دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مکان های دیدنی بوسنی هرزگوین و نقاط تماشایی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

بوسنی هرزگوین از کشورهای جنوب شرقی اروپا است و در منطقه ای از شبه جزیره بالکان واقع شده است این کشور در جنگ های جهانی اول و دوم صدمات زیادی را متحمل شده است امروزه نیز یکی از مقاصد گردشگری اروپا است. مکان ها دیدنی بوسنی هرزگوین برای گردشگران شامل جاذبه های تاریخی است که خیلی از آن ها از دوران جنگ جهانی باقی مانده اند.

بوسنی بعد از جنگ جهانی دوم به جمهوری یوگسلاوی سوسیالیستی تبدیل شده است در زمانی که این کشور به استقلال دست یافته است درگیرهایی فرقه ای در آن ایجاد شده است و جنگی دیگر در آن به راه افتاد که به خودی خود صدمات زیادی را وارد کرده است. در حال حار بوسنی از وضعیت آرام تری برخوردار است و امنیت و ثبات در آن دیده می شود با وجود توریست هایی که هر ساله به این منطقه سفر می کنند اهمیت آن دو چندان شده است و ارزش گردشگری آن در منطقه نیز ارتقا یافته است. جاذبه های این کشور برای علاقه مندان جذابیت زیادی دارد و از تنوع زیادی نیز برخوردار هستند بسیاری از جاذبه های بوسنی ناشناخته اند و در کمتر جایی از دنیا می توانید نظیر آن را مشاهده کنید آبشار کراویس از چشم اندازهای طبیعی و بی نظیری است که می توانید از دیدن آن لذت ببرید همچنین مسجد فرهادیه از بناهای تاریخی متعلق به قرن ۱۶ است و از ارزش هنری بالایی برخوردار است. جاذبه هایی که می توانید در بوسنی شاهد آن باشید تنها به موارد یاد شده ختم نمی شوند و در ادامه این بخش می توانید با معروف ترین و مهم ترین این جاذبه ها آشنا شوید.

مکان های دیدنی بوسنی هرزگوین را بشناسید:

کشور بوسنی دارای آب و هوای معتدل است این منطقه کوهستانی بسیار سرسبز می باشد و طبیعت های بکر و دیدنی بسیار دارد این منطقه از نواحی اطراف دارای مرزهای مشترک با کشورهای همسایه است که بر اهمیت آن افزوده است. در این کشور سه اقلیت مسلمان، کروات و صرب زندگی می کنند که در طی سالیان دراز با یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته اند این تنوع اقلیت ها موجب جذابیت فرهنگی بیشتر بوسنی برای گردشگران نیز می شود و بر میزان تنوع جاذبه های تاریخی آن برای توریست ها می افزاید. آنچه باید درباره جنگ جهانی اول بدانید این است که این جنگ از کشور بوسنی آغاز شده است و صدمات زیادی نیز متحمل آن بوده است.

 

پارک ملی سواتیسکا:

این پارک دیدنی به عنوان دومین پارک جنگلی و پارک محافظت شده شناخته می شود طبیعت بکر و دیدنی که می توانید در این پارک مشاهده کنید بسیار چشم نواز است بخش های مهمی از این پارک مورد توجه گردشگران است وسعت و عظمتی که در این پارک وجود دارد آن را به یکی از مکان های توریستی تبدیل کرده است. از دیدنی هایی که می توانید در این پارک محافظت شده از آن ها لذت ببرید می توان به آبشارهای مرتفع، جنگل های سرسبز و زیبا، طبیعت کوهستان و تپه ها اشاره کرد که هر یک از جذابیت های خاص خود برخوردار هستند و این منطقه را به یکی از مکان های دیدنی مهم بوسنی هرزگوین تبدیل کرده اند.

چشم اندازهای هرزگوین

کلیسای جامع جیسون هارت:

این کلیسا که قلب مسیح نیز شناخته می شود در شهر دیدنی سارایوو واقع شده است این کلیسا توسط یکی از معماران مجرب در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است اشمیت که به دلیل ابتلا به بیماری وانکاز به شهر سارایوو فرستاده شده بود در دوران بیماری خود و در طول ۳۸ سال زندگی خود در این شهر این بنای باشکوه را ساخته است و در حال حاضر این بنا به عنوان یک یادبود از او باقی مانده است. مردمان این شهر از این کلیسا خاطرات زیادی دارند و آن یکی از مهم ترین دست رنج های این معمار هنرمند و مجرب می دانند از این رو ارزش این بنا در میان گردشگران و مردمان خود منطقه بسیار بالا است.

دیدنی های هرزگوین را بشناسید

  •  آرون گروپس

پل موستار:

این پل به لحاظ تاریخی دارای ارزش و اعتبار بالایی است و یکی دیگر از مکان های دیدنی بوسنی هرزگوین محسوب می شود که در شهر موستار یکی از بناهای دیدنی و مشهور آن است این پل به عنوان یکی از پل های معروف با معماری قوس دار شناخته می شود سال ساخت این بنا به ۱۵۶۶ باز می گردد که مصادف با دوران امپراطوری عثمانی است. این پل بر روی رودخانه نارنتا قرار گرفته است و معماری آن نیز توسط سنان انجام شده است که یکی از از معماران معروف است با استفاده از این پل شهر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده است عرض این پل ۴ متر و طول آن نیز ۳۰ متر است این بنا به عنوان یکی از آثار جهانی در میراث یونسکو به ثبت رسیده است.

پل تاریخی هرزگوین

رود بونا:

این رود یکی از مکان های دیدنی بوسنی هرزگوین است و به عنوان یکی از رودهای کوتاه در بوسنی به شمار می آید شهرت این رود به دلیل جذابیت های بصری است که می توانید در آن مشاهده کنید. در فصل پاییز جذابیت های این رود بسیار دیدنی تر است در بین تمام فصل های سال پاییز این منطقه بسیار جذاب تر و دیدنی تر است زیرا با وجود دهکده های توریستی زیبایی که می توانید از نزدیک مشاهده کنید سفر شما خاطره انگیز خواهد شد. خانه هایی که در این منطقه و در اطراف این رود ساخته شده اند خانه های سنگی با مناظر و جذابیت های خاص خود هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید.

مکان های دیدنی بوسنی هرزگوین

تونل جنگلی سارایوو:

این تونل که با عنوان موزه جنگ از آن یاد می شود یکی دیگر از دیدنی های این منطقه است این تونل روایت کننده روزهای جنگ و زندگی مردم در سال ۱۹۹۰ است که در محاصره قرار گرفته اند و روزهای سختی را سپری کرده اند. این تونل در طول جنگ موجب اتصال بوسنی به دیگر نقاط دنیا بوده است و این راه تنها راه ارتباطی بوده است جنگ جویان برای انتقال دادن سلاح، غذاو مجروحان از این تونل ها استفاده می کرده اند. برخی از افراد این تونل را با نام تونل امید نیز می شناسند که در دوران جنگ کاربردهای زیادی داشته است و تنها امید مردمان بوسنی به شمار می آمده است.

تونل هرزگوین

در پایان نیز باید اشاره کرد که بوسنی کی منطقه کوهستانی است بنابراین اگر قصد دارید تا در زمستان به این منطقه سفر کنید باید کمی در برنامه ریزی سفر خود تجدید نظر کنید زیرا زمستان های بوسنی بسیار سخت هستند و به خوبی نمی توانید از سفر خود لذت ببرید. برای اینکه سفری خاطره انگیز داشته باشید و بتوانید از تمامی مکان های دیدنی بوسنی هرزگوین دیدن کنید توصیه می شود تا در فصل بهار سفر خود را به این منطقه آغاز کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *