیز توجه کرد، باید با قلب و فکری باز به استقبال آنه ها رفت و به دنبال راهی برای قوی شدن در برابر مشکلات بود.

دست از سر نگرانی، ترس و ترید بردارید. مقداری برای خود زندگی کنید و تمامی عوامل را به دست خدا بسپارید. توجه داشته باشید که ریسک کردن، از دست دادن و به دست آوردن، کسب اعتماد به نفس و از دست دادن آن تماما به کسب تجربه هایی ختم می شود، که به رسیدن شما در هدفتان کمک می کند. ممکن است در موقعیت هایی به آن چه که می خواهید نرسید اما توجه کنید که به آنچه برایتان مقدر شده و به صلاحتان است، رسیده اید.

  • به راه خود ادامه دهید

بهترین کار برای قوی شدن در برابر مشکلات، برخاستن بعد از هر بار زمین خوردن است. همان طور که بعد از هر مرگی تولد است، بعد از هر شکستی نیز پیروزی است. از درس هایی که زندگی به شما یاد می دهد، تجربه کسب کنید و با برخاستن از جای خود برای  رسیدن به هدف تلاش کنید. بعد از زمین خوردن دلسرد و ناامید نشوید، توجه داشته باشید که برای درست شدن و رسیدن به موفقیت باید همه چیز در ابتدا خراب و ویران باشد تا به دست شما از پایه درست شود. اگر زندگی سخت است، شما سخت ترید؛ پس لبخند بزنید و رو به جلو حرکت کنید.

برای تغییر چیزهایی که توانایی آن را ندارید، غمگین و افسرده نشوید، صادقانه در مورد هر چیزی که آزارتان می دهد حرف بزنید، با تمرکز بالا کار کنید و بعد از زمین خوردن از جای خود برخیزید. برای قوی شدن در برابر مشکلات و تکامل یافتن باید ادامه دهید و هیچ گاه پا پس نکشید.

روش های مقابله با مشکلات

موارد زیر را انجام دهید

هر باری از خواب بر می خیزید، اعمال زیر را رعایت و انجام دهید.

  1. به چیز های مثبت فکر کنید و اطراف خود را مملو از حس شادابی کنید.
  2. سبک زندگی خود را با هدف سلامتی تغییر دهید و برای قوی شدن در برابر مشکلات به سلامت تغذیه خود توجه بسیار کنید.
  3. ورزش را سطر برنامه های روزانه خود قرار دهید. روزی نیم ساعت پیاده روی به شما برای داشتن روزی سالم و پر نشاط کمک می کند.
  4. همیشه بخندید و در هنگام مواجه با مشکلات سر خم نکنید.
  5. به خوبی بخوابید و شب ها از فکر کردن به چیز های بی مورد بپرهیزید.

نکاتی که برای قوی شدن در برابر مشکلات به شما کمک می کند

پیدا کردن راه درست برای قوی شدن در برابر مشکلات

  • گذشته تان را فراموش کنید

به یاد داشته باشید که شما آن چیزی نیستید که در گذشته برایتان اتفاق افتاده است. گذشته هر چقدر که زجر آور باشد، آینده بسیار زیبا و درخشان است. شما فرد گذشته نیستید، شما با شکست خود درس های بسیاری گرفته اید که دیگر قرار نیست آن ها را تکرار کنید. به یاد داشته باشید که شما آن چیزی هستید که حال به آن فکر می کنید.

  • به داشته های خود فکر کنید

همواره به نعمت هایی فکر کنید که آن ها را دارا هستید، به کمبود های خود فکر نکنید و با تمرکز بر روی آن ها آیندتان را خدشه دار نکنید. توجه کنید که شما اکنون تصمیم گرفته اید از احساس نا امیدی رها شوید و به سوی موفقیت حرکت کنید که اگر این طور نبود، مشغول به خواندن این مجله نبودید. به نکاتی که به شما قدرت می دهد، تمرکز کنید و موارد منفی را به دور بریزید که همین برای رسیدن به خواسته ها کافی می باشد.

  • رویارویی با سختی ها برای قوی شدن در برابر مشکلات

قسمتی از زندگی و تکامل یافتن، مشکلات غیر قابل انتظاری است که بر سر راه قرار دارد. تمامی افراد به مشکلاتی چون؛ تصادف، بیماری، از دست دادن شغل و عزیز دچار می شوند. این اتفاقات برای واقعیت بسیار تلخ هستند که برای رویای رویی با آن ها باید به اندازه کافی قوی بود و با افکار هوشمندانه از آن نجات یافت. توجه داشته باشید که هر اتفاق هر چند بد و سخت برای شما همانند فرصتی برای قوی شدن در برابر مشکلات می باشد.

دوری از استرس و نگرانی برای قوی شدن در برابر مشکلات

  • به خود سخت نگیرید

آدمی است دیگر؛ گاه دلش می خواهد به کنج تنهایی خود برود، ساعاتی گریه کند، کم بیاورد و بخاطر درد هایش از خدا طلب راه و چاره کند. به خود سخت نگیرید اگر از لبخند زدن و ادای افراد قوی را در آوردن خسته شده اید، کمی با خود رو راست باشید و بعد از بهبود حالتان دوباره برای رسیدن به خواسته های خود تلاش کنید. همه ما می دانیم که لبخند زدن نشانه خوشحالی نیست، بلکه نشان از قوی شدن در برابر مشکلات و سختی هاست.

  • زندگی کوتاه است

زندگی کوتاه تر از آن چیزی است، که فکرش را می کنید. تلخ است ولی ممکن است، فردایی نباشد. آدمی برای فردای خود برنامه می ریزد، بی آنکه بداند امروز می میرد. از امروز خود و داشته هایتان به خوبی لذت ببرید، از دقایق خود هوشمندانه استفاده کنید و قدر زندگی و لحظات خود را بدانید. با هدر دادن وقت خود به مسائل ناراحت کننده، تنها خود را از همگان عقب نگاه می دارید و در رسیدن به مقصد خود وقفه ایجاد می کنید.

  • شکست را در نظر بگیرید

این مسئله را قبول کنید که گاه در راه رسیدن به موفقیت، ممکن است شکست بخورید. اما باید از جای خود برخیزید و دوباره تلاش کنید. توجه کنید که انجام کار و شکست آن بسیار بهتر از انجام ندادن کاری است. پس ریسک کنید و با فکر کردن به اینکه این بار حتما موفقیت خواهید شد، شروع به کار کنید.

شاد زندگی کردن برای قوی شدن در برابر مشکلات

  • شما ضامن خوشبختی خود هستید

احساسات همواره تغییر می کنند، افراد تغییر می کنند و زمان جلو می رود، شما می توانید همانند یک فرد شکست خورده به گذشته خود فکر کنید، و هم می توانید گذشته را ترک کنید و برای رسیدن به خوشبختی تلاش کنید. تنها یک انتخاب است که شما را در رسیدن به خواسته تان یاری می کند، پس بهتر است خوشبختی را درون خود پیدا کنید و برای رقم بهترین لحظات تلاش کنید.

  • از مشکلات رها شوید

باور کنید که از مشکلات بزرگ تر هستید، شما فردی بسیار پیچیده هستید که با اندکی تامل می توانید مشکلات را رفع و خود برای قوی شدن در برابر مشکلات یاری کنید. شما باید خود را از نظر احساسی از مشکلات جدا کنید و با تغییر دادن شرایط به بهبود روند کمک کنید.

  • مشکلات را بزرگ نکنید

یک تکه ابر سیاه نباید، زندکی تان را تیره و تاریک کند. به خورشید اجازه دهید به خوبی بر دل و زندگی تان بتابد و با کنار زدن مشکلات روحتان را قدرت ببخشد. لیاقت خود را و آن چیزی را که ارزشش دارید، هیچ گاه فراموش نکنید.

  • از اتفاقات زندگی درس بگیرید

هر اتفاقی که می افتد، سعی دارد به شما چیزی آموزش دهد. صبر کنید و از مشکلاتی که بر سر راهتان قرار می گیرد، تجربه کسب کنید. اگر کارتان را از دست داده اید، اگر در رابطه عاطفی خود شکست خورده اید و اگر چند بدشانسی کوچک در زندگی برایتان رخ داده است، تنها به این منظور است که بیرون از این قضایا برای شما اتفاقات خوب در نظر گرفته شده است. تنها کاری باید انجام دهید، این است که به خدای خود تکیه کنید و همه چیز را به دست های توانای او بسپارید.

دیدن نکات مثبت زندگی برای قوی شدن در برابر مشکلات

  • به مشکلات به چشم آموزه نگاه کنید

با رویارویی در مقابل هر مشکل، این سوال را از خود بسپارید که قرار است چه درسی به شما بدهد. توجه داشته باشید که برای قوی شدن در برابر مشکلات، باید از آن ها درس بگیرید و برای رسیدن به قدرت ارتباط شفاف تری داشته باشید. به خود اعتماد داشته باشید، عشق را ابراز کنید، گذشت داشته باشید و با فراموش کردن مسائل ناراحت کننده به امتحان دیگر موارد از زندگی خود بپردازید.

  • همواره همه چیز در حال تغییر است

چیزی که همواره وجود دارد دو خبر است: خبر اول اینکه هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست، و خبر دوم اینکه هیچ چیز دائمی و ماندگار نیست. بدانید که همه چیز پیوسته در حال تغییر است اما دوباره خورشید از همان جایی که غروب کرده است، طلوع خواهد کرد.

  • ناامید نشوید

توجه داشته باشید که دلسرد شدن و حرکت رو به جلو دو موضوع کاملا متفاوت است. زمانی می رسد که افراد از ادامه دادن خسته می شوند، باید توجه کنید که این پایان کار نیست بلکه شروعی دوباره برای قوی شدن در برابر مشکلات است.

  • هیچ چیزی کامل وجود ندارد

چیزی به اسم کاملا خوب و ایده آل وجود ندارد. چیزی که در میان است، نحوه برخورد شما با موضوع و مشکلات است. زمانی که افراد از نگاه کردن به عیبب و نقص های یک دیگر دست بردارند، رابطه ای خوب و ایده آل در پی خواهند داشت.

عشق ورزیدن به خود برای کسب قدرت در برابر مشکلات

  • به خودتان عشق بورزید

یکی از بدترین مسائل این است که گاهی چنان غرق دوست داشتن فردی دیگر می شویم که خود را فراموش می کنیم. فراموش می کنیم که خود در عین حال منحصر به فرد و جذاب ترین فرد بر روی زمین هستیم.

  • به دیگران اجازه ندهید

خیلی از مسائل شخصی شما به کسی ربط ندارد، به دیگران اجازه تصمیم گیری در رابطه با امور خود ندهید. هر کسی باید هر طوری که دوست دارد زندگی کند و دیگران حق دخالت بر آن ندارند.

  • خشم را از خود دور نگاه دارید

گذشت کنید و با بخشش دل خود را از هر کینه ای پاک کنید. کینه و خشم خوشبختی را از بین می برد، پس بهترین راه کنار گذاشتن استرس و خشم است.

مواردی که به شما در رسیدن به قدرت کمک می کند

دوری از افکار منفی

  1. همه افراد مشکل دارند، در این مورد خود را تنها احساس نکنید.
  2. همواره از خدا تشکر کنید، و با دقت بر نکات مثبت زندیگ در می یابید که هنوز موارد بسیاری برای شکر گذاری وجود دارد.
  3. هرگز نا امید نشوید و به پرنده های امید و زندگی در درون خود پر و بال دهید.
  4. توجه داشته باشید که حقیقت تلخ از شنیدن دروغ های شیرین به مراتب بهتر است.
  5. مهم نیست در چه مرحله قرار دارید، باور کنید که از هر لحظه ای به پیروزی نزردیک تر هستید.
  6. به خدا ایمان داشته باشید و بر این اساس که گاه داشتن چیز هایی برای شما به صلاح نیست، معتقد باشید.
  7. همواره خنده بر لب داشته باشید که از قدیم گفته اند: خنده بر هر درد بی درمانی دواست.
  8. همه افراد اشتباه می کنند. از اشتباهات خود درس بگیرید و آن ها را پله ای برای رسیدن به پیروزی در نظر بگیرید.
  9. نگرانی و استرس را از خود دور کنید. این موارد فقط به اتلاف انرژی و حال خوب شما منجر می شوند.
  10. هنگامی که جلو رفتن سخت است، با گام های کوچک شرایط را آرام آرام باب میل کنید.
  11. این مورد را به یاد داشته باشید که هموراه در زندگی کسانی هستند که از شما خوششان نیاید.
  12. همواره به یاد داشته باشید که برای قوی شدن در برابر مشکلات به کسی نیاز دارید و خود برای خود به تنهایی کافی هستید.

به کار گیری موارد موثر برای رسیدن به قدرت

  1. شما دارای توانایی های متفاوت از دیگران هستید، پس هیچ گاه خود را با دیگران مقایسه نکنید.
  2. این را به خاطر داشته باشید که هبچ زمان قدرت کنترل اتفاقاتی که قرار است برای شما روی دهد، ندارید.
  3. زندگی اسان نیست، و باور داشته باشید که شما به اندازه کافی برای رسیدن به موفقیت قوی هستید.
  4. با تلاش برای رقم زدن سرنوشتی خوب، باور داشته باشید که در در آینده به رفاه و زندگی موفق خواهید رسید.
  5. شما در قفس کمبود ها اسیر نیستید. خود را باور داشته باشید و برای کسب قدرت تلاش کنید.
  6. به جنبه های مختلف زندگی نگاه کنید. همان طور که سکه دو روی متفاوت دارد، زندگی نیز به این مانند می باشد.
  7. حق انتخاب برای زندگیتان را همیشه به خود اختصاص دهید.
  8. در هنگام تاریکی و تنهایی به دیگران اجازه دهید تا شما را نجات دهند.
  9. انتقال فرکانس های منفی، نتیجه منفی بر زندگی شما می گذارد. پس همیشه ارتعاشی مثبت از خود بر محیط به جای بگذارید تا به هر چیزی که می خواهید برسید.
  10. هر پایانی به معنای شروع دوباره است، این جمله را به خاطر داشته باشید و با خود تکرار کنید: گذشته عزیزم بابت تمام درس هایی که به من آموختی ازتو ممنونم، و آینده عزیزم برای رسیدن به تو سخت تلاش خواهم کرد و با رسیدن به تو شروعی دوباره برای خود رقم خواهم زد.

روی های فکر نکردن به موارد بیخود برای کسب آرامش

عواملی که در ضعف افراد نقش دارد

همواره عواملی هستند که برای قوی شدن در برابر مشکلات برای ما دردسر ایجاد می کنند. این عوامل مواردی است که در ادامه گفته می شود.

  1. هر گاه به چیزی احساس وابستگی مفرط نشان دهید، در مقابل آن ضعیف تر نیز می شوید. قدرت و وابستگی دو عامل کاملا متفاوت هستند، پس آن ها را به خوبی درک کنید.
  2. اکثر افراد بیشترین مشکلی که دارند بخاطر عدم آگاهی و دانش کافی است. برای کسب قدرت باید آگاهی را افزایش داد و با دانش کافی قدم در راه مقابل نهاد.
  3. برای قوی شدن در برابر مشکلات باید شجاع بود. نداشتن شجاعت به عنوان ضعف بزرگی برای رسیدن به قدرت شما می باشد.
  4. همواره اعتقاد داشته باشد که لایق بهترین چیز ها هستید و به تمامی آن ها خواهید رسید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *