دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با پل معلق بابلسر و امکانات تفریحی آن

  • مریم صبوری
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

پل معلق بابلسر از معروف ترین جاذبه های این مکان به حساب می آید که واقعا زیبا می باشد این پل تاریخی در سال ۱۳۱۳ که به زمان اولین پهلوی بر می گردد ساخته شده است که ما در این مقاله به توضیح کامل پل معلق واقع در استان مازندران می پردازیم.

در شهر زیبای بابلسر وجود یک پل به نام امام رضا علیه السلام که همه آن را به پل بابلسر می شناسند. از آثار تاریخی ایران می باشد که در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی قبل از جنگ جهانی دوم به دست متخصصان و مهندسین سوئدی و آلمانی در بالای رودخانه بابل رود بنا شد. این اثر در تاریخ ۱۳۸۶/۱۱/۰۹ هجری شمسی یکی از آثار ملی با شماره ۲۰۶۷۴ به ثبت رسید که بسیار معروف می باشد. آدرس این بنای جذاب در شهر بابلسر خیابان پاسداران در بخش شرقی و غربی شهر به هم پیوست داده شده که ارتفاع این پل معلق از سطح زمین شانزده متر با طول ۸۰ متری و عرض ۱۸ متری قرار گرفته است. در ادامه مطلب همراه مجله آرگا باشید تا بیشتر با این زیبایی آشنا شوید.

پل معلق بابلسر از دیدنی ها در مازندران

بابلسر از شهر های مازندران

شهر بابلسر در استان مازندران واقع می باشد که میان رشته کوه های البرز و دریای خزر قرار دارد. این مکان دوست داشتنی با آب و هوای خرم و شاداب در منطقه ای قرار دارد که سرسبز و بکر می باشد. همواره بابلسر از شهر های دیدنی با طبیعتی ترو تازه در کشور ایران قرار گرفته است. که نمای پل معلق بابلسر با چشم اندازی شگرف قابل توجه توریستان و مسافران زیادی می باشد که به این شهر آمده و از وجود این منطقه لذت می برند.

اثر تاریخی رودخانه بابلرود

آشنایی با پل معلق بابلسر

در این شهر خوش آب و هوا رودخانه ای خروشان قرار دارد که به نام بابلرود می باشد و این شهر را به ۲ قسمت تقسیم می کند. همچنان این رودخانه بسیار زیبا در شهر بابلسر نقش بسیاری در جذابیت این منطقه دارد. آب رود از کوه های بلند البرز می جوشد که بعد از شهر بابلسر به دریای خزر می ریزد. در گوشه این رود پارک ساحلی جالبی را نظاره گر خواهید بود که می توانید به این محل رفته که استراحت کنید و برای صرف غذا آماده شوید. همچنین از امکانات تفریحی چمن و بازی های ورزشی و قایق سواری می توانید در کنار خانواده بهره ببرید و همجوار با رودخانه کهنسال درخان که شاخ و برگ های بزرگی دارد محیطی برای گرفتن عکس های جذاب می باشد.

بررسی پل معلق بابلسر

در واقع پل معلق بابلسر از معروف ترین جاذبه های این مکان به حساب می آید که واقعا شگفت انگیز و زیبا است. بنای پل تاریخی در سال ۱۳۱۳ که به زمان اولین پهلوی بر می گردد ساخته دست متخصصین آلمانی و مهندسین سوئدی می باشد. این پل بر روی رودخانه بابلرود احداث شده که ماشین ها بتوانند از روی آن ها بگذرند و محل شرقی و غربی شهر را به هم متصل کرده است. پل معلق با طول ۸۰ متری و عرض ۸ متری و ارتفاع ۱۶ متری از اولین پل های ماشینی واقع در بابلسر می باشد. جذابیتی که این پل به رودخانه داده واقعا زیبایی ۲ برابر دارد و رابطه شهر بابلسر از فریدون کنار و محمود آباد مسیر گردشگر پذیری و شلوغی است. پل بابلسر در سال ۱۳۸۶ به ثبت ملی رسیده است که با نمای جالب قایق سواری در رود و نمای پل از قدیم تا به امروزه محل رفت و آمد توریستان زیادی بوده است.

  •  آرون گروپس

درباره پل معلق بابلسر

جزئیات بیشتر درباره پل تاریخی

گارانتی که مهندسین آلمانی برای تهیه و زمان ساخت این پل گفته اند به مدت ۵۰ سال بوده است. که اکنون نامه ای به این نهاد هشدار داده شد این گارانتی پل به پایان رسیده است و برای محافظت بیشتر این پل باید از عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین مثل: کامیون ها و ۱۸ چرخ ها خودداری شود. همینطور از خطرناک بودن این پل صحبت های زیادی شده که بهتر است بر روی این رودخانه پلی برای جلوگیری از آسیب ندیدن استفاده شود. برای زیبا تر جلوه کردن این پل چراغ هایی بر روی بدنه فولادی پل نصب گردید که جذابیت را در شب چند برابر تر کرده است. با وجود مسافران و گردشگرانی که این مکان سفر می کنند برای خاطر ساز کردن مسافرت خود عکس های به یاد ماندنی می گیرند. در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی بابلسر کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *