دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه پیراشکی سیب یک شیرینی خوشمزه و متفاوت در خانه

  • محدثه خاکشور
  • ۴ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب به طرز تهیه پیراشکی با طعمی عالی و دوست داشتنی پرداخته ایم, امیدواریم مورد پسند شما کدبانوهای ایرانی قرار گیرد و انتخاب مناسب شما برای دورهمی های ساده یا رسمی باشد.

پیراشکی ها دارای تنوع زیادی می باشند که مواد تشکیل دهنده آنها نیز متفاوت است، هر کدام از این پیراشکی ها طعم خاص و دوست داشتنی خودش را دارد، پیراشکی ها دارای دو نوع شور و  شیرین می باشند، پیراشکی سیب نوعی پیراشکی شیرین با طعمی استثنایی است که جزء بهترین پیراشکی ها محسوب می شود.

انواع پیراشکی وجود دارد که با میوه های مختلف تهیه شده و طعم و مزه ی منحصر به فرد مربوط به آن میوه را در خود محفوظ دارد، سیب میوه ای لذیذ و پر خاصیت است که می توانید با آن پیراشکی بی نظیری را تهیه نموده و به عنوان دسر در عصرانه یک دورهمی به یاد ماندنی میل نمایید.

مواد مورد نیاز

  • ۴ پیمانه آرد
  • ۴ عدد سیب
  • ۱/۵ پیمانه آب گرم
  • ۱ قاشق غذاخوری مخمر
  • ۱ پیمانه شکر
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن
  • مقدار کافی پودر قند
  • ۱ قاشق چای خوری نمک

شیوه ی تهیه پیراشکی سیب ساده و آسان همراه با طعمی دلنشین

طرز تهیه پیراشکی سیب با طعم دوست داشتنی

ابتدا آب و مخمر خشک را درون ظرفی ریخته و با یکدیگر به خوبی ترکیب نمایید، توجه داشته باشید آب باید گرم باشد، ترکیب به دست آمده را به مدت پنج دقیقه گوشه ای بگذارید، پس از پنج دقیقه آرد، شکر، روغن و نمک را نیز به این ترکیب بیافزایید و به وسیله ی دست خوب ترکیب کنید تا خمیر نرم و یکدستی به وجود بیاید.

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی سیب, پوست سیب ها را بگیرید و با سایز درشت رنده نمایید (در صورت تمایل می توانید با چاقو نیز آن را به قطعات خیلی کوچک خرد نمایید)، کمی آرد بر روی محیط کار خود بپاشانید و خمیر را بر روی آن به قطعه های مساوی قسمت کنید، هر قسمت از خمیر را با کف دست پهن نموده و کمی از سیب خرد شده درون هر خمیر بگذارید، و مقداری هم شکر بر روی آن بریزید، دو طرف خمیر را به هم برسانید و به یکدیگر بچسبانید.

طرز تهیه پیراشکی سیب خوشمزه و خوش طعم

درون تابه ای کمی روغن بریزید و بر روی حرارت زمان دهید تا داغ شود، پس از داغ شدن روغن خمیرهای آماده در روغن قرار دهید تا خوب پخته شود، توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید ملایم باشد، پس از سرخ شدن یک سمت خمیر، آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر خمیر هم سرخ شود.

پس از سرخ شدن هر دو سمت پیراشکی آن را از روغن بیرون آورده تا روغنش کشیده شود،  پیراشکی آماده است، آن را با پودر قند تزیین نموده و میل کنید.

  •  آرون گروپس

چند نکته طلایی

در صورت تمایل می توانید از دارچین هم در این پیراشکی خوشمزه بهره ببرید که طعم آن را فوق العاده می کند.
به جای سیب برای تهیه این پیراشکی از میوه های متنوع دیگری مانند زردآلو، گلابی، و … نیز می توانید بهره ببرید.
برای کشیده شدن روغن پیراشکی ها را بعد از بیرون آوردن از روغن به جای قرار دادن بر روی حوله کاغذی بر روی سطح فلزی بگذارید، زیرا حوله کاغذی به پیراشکی ها می چسبد.

در صورت علاقه مند بودن می توانید پیراشکی شیرین و خوشمزه ی سیب تهیه شده را با سس بادام مخصوص تزیین نموده و میل کنید.

طرز پخت پیراشکی سیب با طعمی دوست داشتنی و ایده آل
پیراشکی سیب نوعی شیرینی خوشمزه و دوست داشتنی و ایده آل می باشد که هر کدام از شما کدبانوهای عزیز و گرامی می توانید به آسانی تهیه نموده و در یک روز زیبا همراه عزیزانتان میل نمایید. همچنین برای آشنایی با طرز تهیه پیراشکی کرم دار کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *