دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی کاستاریکا و آشنایی با زیباترین دیدنی های آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

کاستاریکا از جمله کشورهای مهم در آمریکای مرکزی می باشد این کشور علاوه بر اهمتیت جغرافیایی خود دارای ارزش توریستی نیز می باشد و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه سفر می کنند. مکان های دیدنی کاستاریکا بسیار مهیج هستند و مهم ترین جاذبه های آن جزایر و سازه های بلند و آسمان خراش هستند.

کاستاریکا در سال های اخیر محلی برای گردشگران خارجی بوده است این کشور در شمار مهم ترین مکان های توریستی دنیا قرار دارد چشم اندازها و جاذبه هایی که در این کشور وجود دارند از تنوع زیادی برخوردار هستند. از یک سو علاقه مندان و گردشگران می توانند به سراغ تماشای سواحل بکر و بی نظیر این منطقه بروند و از نزدیک چشم اندازهای آن را مشاهده کنید از سوی دیگر نیز می توانید جنگل های بارانی با جاذبه های اسرارآمیز را نظاره گر باشید. مردمان این کشور بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و دارای آداب و رسوم خاصی هستند که آشنایی با این سنت ها از نزدیک بسیار جالب خواهد بود و یکی از مهم ترین آداب این مردمان سبک غذایی آن ها است که با مراجعه به رستوران های محلی و سور غذاهای محلی آن ها می توانید لذت بیشتری از سفر خود به دست آورید و با فرهنگ غذایی این مردمان بیشتر آشنا شوید. شما عزیزان در سفر خود به کاستاریکا می توانید از چشم اندازها و جاذبه های متفاوتی لذت ببرید خیلی از افرادی که ترغیب می شوند تا به این منطقه سفر کنند در این بخش از مجله گردشگری ما می توانید با نمونه هایی از جاذبه های توریستی این کشور آشنا شوید.

 مکان های دیدنی کاستاریکا برای علاقه مندان:

کشور کاستاریکا سرزمین رویایی است که پر از شگفتی های گردشگری می باشد این کشور در بخش های مختلفی دارای جزیره و چشم اندازهای بکر و چشم نواز است این کشور پر جاذبه در آمریکای مرکزی قرار گرفته است و در ادامه می توانید با این منطقه دیدنی آمریکا آشنا شوید.

سان خوزه:

سان خوزه در مرکز کشور کاستاریکا قرار گرفته است این شهر به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود در این شهر فعالیت های مختلفی صورت می گیرد و از این رو دارای اهمیت زیادی است گردشگران عزیز می توانند با سفر ی چند روزه به این شهر از تمامی دیدنی های آن بازدید کنند. این شهر شلوغ و پر جنب و جوش دارای جاذبه های توریستی متعددی است از این رو ترافیک های شهر ممکن است کمی سرسام آور باشد اما با این وجود و با داشتن یک برنامه ریزی درست برای سفر خود می توانید از تمامی این جاذبه ها نهایت لذت را ببرید. یکی از جاذبه هایی که در این شهر توجه شما را به خود جلب می کند موزه هنر معاصر است تفریحاتی که برای گردشگران در این شهر ارائه می شود تفریحات بسیار متعددی است و از جمله آن می توان به ارکستر سالن تئاتر ملی اشاره کرد که بازدید از این ارکستر می توانید تجربه ای خاص و لذت بخش برای شما عزیزان باشد.

کاستاریکا و جذابیت ها

آتشفشان آرنال:

این آتشفشان در استان الجولا قرار گرفته است و یکی از مکان های دیدنی کاستاریکا است ارتفاع این آتشفشان دیدنی ۵۰۰۰ فوت است و دارای قدمتی بسیار طولانی است تحقیقات نشان می دهد که قدمت این آتشفشان به ۷۵۰۰ سال پیش باز می گردد جالب است بدانید که این آتشفشان به عنوان یکی از جوان ترین آتشفشان ها در دنیا شناخته می شود. در سال ۱۹۶۸ با فوران آن شهر زیبای تاباکون از بین رفته است و سه دهانه نیز در آن ایجاد شده است. در حال حاضر نیز این آتشفشان غیرفعال است اما در سال ۲۰۱۰ به عنوان آتشفشان های قعال دنیا از آن یاد می شده است حوزه آبخیز با اهمیتی که بخش دریاچه مخزنی این آتشفشان وجود دارد محلی برای تولید برق می باشد. این آتشفشان همانند یکی از مکان های دیدنی آلاسکا و جاذبه های تماشایی این منطقه سردسیر می باشد که می تانید از آن ها دیدن کنید.

چشم اندازی از کاستاریکا

رودخانه سلست:

از دیگر جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی کاستاریکا می توان به این رودخانه پر آب و زیبا اشاره کرد رودخانه ای که جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای زیبایی را در خود جای داده است این رودخانه جزو پارک ملی است رنگ فیروزه ای آن بسیار خیره کننده و چشم نواز است. در این پارک جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارند که از جمله آن ها می توان به آبشارهای کوچک و بزرگ اشاره کرد چشمه های آب گرم نیز بخش های دیگری از این رودخانه هستند. جالب است بدانید این رودخانه عظیم از اتصال دو رودخانه مهم سور و بوناویستا ایجاد شده است مقداری از آب های این دریاچه دارای خاصیت اسیدی است و ذرات آلومینوسیلیکات در آن دیده می شود.

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی کاستاریکا

جزیره کوکوس:

این جزیره در سواحل کاستاریکا قرار گرفته است و از جمله جاذبه های معروفی است که می توانید از آن ها دیدن کنید برای بازدید از این جزیره تنها جنگل بانان امکان گشت و گزار در آن را دارند زیرا دارای ویژگی های زیست محیطی متعددی است این منطقه محلی برای زندگی جنگل بانان است. مساحت این جزیره ۲۳ کیلومتر است آب های این منطقه ویژه افرادی است که به غواصی کردن علاقه زیادی دارند و در این منطقه نمونه های متنوعی از حیوانات و گیاهان وجود دارد که بر اهمیت اکوسیستمی آن افزوده است. از حیواناتی که در آب های این منطقه یافت می شود می توان به دلفین ها، ماهی ها و دیگر گونه های دریایی اشاره کرد سواحل این منطقه از جذابیت و تنوع زیادی برخوردار است که می توانید از نزدیک آن را مشاهده کنید.

دیدنی های کاستاریکا

کوه چیریپو:

از دیگر مکان های دیدنی کاستاریکا می توان به این کوه های جذاب اشاره کرد کوهی که از بلندترین ارتفاعات منطقه به شمار می آید و در منطقه ای از پارک ملی چیریپو قرار گرفته است جنگل های تالاماکان که در این منطقه است از جذابیت بیش از حدی برخوردار است که توجه شما را به خود جلب می کند. این منطقه از تنوع زیستی زیادی برخوردار است و گونه های مختلفی از جانوران و گیاهان در آن یافت می شوند. کوه ها و مناظری که در اینجا به چشم می خورد به کوه های پانورامیک شناخته می شوند در سمت دیگر از این منطقه نیز می توانید از چشم اندازهای سواحل دریای کارائیب دیدن کرد.

کوه های کاستاریکا

کاستاریکا یکی از مکان های دیدنی آمریکا و بهترین جاذبه های توریستی آن است که خود به تنهایی چشم اندازها و جاذبه های منحصر به فردی دارد اما جاذبه های کشور آمریکا تنها به این منطقه نیز ختم نمی شود و علاقه مندان می توانند با جاذبه های دیدنی بیشتر از آمریکا نیز آشنا شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *