دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

زوج های موفق در زندگی شان این نشانه ها را دارند

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

بهتر است بدانید که ازدواج در واقع یک موضوع آحاد در بین مردم محسوب می شود و عاقبت بخیری در آن نظر تمامی بزرگان است به همین خاطر در این مقاله سعی داریم به بیان نشانه ازدواج موفق بپردازیم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید عاقبت بخیری و دست یافتن به یک زندگی موفق و سالم یکی از نشانه های ازدواج با موفقیت محسوب می شود. به طور کلی امروزه انتخاب همسر یکی از دغدغه های بزرگ و مهم شناخته می شود و از طرفی نیز مهم ترین تصمیم دختران و پسران خواهد بود و هنگامی که این انتخاب به خوبی انجام شود برای سال های بعد زندگی زناشویی با آسودگی و خیالی راحت آماده خواهید شد.

آشنایی با نشانه های ازدواج موفق

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که برقراری تعادل میان برخورد های مثبت و منفی در یک رابطه زناشویی عامل مهم و کلیدی در سلامت و موفقیت عاطفی رابطه خواهد شد. بهتر است بدانید که در ازدواج های موفق نوعی ترموستات عاطفی مشاهده می شود که تعادل میان روابط را برقرار می سازد. برای مثال در رابطه های سالم اگر یکی از طرفین شروع به بدگویی و ناسزا گویی به طرف مقابل خود کند پس از گذشت آن لحظه سعی خواهد کرد که این رفتار را با انجام رفتار مثبت دیگری جبران نماید. به طور کلی دلیلی که زوج های خوشبخت را از آن هایی که مادام مشکلات عمیق دارند جدا می نماید تعادل سالم بین آن ها است که بین احساسات مثبت و منفی برقرار است.

نشانه های ازدواج موفق

اکنون سعی داریم در ادامه به بیان چندی از نشانه های ازدواج موفق بپردازیم تا سایر افراد نیز بتوانند از این موارد در بهتر شدن رابطه زناشویی خود بهره بگیرند:

مهربان بودن:

همواره در رابطه با همسر خود از خود سوال بپرسید که آیا همیشه با یکدیگر مهربان بوده اید و یا سعی دارید که یکدیگر را کنترل کنید یا خیر. بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین علائم موفق بودن یک ازدواج این است که مادام به یکدیگر محبت نمایید و نه اینکه تا تحکم طرف مقابل خود را کنترل نمایید.

عشق ورزیدن به یکدیگر:

آیا وجودتان سرشار از عشق و محبت است که آن را بدون منت نثار همسر خود بکنید؟ آیا زیبایی ها و خوبی های همسر خود را می بینید یا فقط بر روی نقاط ضعف او تمرکز کرده اید؟ آیا احساسات درونی طرف مقابل خود را درک می کنید و از عشق ورزیدن به او لذت می برید؟ توجه داشته باشید که گرما و عشق داشتن نسبت به همسر یکی دیگر از نشانه های موفق بودن ازدواج محسوب می شود.

ازدواج موفق و نشانه های آن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شوخی کردن با یکدیگر:

آیا دوست دارید که با همسر خود بازی یا شوخی کنید؟ آیا از شوخی های بامزه طرف مقابل خود لذت می برید؟ آیا در سختی ها و مشکلات سعی می کنید که او را بخندانید و شاد نمایید؟ آیا مانند افراد کوچک با یکدیگر شوخی می کنید و لحظات خوشی را با یکدیگر می گذرانید؟ بهتر است بدانید که یکی از بزرگ ترین ارکان رابطه سالم همین خنده و شوخی است و به همین خاطر توصیه می شود که از آن غفلت نکنید.

از کنار هم بودن لذت ببرید:

اگر بخواهید با کسی وقت بگذارید ترجیح می دهید آن فرد همسرتان باشد یا فرد دیگری؟ آیا برای اینکه کنار همسرتان باشید لحظه شماری می کنید؟ آیا هر دو نفر شما دارای دوست یا سرگرمی خاصی هستید که از انجام آن لذت ببرید؟ در مواقعی که در کنار همسرتان نیستید چه احساسی دارید؟ بهتر است بدانید اغلب زوج ها اوقات بسیار زیادی را با یکدیگر می گذرانند زیرا آن ها از اینکه در کنار یکدیگر هستند نهایت لذت را می برند و احساس آرامش پیدا می کنند و این در حالی است که دیگر زوج ها به دلیل ترس و تنهایی اوقات خود را کنار همسرشان می گذرانند و یا به عبارتی می توان گفت که آن ها از روی ناچاری با هم زندگی می کنند. بهتر است بدانید که یکی از نشانه های ازدواج موفق این است که طرفین به یکدیگر وابسته نباشند و برای خود دوست یا سرگرمی های دیگری نیز ایجاد کنند. به طور کلی اگر دوست دارید که یک رابطه موفق داشته باشید پیشنهاد می کنیم که وابسته همسرتان نشوید مخصوصا از لحاظ عاطفی.

ازدواج موفق در جامعه امروز

حل کردن اختلافات از راه مسالمت آمیز:

همانطور که می دانید اغلب زوج ها با یکدیگر اختلاف دارند که البته موضوع اصلی اختلاف نظر نیست و آنچه در این میان دارای اهمیت است چگونگی کنار آمدن با این اختلافات است. آیا شما برای رفع اختلافاتتان روش خاصی مد نظر دارید و یا برای جلوگیری از بروز جنگ و جدل به دنبال کنار گذاشتن مسائلتان هستید؟ آیا در صورت بروز اختلاف نظر با همسرتان دعوا و مجادله می کنید و سپس قهر می کنید؟

کنترل کردن خشم:

آیا هنگامی که یکی از شما دچار خشم و عصبانیت می شوید موضوع را کش می دهید و مدام غر می زنید و در نهایت همسرتان را تنبیه می کنید یا اینکه سعی می کنید که موضوع را از یاد ببرید؟ بهتر است بدانید که در یک رابطه موفق و سالم زن و شوهر پس از بروز یک اختلاف و مشکل سعی دارند آن را تمام کنند و به راحتی از آن بگذرند و در نتیجه عشق و صمیمیت قبلی خود را داشته باشند.

پایبند بودن به عشق یکدیگر:

آیا گمان می کنید که در بدترین شرایط نیز عاشق یکدیگر خواهید بود؟ آیا می توانید در صورت مشاهده اشتباه و خطای طرف مقابل باز هم عاشق او باشید؟ آیا می دانید که عشق در مورد خود شخص است و نه در مورد کارهایی که انجام می دهد؟ توجه داشته باشید که برای داشتن یک رابطه سالم و موفق بایستی به این درجه از عاشقی برسید.

پایبند به عشق یکدیگر در ازدواج موفق

گوش دادن، درک کردن و پذیرفتن طرف مقابل:

آیا فکر می کنید که طرف مقابلتان به صحبت های شما گوش می دهد و آن ها را درک می کند و شما نیز در برابر سخنان او اینگونه هستید؟ آیا تمامی راز های خود را بدون ترس از داوری برای شریک زندگیتان مطرح می کنید؟ آیا دوست دارید با تمام وجود به حرف های همسرتان گوش دهید و با او احساس همدردی بکنید و یا دوست دارید که مادام او را زیر سوال ببرید و در مقال او جبهه بگیرید؟

داشتن اعتمادی ناگسستنی:

همانطور که می دانید با گذشت چند ماهی از دوران نامزدی و عقد رابطه ها کم کم جنبه و لایه های عمیق تر خود را نشان خواهد داد و همانطور که آگاه هستید ازدواج یک شرط تکرار ناشدنی است و اگر اعتمادی قوی بینتان وجود داشته باشد می توانید برای تمام چیزها روی هم حساب کنید و هیچ وقت این فکر را نخواهید کرد که همسرتان مطلبی را از شما پنهان می کند. توجه داشته باشید که اعتماد بین زن و مردی که با هم ازدواج کرده اند بایستی از جنسی باشد که برای شما امنیت خاطر و خیالی راحت به همراه داشته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *