دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی آلاسکا و جاذبه های تماشایی این منطقه سردسیر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

آلاسکا بهشتی سرد و بخچالی در آمریکا است وجود مکان های دیدنی آلاسکا باعث شده تا خیلی از علاقه مندان به این منطقه از دنیا سفر کنند شما نیز اگر دوست دارید تجربه تفریحی در زمستان را داشته باشید می توانید به این منطقه سفر کنید و از نزدیک جاذبه هایی همچون پارک ملی دنالی در آلاسکا را مشاهده کنید.

خیلی از ما تفریحاتی که به نقاط مختلفی ار دنیا داشته ایم را در فصل های گرم و تابستان سپری کرده ایم اما کمتر زمانی پیش آمده تا به منطقه ای سرد و یخبندان برویم و با جاذبه های زیبا رو به رو شویم در آلاسکا تمامی این زیبایی ها وجود دارد و شما می توانید از نزدیک از آن ها لذت ببرید. شاید تفریح در مناطق سردسیر از دنیا تنها ویژه ماجراجویان و جهانگردان باشد اما تجربه آن هر فردی را شگفت زده می کند خیلی از ما مهم ترین مناطق سردسیر دنیا را با منطقه قطب شمال و جنوب می شناسیم در حالی که دیگر مناطق تفریحی و گردشگری در دنیا نیز وجود دارند که می توانند شما حیرت زده کند.

آلاسکا یکی از مناطق سردسیری پهناور و گسترده در دنیا است که دارای جاذبه های توریستی سردسیری است این منطقه زیبا چشم اندازهای بکر و دیدنی دارد و در میان جاذبه های گردشگری دنیا بسیار شناخته شده و مشهور است. شما علاقه مندان اگر دوست داران برف و سرما هستید می توانید به این سرزمین شگفت انگیز بروید و اگر هم علاقه ای ندارید با سفر به آلاسکا می توانید تجربه ای خاره انگیزتر و متفاوت تر داشته باشید.

مکان های دیدنی آلاسکا برای ماجراجویان:

مناظر زیبا و چشم نواز آلاسکا بسیار خیره کننده اند در این منطقه یخچال های غول پیکر و عظیمی وجود دارند از سویی این منطقه با وجود چشم اندازهای بکر جنگلی و حیات وحش خود جذابیت بیشتری دارد از جمله جذابیت های دیگر در آلاسکا نیز می توان به بلندترین ارتفاعات و رشته کوه های آمریکای شمالی اشاره کرد. شهرهای زیبای آلاسکا شهرهای ژنو، هومر، والدز و انکوریچ اشاره کرد یکی از تجربه گردشگران در آلاسکا رانندگی کردن در بزرگراه ها است با این وجود نمی توان زیبایی ها و جاذبه های آلاسکا را تنها به این موارد ختم کرد بلکه در ادامه با جاذبه های توریسی بیشتری از این منطقه آشنا خواهید شد.

 

شهر کتچیکان:

کتچیکان یکی از شهرهای جنوبی در آلاسکا است که در دامنه کوه های دیر واقع شده است وسعت سواحل این منطقه بسیار زیاد است و دارای جاذبه های شگفت انگیز است این شهر پر جاذبه در منطقه ای از جنگل های ملی تونگاس قرار گرفته است و یکی از مکان های دیدنی آلاسکا به شمار می آید. جنگل های این منطقه پر باران هستند و پوشیده از درختان سدر و صنوبر است از سوی دیگر آبشارهای مرتفع و حیات وحش بسیار جذابیت دارند اگر از علاقه مندان به جاذبه های بکر هستید می توانید با سفر به این منطقه از رودهای پر آب آن دیدن کنید. خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند از لذت ماهی گیری نیز اسفاده می کنند چشم اندازهای این منطقه بسیار جذاب و پر جاذبه هستند و توجه شما را به خود جلب می کنند.

جاذبه های آلاسکا

  •  آرون گروپس

پارک ملی گلاسیر بای آلاسکا:

از دیگر جاذبه های زیبا و دیدنی نیز می توان به این پارک ملی اشاره کرد وسعت این منطقه ۱۵۸۳ متر مربع است این پارک ملی از جمله بزرگ ترین مناطق حفاظت شده حیات وحش است این منطقه در میان رشته کوه های موننتانا راکی واقع شده است قله های این کوه ها منحنی شکل است با وجوده دره ها در سمت دیگر این منطقه با کانادا نیز هم مرز شده است. از دیگر جذابیت ها و مکان های دیدنی آلاسکا دریاچه هیدن در سمت دیگری از این منطقه است چشم اندازهای این منطقه در حال تغییر و تحول است متاسفانه به دلیل تغییرات جوی نیز این منطقه یخچال های آن عقب نشینی داشته است و مورد آسیب واقع شده اند.

دیدنی های آلاسکا

پارک ملی دنالی:

پارک ملی دنالی یکی دیگر از مناطق گردشگری مهم در دنیا است این پارک با وسعت ۶ میلیون هکتار است و در مرکز اصلی سرزمین آلاسکا واقع شده است شما علاقه مندان و گردشگران می توانید بلندترین ارتفاعات و قله ها را مشاهده کنید. بلندترین قله در این منطقه مک کینلی نام دارد و از شمار بلندترین ارتفاعات منطقه محسوب می شود این کوه ها از مرتفع ترین قله های آمریکای شمالی به شمار می آید چشم انداز این برف پوشیده از برف ها است و دما در این منطقه ۷۵ درجه است.

زیبایی های آلاسکا

یخچال های طبیعی آلاسکا:

آلاسکا با وجود جذابیت های خود به قطب شمال نزدیک است این منطقه پر شده از یخچال های طبیعی که زیبایی خیر کننده ای دارند این مناطق سرد ویژه ماجراجویان و گردشگرانی است که تاکنون چنین تجربه هایی را نداشته اند. از جمله یخچال های طبیعی در آلاسکا یخچال مندن هال است که آن را با عنوان بهشت یخ زده می شناسنذ چشم اندازهای این یخچال ها سفید و پوشیده از آب است. از شمار دیگر یخچال های شناخته شده و مهم در آلاسکا می توان به هوبارد اشاره کرد این یخچال در ۲۰۰ مایلی از جونو و در پارک ملی و دیدنی سنت الیاس واقع شده است این منطقه یکی از جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی آلاسکا است.

جاذبه های مهم آلاسکا

شهر تاریخی تالکیتنا:

در بخش هایی از دامنه کوه های مک کینلی و در مسیر پارک ملی دنالی شهری تاریخی با قدمت طولانی قرار دارد این شهر پر جاذبه ۱۰۰ سال پیش کشف شده است این شهر ابتدا توسط یک معدنچی طلا جستجو و کشف شده است منطقه گردشگری و تاریخی تالکینتا در میان رودهای این منطقه قرار گرفته است بسیاری از ماهی گیران در این منطقه سکونت دارند و از طریق کسب درآمد می کنند از جذابیت های این شهر می توان به صنایع دستی و رستوران های مجلل اشاره کرد.

مکان های دیدنی آلاسکا

آلاسکا سرزمین ثروتمندان قاره آمریکا بوده است این منطقه از ذخایر طبیعی و نفتی زیادی برخوردار بوده است طبیعت زیباو چشم نوازی که در این منطقه وجود دارد بسیار خیال انگیز و دیدنی است این منطقه علاوه بر اهمیت جغرافیایی خود یک منطقه توریستی جذاب نیز می باشد. مکان های دیدنی آلاسکا برای خیلی از گردشگران جذابیت دارد پایتخت رسمی و مرکزی این منطقه شهر جونو است که یکی از مناطق مهم و گردشگری در آلاسکا نیز محسوب می شود. رازهای قطب شمال که برای شما جالب خواهند بود توجه خیلی ها را به خود جلب می کنند آلاسکا نیز یکی از مناطق قطب شمال است و در لینک می توانید این رازها را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *