دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چای دو رنگ مجلسی و فوت و فن های درست کردن صحیح آن

  • محدثه خاکشور
  • ۲ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

در این مقاله به طرز تهیه چای دو رنگ پرداختیم، چای دو رنگ همانطور که از اسمش پیدا است نوعی چای می باشد که دارای دو رنگ متفاوت می باشد، طعم شیرین این نوشیدنی با تضاد رنگی سیاه و سفید آن بسیار جذاب می باشد.

نوشیدنی ها نیز مانند دیگر مواد غذایی دارای تنوع بسیار می باشند، بدن انسان به میزان زیادی مایعات نیاز دارد که ما همه ی این نیاز را نمی توانیم صرفا فقط با خوردن آب برطرف کنیم، انواع آبمیوه ها، شربت ها، دمنوش ها و البته چای که یک نوشیدنی محبوب و پرطرفدار محسوب می شود، برای تامین این نیاز مناسب می باشند، چای علاوه بر خاصیت آرامش بخشی ریشه در سنت ها نیز دارد.

چای نوعی نوشیدنی خوش طعم و دوست داشتنی است که به دلیل تسکین دهندگی و برطرف کننده خستگی مورد توجه می باشد، دم کردن یک چای خوشمزه و خوش طعم از سوی کدبانوی خانه نشانه نزاکت و البته حسن سلیقه او در میزبانی از مهمان به حساب می آید، نمونه بارز این هنر را می توان در مراسم خواستگاری جستجو نمود، چای دو رنگ یکی از چای های اصیل و سنتی کشورمان می باشد که در اغلب مهمانی ها به خصوص مراسم خواستگاری تهیه می شد.

مواد مورد نیاز

قند یا شکر (در صورت تمایل نبات) به میزان لازم

آب جوش به میزان لازم

چای دم کشیده به میزان لازم

طرز تهیه چای دو رنگ خوش طعم و مجلسی

ابتدا درون قوری یا چای ساز چای خوش طعم و البته پر رنگی را دم نمایید.

سپس استکان کمر باریک و مناسبی را انتخاب کرده و از آب جوش باقی مانده استکان را نیمه از آب جوش پر کنید، نیمه ی دیگر استکان باید تهی بماند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه چای دو رنگ خوش مزه و خوش رنگ

در مرحله ی سوم به آب جوش خود شکر بیافزایید، (البته در صورت تمایل و برای داشتن طعم بهتر در چای دو رنگ می توانید به سلیقه خود از نبات نیز استفاده کنید)، میزان شکر افزوده شده زیاد باشد به طوری که آب جوش دیگر از شکر اشباع شود و دیگر شکر در آن حل نشود.

وقتی شکر را در آب جوش افزوده شد باید به وسیله ی قاشق به خوبی هم زده شود تا ترکیب شکر در آب به خوبی حل گردد.

روش تهیه چای دو رنگ با تضاد رنگی سیاه و سفید زیبا

در این مرحله از طرز تهیه چای دو رنگ نوبت افزودن چای می رسد، چای را به محلول خود بیافزایید، این عمل را به طورت یکباره و با خود قوری انجام ندهید، بلکه آرام آرام درون قاشق بریزید تا از لبه های قاشق چای به آرامی وارد استکان شود.

اکنون چای دورنگ شما حاضر می باشد، می توانید این چای شیرین و خوش طعم و البته با ظاهری زیبا را برای پذیرایی از مهمانان خود در هر نوع مجلسی انتخاب کنید.

چند نکته طلایی

  • بهتر است این چای را در استکان کمر باریک تهیه نمایید تا ظاهری مجلسی و زیبا داشته باشد.
  • مصرف این چای برای انواع مهمانی ها و حتی دورهمی های ساده و عصرانه پیشنهاد می شود، اما از مصرف پشت سرهم آن به هیچ وجه تایید نمی گردد، زیرا ترکیبی از قند و شکر به میزان بالا می باشد که برای سلامتی مضر است.
  • بیماران مبتلا به دیابت به هیچ وجه از این چای ننوشند.

طرز آماده سازی چای دو رنگ با طعم و مزه ای دوست داشتنی

چای دو رنگ نوعی چای مجلسی محسوب می شود که از انواع نوشیدنی ها می باشد، گروهی از افراد علاقه ی زیادی به نوشیدنی های شیرین دارند، که این چای می تواند پیشنهادی قابل توجه برای آنان باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *