دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی البرز و نگاهی به زیبایی های طبیعی و تفریحات متفاوت این استان

  • مریم صبوری
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

مناطق گردشگری و مکان های دیدنی البرز از قبیل؛کردان، باغ فاتح، پیست اسکی دیزین، پارک آبی پارس، روستای گچسر، برغان، شهرستانک، خور ساوجبلاغ، غار اسرارآمیز یخ مراد و جاده چالوس می باشد که ما در این مقاله از مجله آرگا برای شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

البرز در تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۱۲ از ۳۱ استان کشور ایران می باشد که در جلسه مجلس شورای اسلامی به عنوان استان تصویب شد. این استان در بیست کیلومتری بخش غرب تهران قرار گرفته است که جمعیتی آن بیش از ۱.۶۱۴.۶۵۰ نفر از پرجمعیت ترین شهر های ایران محسوب می شود. علت نام گذاری این استان به خاطر وجود رشته کوه البرز می باشد که بخش عظم و مهم این کشور است. شهرستان های موجود در استان البرز از قبیل؛ شهرستان ساوجبلاغ، کرج، نظر آباد، اشتهارد، طالقان و فردیس می باشد. تنوع بالای آب و هوا در این منطقه سبب شده که پرورش گل رز افزایش یابد. اگر از درصد جامعه آماری اقوام البرز بگوییم حدود به ۳۷% فارس، ۱۶% آذربایجان، ۷% کرد، ۴% گیلکی و تالشی و تات، ۳% لر و ۱% عرب هستند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با مکان های دیدنی البرز

جاذبه های گردشگری در استان البرز از زیباترین مکان ها می باشد که شهر کرج هم در آن جا واقع شده است. شاید از نظر مردم این شهر هیچ جاذبه و دیدنی نداشته باشد که می توان گفت دیدنی های دل انگیز بسیاری دارد مانند: پیست اسکی، کردان، طالقان و چالوس که که سراسر زیبا و جذاب است. آب و هوای این منطقه دلنشین مناسب برای مسافرت و ییلاق های غرب نشین می باشد که خنک و دلپذیر است. عطر جذاب سیب های بهشتی در باغات البرز روح و روان را جلا می دهد.

دیدنی های البرز زیبا

  • روستای جذاب برغان

وجود روستایی با آب و هوای خوش و به دور از آلودگی که خستگی آخر هفته را می شود آن جا درآورد روستای برغان می باشد. طبیعتی که در این نقطه از البرز دارد واقعا محشر و جذاب است که از قدیمی ترین ییلاق های البرز محسوب می شود. با رفتن به این روستا آثار تاریخی بی شماری را خواهید دید که شوق سفر را در شما ۲ برابر خواهد کرد. از جمله این دیدنی های تاریخی؛ پل تاریخی و درختان کهنسال و مساجد و تکیه های تاریخی است.

بهترین مکان های دیدنی البرز

  • منطقه دیدنی کردان

اگر دوست دارید به قدیمی ترین نقطه شهر بروید باید به کردان اشاره کنیم که پیش از جنگ هشت ساله ایران برای افراد زیادی ناشناخته بود. ولی با آغاز شدن جنگ زمانی که مردم حاشیه نشین بودند یکی از نقاط امن و خوش آب و هوا مکان کردان بود. حتما از آن هایی که سن زیاد تری دارند بپرسید آن جا را خواهند شناخت. این منطقه که شهری با آب و هوای پاک و دل پذیر می باشد از پرطرفدار ترین مکان ها می باشد که در همه فصول سال می توان به این منطقه رفت و از آن لذت برد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بررسی مکان های دیدنی البرز

  • پیست اسکی دیزین

شما با رفتن به پیست دیزین می توانید از بازی و ورزش تفریحی و هیجانی آن استفاده نمایید که از مکان های دیدنی البرز و تهران به حساب می آید. برای افرادی که دنبال هیجان هستند این مکان معروف گزینه عالی می باشد همچنین برگزاری مراسمات فدراسیون جهانی پیست بین المللی در خاورمیانه در این محل تشکیل می شود. در پیست جاهای تفریحی دیگری وجود دارد که همه عموم می توانند از آن استفاده نمایند.

جاهای جذاب البرز

  • روستای خور ساوجبلاغ

یکی از مکان های دیدنی البرز که در شهر ساوجبلاغ قرار دارد روستای خور می باشد. این منطقه دیدنی در قسمت شمال غرب تهران قرار گرفته که از مرتفع ترین مکان ها در البرز است. طبیعت بکر و دل انگیز این منطقه در وجود دره ها و قله های بر پیچ و خم و باغ های سر سبز و باطراوت واقعا لطف خدادای است. در داخل روستا شما شاهد بزرگ ترین و کهن ترین درخت چنار خواهید بود که بالغ بر ۸۰۰ سال سن دارد.

فاتح از مکان های دیدنی البرز

  • جاده پیچ و خم چالوس

یکی از مشهور ترین جاده ها که جزو ۴ جاده زیبا دنیا شناخته می شود و برای ماهیگیری مناسب است جاده چالوس می باشد. آب و هوای بی نظیر این مکان که دارای رستوران های جگرکی، کبابی است لذت سفر را بیشتر خواهد کرد. این جاده در واقع تهران و کرج را به هم متصل کرده است که حال بسیار خوشی دارد.

جاذبه ها و مکان های دیدنی البرز

  • غار اسرارآمیز یخ مراد

خوب است که در بین دشت و کوه و باغ یکسری هم به غار جذاب یخ مراد بزنید که نمونه شاخصی از غار های ایرانی می باشد. این غار به خاطر داشتن دریاچه یخ زده و قندیل های متعددش شناخت معروفی در بین مردم پیدا کرده است. از معجزات این غار می توان در ارتباط با قندیل های آن اشاره کرد که به گفته پیشینیان شفابخش است.

جالب ترین مکان های دیدنی البرز

  • روستای زیبا شهرستانک

اگر نمی خواهید وقت زیادی را در سفر تلف کنید و فرصت یک روزه دارید پیشنهاد می کنیم به روستای شهرستانک که از محل ها و مکان های دیدنی البرز به شمار می آید بروید. این روستا حدود دو ساعت از شهر تهران فاصله دارد که دارای درختان پربار توت و آلبالو های قرمز و خوش رنگ می باشد. همچنین در راه رفتن به شهرستانک می توانید خوردنی هایی مثل عسل و لبنیات مرغوبی را با خود بیاورید.

درباره مکان های دیدنی البرز

  • دهکده آبی پارس

مکانی سرگرم کننده و تفریحی در استان البرز وجود دارد که بسیار مهیج بوده و برای همه عموم قابل استفاده است. دهکده آبی پارس دارای آبی آرامش بخش که برای شادابی روح و جسم مفید است را دربر دارد. از تفریحاتی مانند: سرسره پیچ در پیچ، استخر هیجانی، رودخانه وحشی، دریاچه امواج و سرسره هایی برای شنای کودکان که در آن جا تعبیه شده جذابیتی بی همتا را به وجود آورده است.

عالی ترین مکان های دیدنی البرز

  • روستا دیدنی گچسر

در راه جاده چالوس که کمی از آن بالا تر بروید منطقه روستایی گچسر را خواهید دید که شهرت تاریخی دارد. این روستا همچنان از دیدنی های بی شماری بهره می برد که گردشگران زیادی به این منطقه خواهند آمد. جاذبه های تماشایی روستای گچسر که شامل باغ لاله می باشد در کنار منظره مملو از گل های رنگارنگ و پر گلبرگ فنجانی جذابیتی شگرف که سرشار از لطف خداست را داده است،

باغ فاتح از مکان های دیدنی البرز

  • باغ خوش هوای فاتح

یکی دیگر از جذابیت های استان البرز که طبیعتی مفید برای پیاده روی دارد و پر از دارو درخت می باشد باغ فاتح است. این مکان از دیرباز تا به امروزه از نقاط تماشایی شهر کرج بوده که مکانی سرسبز و خوش عطر هوا و باشکوه که مردمی خون گرم برای میزبانی از مسافران آماده پذیرایی هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *