دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مکان های دیدنی واراناسی و آنچه در شهر مردگان هند در انتظار شماست

  • مریم صبوری
  • ۷ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

ما در این مقاله به توضیح مکان های دیدنی واراناسی می پردازیم که نقاط دیدنی آن مجسمه ایستاده بودا، رودخانه گنگ، رصدخانه جنتر منتر و عبادتگاه های معروفش است. در ادامه با مجله آرگا همراه باشید.

شهر وارانسی در واقع از شهر های مهم تجاری و فرهنگی و تاریخی می باشد که از ساحل کرانه چپ رود کنگ در قسمت جنوب شرقی ایالت اوتار پرادش هند قرار دارد. این شهر از مرکز های قدیمی شیعیان بوده که دارای شبه قاره هند بوده و از مرکز های دینی هندوان در پیرو بوداییان و آیین جین مقدس می باشد. شکل دیگر کلمه وارانسی بنارس می باشد که این نام در رودخانه ورونه آسی گرفته شده است. یکی دیگر از اسم های آن کاشی بوده که توسط نژاد آریایی بر گرفته و اعتقاد براق و درخشان است که در دوران اورنگ زیب شهر به نام محمد آباد با انقراض بابریان بوده است. در کل شهر وارانسی از قدیمی ترین نقاط جهان با تاریخ ۳۰۰۰ ساله می باشد که مردم زیادی در این منطقه به زندگی مشغول هستند. در ادامه مطالب بیشتر در مورد شهر مردگان در مجله آرگا می پردازیم.

درباره مکان های دیدنی واراناسی

آشنایی با واراناسی شهر مردگان

شهر وارانسی از شهر های ضروری هند است که از لحاظ تاریخی و فرهنگی و تجاری رونق دارد. در واقع این شهر در سال ۵۹۰ قمری به تصاحب معزالدین محمد سام درآمد و بسیاری از بتهای معابد متعدد شهر نابود و ویران شد که بعد بابر در سال ۹۳۶ قمری آن را تصرف کرد. در زمان اکبر شاه راجه جی سینگه معبد های زیادی به همراه رصدخانه ها ساختند که اورنگ زیپ مسجدی یکی از معابد هندی می باشد. همینطور در سال ۱۷۷۵ میلادی بنارس (وارانسی) به بریتانیا واگذار شد که در نهایت در سال ۱۹۵۰ میلادی جزو اتحادیه هند شد. چون وارانسی در سر راه ارتباطی مراکز علمی و ادبی بود محل تجمع شاعران و دانشمندانی قرار گرفت شعرای فارسی که در آن جا زندگی می کردند. آموزش های زبان فارسی در دانشگاه هندوی تا مدرک دکتری تدریس و در مدرسه دینی الجامعهالسلفیه در این شهر طلاب های فارسی آموزش می بینند. وارانسی به شهر صومعه ها مشهور شده که دارای تعداد قابل توجهی عبادتگاه به دلیل فرهنگ دینی بالای افراد با مذهب ارزشمند است که از نظر اقتصادی و اجتماعی هماهنگی دارند.

دلیل نامگذاری این شهر به الهه مرگ یا شهر مردگان این است که هر فردی در شهر وارانسی عمرش به پایان برسد بی شک و تردید رستگار خواهد شد. به همین علت افراد سن بالا و کهنسال زیادی به بنارس می آیند تا آخرای عمر خود را در این مکان سپری کنند. رودخانه موجود در این شهر به اسم کنگ یا تطهیر افراد فراوانی را بالغ بر ۱۰۰۰۰ نفر دارد که خود را می شویند. از محصول مرغوب وارانسی می توان به ابریشم درجه یک آن اشاره کرد که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. هندو های بنارس از هنر و ادبیات خاصی برخوردارند که نویسندگان مشهوری دارند.

بررسی مکان های دیدنی واراناسی

وارانی کجاست؟

  • عبادتگاه های معروف این شهر

یکی از مشهور ترین نقاط دیدنی در شهر وارانسی مهم ترین صومعه هندو ها معبد کاشی ویشوانا یا معبد طلایی می باشد. Kashi Vishwanath در منطقه ای به نام گولیا قرار دارد که در سال ۱۸۳۵ سقفی با هشتصد و بیست کیلو طلای خالص ساخته شد. همچنین معبد معروف الهه دورگا که از مشهورترین عبادتگاه های این شهر بوده و از مکان های دیدنی واراناسی به شمار می رود در قرن ۱۸ میلادی بنا شد که به نام انگلیسی Goddess Durga Temple می باشد. این معبد از عبادتگاه (Pashupatinath) الهام گرفته که به شکل چوبی ساخته شده و توسط خانواده سلطنتی حمایت می شود که از چوب های بارزش و نفسی در تهیه ی معبد نپال صورت گرفته است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آشنایی با مکان های دیدنی واراناسی

  • رصدخانه جنتر منتر

یکی دیگر از مکان های دیدنی واراناسی که متعلق به قرن هجدهم میلادی می باشد وجود رصدخانه ایست که به دست مهاراجه جای سینگ دوم بنا گردید. رصدگاه موجود در این شهر به علت مشخص کردن زمان روز و شب و ارتفاع شهر بوده است که این مکان زمان طلوع و غروب خورشید می باشد که می توان آن را تشخیص داد و زمان کسوف و خسوف و بقیه سیارات را دید. مهاراجه در هندوستان پنج رصدگاه باستانی ساخته است.

شهر وارانسی در هندوستان

  • رودخانه جذاب گنگ
وقتی به شهر وارانسی سفر می کنید حتما با اسم رودخانه گنگ آشنا خواهید شد که در واقع این رودخانه با داشتن قایق های موتوری و دستی از جذابیتی نهفته می باشد که در هنگام غروب آفتاب لذتی دو چندان دارد با منظره های رویایی و دل انگیز در سرتاسر این زیبایی که هندو ها با جمعیت ۶۰۰۰۰ نفره خود به حمام کردن مشغول هستند و به رودخانه گنگ وارد می شوند. یکی از رسوم هندو ها شستن خود در این رودخانه است که ساعت های زیادی مشغول به این کار می شوند و از جذابیت لذت می برند. این رودخانه از بی کیفیت ترین اب های موجود در جهان می باشد.
مکان های دیدنی واراناسی کجاست؟
  • مجسمه ایستاده بودا

یکی از با ارتفاع ترین و بلند ترین مجسمه هایی که در هندوستان وجود دارد مجسمه ایستاده بودا می باشد این مجسمه با ارتفاع ۲۵ متری در مرکز بوداییان در شهر وارانسی قرار گرفته است. حتما سری به این مکان بزنید و این دیدنی عکس یادگاری بگیرید این منطقه خوش آب و هوا در واقع از مکان های دیدنی واراناسی می باشد که نقش میدان موثری دارد.

در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با سایر مکان های دیدنی هندوستان کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *