دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طریقه پاک کردن رنگ مو با چند روش متفاوت و ترفندهای خانگی

  • ساناز براتی
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

در حال حاضر استفاده از رنگ مو در خانم ها بسیار شایع می باشد. اما ممکن است بنا به دلایلی بخواهید رنگ موهایتان را از بین ببرید. برای پاک کردن رنگ مو روش های مختلفی مثل استفاده از جوش شیرین و شامپو شوره سر، استفاده از قرص های ویتامین C، استفاده از مایع ظرفشویی و … وجود دارد.

در دنیای امروزی خانم ها بیش از گذشته به استفاده از رنگ موها روی آورده اند. رنگ مو باعث زیبایی و جذابیت بیشتر فرد می شود. در برخی موارد فرد از رنگ ایجاد شده در موهایش رضایت کافی نداشته و می خواهد موها را به شکل سابق باز گرداند. روش های مختلفی برای از بین بردن و حذف رنگ از روی موها وجود دارد که با آن ها آشنا می شویم.

روش های پاک کردن رنگ مو

برخی از خانم ها از رنگ موهایشان خیلی زود خسته می شوند و یا رضایت کافی را ندارند به همین جهت به دنبال روش هایی برای پاک کردن رنگ مو هستند. روش های مختلفی برای انجام اینکار وجود دارد که برای نتیجه بهتر باید چند بار انجام شود. البته روش های حذف رنگ مو زمانی نتیجه می دهد که تازه موها را رنگ کرده باشید و در فاصله طولانی مدت تاثیر چندانی ندارد. در ادامه با ارائه این روش ها در این مطلب ما را همراهی نمایید.

روشی برای پاک کردن رنگ مو

استفاده همزمان از شامپوی ضد شوره و جوش شیرین

برای حذف رنگ موها به کمک شامپوی ضد شوره و جوش شیرین به روش زیر عمل می کنیم:

  • شامپو ضد شوره همانطور که از نامش مشخص است برای برطرف کردن شوره سر استفاده می شود. یک نوع شامپوی ضد شوره را تهیه نمایید. بهتر است بهترین شامپوی ضد شوره در بازار را خریداری کنید.
  • جوش شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی و پاک کنندگی می باشد اما نگران نباشید زیرا باعث سفیدی موها نمی شود. ولی توانایی پاک کردن رنگ از روی موها را دارد. و برای از بین بردن مواد اضافه از روی مو ها بسیار مفید می باشد. استفاده از شامپوی ضد شوره و جوش شیرین به طور همزمان نتیجه بهتری به شما می دهد.

پاک نمودن رنگ موها

  • بر حسب اندازه و حجم موها مقداری از شامپو ضد شوره و جوش شیرین را در ظرفی مناسب با هم مخلوط نمایید. نیازی نیست از هر دو به یک میزان استفاده کنید می توانید از شامپو بیشتر از جوش شیرین استفاده نمایید.
  • مخلوط آماده شده را در کف دست ها ریخته و به موهای خود بمالید. تا تمام موهای سرتان به مواد آغشته گردد.
  • بعد از گذشت چند دقیقه موها را به خوبی بشویید. در حین شست و شو رنگ موها تا حدودی از روی مو شسته خواهند شد. بعد از شستن موها اگر رنگ جدید همچنان مورد پسندتان نبود می توانید این کار را مجددا انجام دهید تا به رنگ موی اصلی خود برسید.

استفاده از مایع ظرفشویی

برای حذف رنگ موها به کمک مایع ظرفشویی به روش زیر عمل می کنیم:

  • در این روش باید مقداری مایع ظرفشویی حدود پنج قطره را با یک چهارم از شامپوی معمولیتان که همیشه مصرف می کنید ترکیب نمایید.
  • موها را کمی مرطوب کرده و مخلوط حاصل شده را به موها بمالید و کل موها را به خوبی به آن آغشته کنید حال بگذارید تا چند دقیقه ای باقی بماند.
  • موها را به خوبی و کامل بشویید. استفاده از مایع ظرفشویی باعث خشکی و زبری موها می شود پس حتما بعد از استفاده از این روش موها را به کمک روغن های گیاهی نرم کنید و رطوبت کافی را به موها برسانید. این روش را چند بار انجام دهید تا به نتیجه درستی برسید. اما در انجام آن زیاده روی نکنید تا آسیبی به موها نرسد.

نحوه پاک کردن رنگ مو

  •  آرون گروپس

استفاده کردن از قرص های ویتامین C

استفاده از قرص های ویتامین C برای پاک کردن رنگ مو در برخی موارد مفید بوده است. برای این منظور به روش زیر عمل می کنیم:

  • زمانی که رنگ موهایتان تیره شده باشد و فقط چند روز از رنگ کردن موها گذشته باشد ویتامین C می تواند به شما کمک کند. برای اینکار چند عدد قرص ویتامین C تهیه کرده و کاملا آنها را پودر نمایید. پودر قرص ها را در ظرفی حاوی آب جوش ریخته و با هم کاملا مخلوط کنید تا قرص کاملا در آب حل شود. می توانید قرص درسته را در آب جوش به کمک قشق له کرده و با هم مخلوط کنید. آب جوش و قرص ها را به اندازه حجم موهایتان استفاده نمایید و در صورت نیاز به مقدار آن اضافه کنید.

پاک نمودن رنگ مو به روش های متفاوت

  • از خیس بودن موها قبل از استفاده از این محلول اطمینان کامل داشته باشید. بعد از خیس و مرطوب شدن موهای سر، ویتامین C خیلی بهتر به موها نفوذ خواهد کرد.
  • مایع مورد نظر را به تمام موهای خود آغشته کرده و بعد از آن موها را به کمک کلاه رنگ یا یک کیسه پلاستیکی به خوبی بپوشانید و بگذارید تا مواد به خوبی به موها نفوذ کنند. برای این کار یک ساعت زمان مورد نیاز است.
  • بعد از گذشت یک ساعت از مالیدن مایع به موها، موهایتان را به خوبی شسته و کاملا تمیز نمایید. این روش نیز مشابه روش های قبل بعد از چند بار استفاده نتیجه بخش خواهد بود. از یاد نبرید که این روش در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که تنها چند روز از رنگ زدن موها گذشته باشد در غیر اینصورت نتیجه درست را نخواهید داشت.

پاک نمودن رنگ مو

استفاده از روغن نارگیل

یکی دیگر از روش های پاک کردن رنگ موها استفاده از روغن نارگیل می باشد. برای این منظور به روش زیر عمل می کنیم:

  • قبل از انجام هر کاری موها را به خوبی با آب داغ بشویید و شامپو بزنید.
  • بعد از شستن موها و قبل از اینکه موها کاملا خشک شود مقداری از روغن نارگیل را با آب داغ مخلوط کرده و سپس به خوبی تمام موها را با آن ماساژ دهید.
  • موها را به مدت یک ساعت با کلاه یا حوله پوشش دهید.
  • در نهایت موها را با آب داغ کاملا بشویید، تا رنگ های اضافه پاک شود.
  • توجه داشته باشید که این روش بعد از چند ساعت از رنگ زدن موها بیشتر نتیجه می دهد.

پاک کردن رنگ موها به چند روش

استفاده از لیمو ترش

برای استفاده از لیمو ترش کافیست تعدادی لیمو ترش را به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از نیم ساعت موها را آبکشی نمایید و بعد از آن از نرم کننده مو استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *