دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست؟

  • مریم صبوری
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از موضوع هایی که ما امروز در مجله آرگا درباره اش بحث می کنیم عنوان پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت است با ما همراه باشید تا بیشتر درمورد این ویزا اطلاعات کسب نمایید.

پیکاپ پاسپورت یا ویزا از سرویس های خدماتی توسط شرکت یا افراد حقوقی است که می تواند با صرفه جویی در وقت هزینه ها را کاهش دهد و در جهت گام های بلند کار نماید. در بعضی از کشور های دنیا برای رفتن به شرایط سیاسی و بین المللی با دیگر کشور ها چون در ایران سفارت خانه ای ندارد و بعضی ها هم دارد ولی با خدمات پاسپورت ارائه نمی دهند به همین خاطر افرادی که می خواهند سفر کنند به کشوری دیگر باید به سفارت خانه آن جا بروند.

با این وجود بالا رفتن در هزینه ها و زمان در اخذ ویزا از خدمات سفارت خانه ها می باشد شما با این راه حل می توانید در خانه بنشینید و ویزای خود را بگیرید با وجود این که قرار داد با عقد مشاورین در طی شرکت این پشتیبانی را می دهد حضوری عقد قرار داد در سفارت را داشته باشید تا در زمان خیلی کم به سفارت مراجعه نمایید و ویزا را بگیرید و به راحتی سفر کنید.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ پاسپورت

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست؟

کسانی که سفر های زیادی می روند با این واژه آشنا هستند. هنگامی که قصد سفر به کشوری را دارید برای ورود آن باید با مراجعه به سفارت و دادن مدارک پس از مصاحبه درباره اخذ ویزا به رفتن کشور دیگر تصمیم در این کار می نمایید. باید توجه کنید که پاسپورت جواب مثبت آن بیاید و از زمان دریافت تا اقدام ویزا فقط ۲۰ روز مهلت دارید که طی این در اخذ ویزا در عقد قرار داد تا تحویلش حدود ۱۰ روز زمان خواهد برد تا انجام شود و به درب منزل تان برسد.

گرفتن پیکاپ پاسپورت از سفارت کشور واسطه

سبب اخذ ویزای کشور ها در آمریکا، کانادا، انگلیس و … باید متقاضی به سفارت کشور واسطه مراجعه نماید. تا در این مرحله سفارت با اخذ ویزا موافقتش را اعلام کند و درخواست رد شود و بعد ویزای فرد را سفارت کشور واسطه برده شود تا الصاق ویزا برای پاسپورت اقدام نماید. در حالتی دیگر شخص برای بررسی عدم صدور ویزا باید مدارک را ارائه و تکمیل نماید تا درخواست مجدد به سفارت مراجعه شود.

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست؟

  •  آرون گروپس

حضور متقاضی برای گرفتن پیکاپ ویزا

در زمانی که سفارت موافقت را در جهت صدور ویزا اعلام می کند جهت درج ویزای درون پاسپورت نیاز به حضور شخص نیست. می توان پاسپورت را از راه سفارت انجام داد تا ارسال آن به صورت کارگزار گذرنامه به سفارت تحویل داده شود. درج ویزا در ارسال پاسپورت با گذرنامه بازگردانده شود به متقاضی پیکاپ پاسپورت یا pick up visa می گویند.

هزینه پیکاپ پاسپورت

هزینه pick up visa برای گرفتن ویزا کشور های آمریکا و کانادا و انگلیس در حدود ۳۰ تا ۱۲۰ دلار می باشد که با توجه به نواسانات ارز متغیر خواهد بود و نمی توان قیمت دقیقی را تخمین زد.

چگونه پیکاپ ویزا بگیریم؟

مدت زمان و مراحل درخواست pick up visa

اغلب پیکاب ویزا ها تقریبا بین هفت الی ده روز به دست متقاضی می رسد که شخص تا سی روز زمان لازم دارد برای گرفتن پیکاپ انگلیس، آمریکا یا کانادا اقدام نماید که در این بازه اقدام به صورت پیکاپ ویزا نگیرد ریجکت خواهد شد. در خصوص اقدامات کارگزاری توسط شرکت پستی از ۷ تا ۱۰ روزکاری پاسپورت به دست فرد می رسد.

  • تحویل پاسپورت و نامه یا ایمیل صدور ویزا به شرکت
  • بررسی مدارک فرد متقاضی توسط کارشناس مربوط
  • پذیرش فرم وکالت برای کشور آمریکا
  • انتقال مدارک و پاسپورت به سفارت کشور دیگر
  • تحویل ویزا ضمیمه شده به پاسپورت متقاضی

گرفت پیکاپ ویزا

انواع پیکاپ پاسپورت

  • انگلیس

با وجود این که سفارت کشور انگلیس در ایران می باشد ولی هیچ فعالیتی را انجام نخواهد داد تا انگشت نگاری به متقاضی برای گرفت ویزا انگلیس از کشور ترکیه و ارمنستان و دبی بدهد و مسافرانی که ویزا می گیرند با یکی از معرفی مرکز های کشور مراجعه می کنند. برای دریافت ویزا انگلیس سفارت همان لحظه پاسپورت را درج نمی کند و با گذشت شانزده روز کاری از ایمیل به مسافر اعلام می گردد.

  • کانادا

برای گرفتن این ویزا اهداف توریستی مشخصی صادر می گردد که ویزا به شکل مولتی کانادا یا ویزای ۵ ساله کانادا معروف است. اعلام سایت در سفارت کانادا افسران مهاجرت این کشور را توصیه نمی کنند و تا حدودی ویزای مولتی کانادا صادر می گردد. این خدمات در دفاتر VFS در کشور های ترکیه که در آنکارا و استانبول صورت می گیرد و در دبی، ابوظبی، ارمنستان، گرجستان انجام می شود. زمان معینی که در جهت خدمات پیکاپ تعیین می شود سریع ترین خدمت پیکاپ پاسپورت در کشور انجام می گیرد. مدارک معین برای گرفتن ویزا کانادا ایمیل سفارت به همراه رسید انگشت نگاری و اصل پاسپورت می باشد.

معایب پیکای پاسپورت

  • آمریکا

به خاطر وجود نداشتن سفارت آمریکا در تهران متقاضی باید برای انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت آمریکا به کشور واسطه شود که فرم DS-160 و DS 260 سفارت آمریکا را از آژانس مربوطه درخواست کند تا خدمات پیکاپ در آمریکا از کشور ترکیه و امارات و آذربایجان، ارمنستان و گرجستان و اروپا و قبرس پوشش داده شود.

پس برای صرفه جویی مسافران در زمان و هزینه اخذ ویزا در آژانس هایی که تخصص دارند واگذار و اجرا می شود. اکنون خدمات پیکاپ پاسپورت انگلیس در سفارت استانبول، آنکارا، دبی توسط شرکت پست Empost ، استانبول ، ارمنستان توسط کارگزاران انجام می گیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *