دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی استان خوزستان و زیبایی های چشم نواز این منطقه زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

مکان های دیدنی استان خوزستان دارای ارزش تاریخی بالایی است بسیاری از مناطق قدیمی در این استان متعلق به دوران باستان است از دیدنی های این استان می توان به بناهای تاریخی و ارزشمندی همچون زیگورات، شوش، موزه نبوغ ایرانی و دیگر دیدنی های با چشم اندازهای طبیعی اشاره کرد که می توانید در سفر خود از آن دیدن کنید.

خوزستان از فلات های قدیمی در ایران است این منطقه مردمانی خون گرم با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارد پیشینه تاریخ گرد در خوزستان بسیار زیاد است مناطق کوهستانی، بیابان و جلگه است به علاوه با وجود زیارتگاه ها این منطقه از جذابیت بیشتری برای گردشگران برخوردار است. یکی از بناهای مشهوری که در خوزستان می توان از آن بازدید کرد بنای تاریخی کاخ آپادانا در شوش است این بنا بسیار باشکوه است و یکی از معروف ترین بناهایی است که از دوران داریوش بر جای مانده است. خوزستان از نواحی اطراف به کوه های زاگرس متصل شده است آب و هوای این منطقه نیمه بیابانی است در این استان یکی از مناطق و شهرهای دیدنی که می توانید از آن بازدید کنید شهر دیدنی شوشتر است این شهر باستانی دارای آثار باستانی بسیار زیادی است. مسجد سلیمان نیز جدای از ارزش تاریخی خود یک منطقه تجاری است که دارای منابع نفتی غنی است و کاوش های باستان شناسی متعددی در این مناطق صورت گرفته است که به استخراج منابع نفتی کمک فراوانی کرده است.

مکان های دیدنی استان خوزستان را بشناسید:

آشنایی با دیدنی های خوزستان برای علاقه مندان دارای جذابیت های زیادی است این استان دیدنی های تاریخی متعددی دارد و از ارزش فرهنگی بالایی نیز برخوردار است همچنین در این استان چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی وجود دارند که می توانید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید. آشنایی با دیدنی های خرمشهر نیز می تواند برای شما جذابیت داشته باشد که در لینک می توانید با آن آشنا شود.

 

آبشار شوی:

یک آبشار فوق العاده در شهر دزفول این استان که یکی از شاهکارهای طبیعت می باشد و ارتفاع آن حدود ۸۵ متر است آبشاری بی نظیر که در واقع در شهر دزفول در مرز بین استان خوزستان و لرستان قرار دارد یکی از مهم ترین دلایل پاک بودن این منطقه از لحاظ آب و هوا و محیط دسترسی سخت و پیاده روی زیاد این آبشار می باشد اگر می خواهید یکی از بهترین دیدنی های ایران را تماشا کنید کمی سختی و پیاده روی در پیش خواهید داشت پیشنهاد می شود که به همراه کودکان به علت سختی دسترسی به این مکان بکر سفر نکنید ولی اگر خودتان به طبیعت علاقه مند هستید آبشار شوی می تواند نیاز های شما از لحاظ تفریحی را بر آورده کند.

مکان های دیدنی استان خوزستان

پل سفید:

پل سفید در شهر اهواز در واقع به یک نماد برای این شهر و استان تبدیل شده است این پل فوق العاده و دیدنی یکی از بزرگترین پل های معلق جهان می باشد که در بین پل های معلق رتبه چهارم جهانی را به خود اختصاص داده است اگر به شهر اهواز سفر می کنید پیشنهاد می کنیم از این پل حیرت انگیز که به عنوان نماد و شناخته شدن اهواز در سراسر جهان است حتما دیدن نماید شاید به زبان این مکان یک پل ساده و پیش پا افتاده باشد ولی به آنجا که برسید قطعا به شگفتی پل سفید اهواز پی خواهید برد اگر برای شما این مکان یک مکان دیدنی به حساب نمی آید پیشنهاد ما به شما جست و جو و دیدن عکس های این پل می باشد که قطعا شما را در طول سفر به سمت خود خواهد کشاند.

پل خوزستان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سازه‌های آبی :

یکی از مهم ترین مکان های دیدنی استان خوزستان سازه‌های آبی تاریخی شوشتر می باشد که  عظمت معماری کهن ایران زمین و معماری دوران هخامنشیان را برای شما به نمایش خواهد گذاشت یک مجموعه ی بی نظیر و پیچیده از سیستم آبیاری که در فهرست جهانی و در بخش با ارزش ترین میراث های جهان قرار دارد طرحی فوق العاده و هوشمندانه از جهت دهی به آب شامل تونل ، کانال ، بندها، آبشار ها و آسیاب ها می باشد که در آن زمان ساخته شده و هنوز سر پا می باشد هر چند که شاید تنها بخشی از آن باقی مانده باشد اما این سازه ای ست که قدمت آن به هزاران سال قبل بر می گردد و در دوران حکومت داریوش ساخته شده است اگر قصد سفر به خوزستان را دارید پیشنهاد می کنیم از این مکان حیرت انگیز در شوشتر دیدن نمایید . سالانه گردشگران زیادی از این مکان بازدید می کنند و به ثبت عکس و خاطرات در این مکان دیدنی می پردازند.

سازه آبی خوزستان

کاخ آپادانا:

این کاخ تاریخی یکی دیگر از مهم ترین مکان های شهر شوش و استان خوزستان است که یکی از مهم ترین شهر های تاریخی ایران و جهان است واقع شده این کاخ مهم به دستور داریوش بزرگ به عنوان استراحتگاه پادشاهان آن دوران ساخته شده است تا در زمستان در آن استراحت نمایند مساحت این کاخ بزرگ حدود یک هکتار که شامل تالار، حرمسرا، دروازه ، سه حیاط بزرگ و … می باشد هر چند که اکنون با گذشت زمان قسمت های کمی از کاخ آپادانا باقی مانده است ولی این مکان تاریخی هنوز هم سالانه بازدیدکنندگان زیادی دارد . این کاخ تاریخی در سال ۲۰۱۵ در سازمان جهانی میراث فرهنگی به عنوان یک مکان تاریخی و شگفت انگیز ثبت شده است و یکی دیگر از مکان های دیدنی استان خوزستان می باشد.

نمای خوزستان

حمام کرناسیون:

مکانی زیبا و دیدنی که از زمان قاجاریه به جای مانده است حمامی فوق العاده و تاریخی که به عنوان حمام شهر دزفول در آن زمان معماری و ساخته شده است . این حمام دیدنی حدود ۹۰۰ متر بنا دارد و با کاشی کاری و آجرهای زیبا تزئین شده تا امروزه این مکان به عنوان یک موزه مردم شناسی در استان خوزستان شناخته شود موزه ای که فرهنگ ، آداب و رسوم مردم خوزستان را به نمایش عموم می گذارد . حمام کرناسیون اکنون به عنوان یکی از مهم ترین آثار استان خوزستان شناخته می شود و سالانه هزاران نفر از گردشگران از این مکان تاریخی بازدید به عمل می آورند.

حمام خوزستان

روستای مال آقا:

یک روستای زیبا با طبیعت بکر و بسیار مهم از توابع شهر ایذه که دارای منطقه ای کوهستانی و  آب و هوایی بی نظیر در فصل تابستان می باشد اگر در فصل تابستان به استان خوزستان سفر می کنید پیشنهاد می کنیم حتما از روستای مال آقا دیدن نمایید روستایی سرسبز با درختان سر به فلک کشیده و مردمانی خون گرم که به شما انرژی فراوانی می دهند تا در تابستان از این روستا که یک رود فوق العاده از آن می گذرد لذت ببرید و از آب و هوای فوق العاده این روستا استفاده کنید. روستای مال آقا یکی از زبان زد ترین روستاهای استان خوزستان از لحاظ زیبایی و آب و هوا می باشد که تقریبا در روزهای تعطیل سال تمامی این روستا از گردشگران و بومیان استان خوزستان پر می شود.

دیدنی های خوزستان

آشنایی مکان های دیدنی استان خوزستان در این بخش اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار گردشگران قرار می دهد این استان دارای ارزش تاریخی زیادی است و بیشتر دیدنی های آن نیز دارای ارزش تاریخی می باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *