دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدنی های استان یزد که نباید در سفر به این منطقه از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸
  • ۰

همه ما یزد را با وجود قدمت تاریخی و باستانی آن می شناسیم شهری که به لحاظ فرهنگی در ایران شناخته شده است و از معماری برجسته و اصیل ایرانی برخوردار است. دیدنی های استان یزد به قدری دارای تنوع و جذابیت هستند که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کنند و مورد توجه جهانگردان خارجی نیز می باشد.

استان یزد یک منطقه کویری در مرکز ایران است بسیاری از بناها و خانه هایی که در این منطقه وجود دارد با استفاده از خشت ساخته شده اند جالب است بدانید این شهر به عنوان دومین شهر تاریخی در ایران شناخته می شود که به بادگیرهای زیبا معروف است. برای سفر به این استان می توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید که تجربه های بهتری از سفر را در برای شما فراهم می کند این شهر به دلیل تنوعی که در تفریحات برای گردشگران دارد به عنوان شهر دوچرخه ها نیز شناخته می شود از مجموعه بناهای تاریخی و فرهنگی که می توان در این شهر از آن دیدن کرد می توان به مجموعه امیرچخماق اشاره کرد. این مجموعه تاریخی دارای بخش های مختلفی است در سال ۱۱۳۳۰ نیز به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شما علاقه مندان و جهانگردان عزیز می توانید در ادامه این بخش با استان یزد و تاریخچه فرهنگی تاریخی آن بیشتر آشنا شوید که توصیه می شود تا ادامه بخش همراه ما باشید.

دیدنی های استان یزد را بشناسید:

یزد جذابیت های بسیاری برای علاقه مندان خود دارد و خیلی از افراد دوست دارند تا سفری خاطره انگیز به این شهر داشته باشند با توجه به اینکه در دوران شاه عباس اهمیت شهر یزد بیش از پیش بوده است می توان انتظار داشت که بیشتر بناهای آن متعلق به همان دوران هستند بناهایی همچون کاروانسرای زین الدین که قدمتی ۴۰۰ ساله در ایران دارد.

 

باغ دولت آباد:

بلندترین بادگیر جهان در باغ دولت آباد قرار دارد باغی بسیار زیبا و دیدنی که از نمونه های عالی در ایران محسوب می شود این باغ دیدنی دارای ساختمان بادگیر، عمارت بهشت، عمارت سردر،آب انبار ، تالار آیینه و باغ ناصر می باشد به همین خاطر است که باغ دولت آباد یکی از بهترین دیدنی های استان یزد است و این مکان را به مکانی پر بازدید تبدیل کرده است . باغ دولت آباد مربوط به دوران افشاریان است و در دوران زندیه کامل شده است این مکان دیدنی می تواند برای شما یک مکان لذت بخش و روحیه شما را عوض کند.

بناهای یزد

برج خاموشان یزد:

یک برج تاریخی با راز های فراوان از زرتشتیان که در آن زمان دخمه هایی می ساختند که مردگانشان را در آن ها قرار دهند و اجساد آن ها را خوراک پرندگان می کردند برج خاموشان یک برج دیدنی با رمز و راز های فراوان است زرتشتیان بعد از گذاشتن اجساد در دخمه ها و خوردن اجساد توسط پرندگان استخوان های آن ها را در اطراف این برج می انداختند تا به طبیعت برگردد در واقع زرتشتیان برای بازگرداندی مردگانشان به طبیعت این کار را انجام می دادند امروزه برج خاموشان یکی از پربازدیدترین مکان برای توریست ها و گردشگران تبدیل شده است و بازدیدکنندگان همه روزه می توانند از این برج تاریخ بازدید نمایند.

دیدنی های استان یزد

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آتشکده ورهرام:

آتشکده ای فوق العاده در یزد که بازدیدکنندگان باید با کلاه و شال سفید وارد آن شوند و در پاکیزگی کامل از آن بازدید کنند آتشکده ای که از فرهنگ زرتشتیان گرفته شده است و ۱۵۰۰ سال تاریخ خود را به رخ بازدیدکنندگان می کشد و با نماد فروهر خود در ورودی آتشکده به گردشگران فرهنگ زرتشتیان را گوش زد می کند نمادی که در ورودی این آتشکده حکاکی شده است و با انعکاس خود در آب حوض این مکان زیبایی خاصی به خود بخشیده است تا بتواند این آتشکده را به یکی از دیدنی ترین مکان های یزد تبدیل کند مکانی که با معماری خاص و قدیمی خود می تواند هر بازدیدکننده ای را به خود جذب کند اگر قصد سفر به استان یزد را دارید هرگز آتشکده ورهرام را فراموش نکنید این آتشکده سالانه بیش از هزاران نفر را در خود جای می دهد و گردشگران به ثبت عکس و خاطرات در آن می پردازند.

جاذبه های یزد

مسجد جامع:

یکی از مهم ترین بناهای یزد که توسط معماران ایرانی با معماری فوق العاده ساخته شده است سالانه مسافران زیادی از مسجد جامع یزد بازدید می نمایند مسجدی که در سال ۱۳۱۳ به عنوان یکی از آثار ملی در فهرست آثار ثبت شده است ساخت این مسجد تقریبا ۱۰۰ سال زمان برده و در طول ۳ دوره پادشاهی ساخته شده تا این بنا یکی از مهم ترین ها باشد مسجدی که قدمت بسیار زیادی دارد و در دوره ساسانیان ساخته شده است . اگر می خواهید از این مسجد دیدنی بازدید نمایید می توانید به خیابان امام خمینی یزد بروید و از این مسجد تاریخی بازدید نمایید چیزی که می تواند معماری این مسجد را از باقی مسحدها جدا کند کاشی کاری بی نظیر ، خوابیدگی گنبد و سر در ویژه مسجد جامع یزد است. مسجدی که سال هاست یکی از مهم ترین دیدنی های استان یزد می باشد و همه روزه بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای می دهد.

مسجد تاریخی یزد

بوستان ناجی:

یکی دیگر از مهم ترین و مشهور ترین باغ های دیدنی یزد از آثار دوران قاجار که پس از این که به شهرداری یزد تحویل داده شد شهرداری آن را به بوستان تبدیل کرد اگر قصد بازدید از بوستان ناجی را دارید می توانید به بلوار شهید حسن دشتی مراجعه کنید تا از این بوستان زیبا که دارای ۲ اتاق ، تالار، بادگیر و قسمت های مختلف می باشد بازدید نمایید. این عمارت دیدنی سال هاست که به مکانی دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است که می توانند در آن وقت خود را سپری کنند و با دوربین و موبایل های خود به ثبت عکس در این عمارت بپردازند . قطعا بوستان ناجی می تواند هر بازدیدکننده ای را شگفت زده کند.

چشم اندازی از یزد

خانه تهرانی ها:

خانه ای که متعلق به یک تاجر قدیمی است تاجری تهرانی که در حدود ۲۵۰ سال پیش در این خانه به همراه خانواده زندگی کرده است و از تاجران بزرگ فرش در زمان خود بوده است ، خانه تهرانی ها اکنون یکی از مهم ترین هتل موزه های ایران است که دارای قسمت های مختلفی از جمله تالار، نارنجستان ، حیاط بزرگ ، چاه خانه و … می باشد از زیبایی های خانه تهرانی ها هر چه که بگوییم کم گفته ایم خانه ای که مدتی نیز به عنوان کنسول گری اقتصادی اروپا بوده است.

نمای دیدنی یزد

آشنایی با دیدنی های استان یزد در این بخش توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند این شهر دارای تنوع گردشگری زیادی است و جاذبه های آن تنها به این موارد ختم نمی شوند و شما علاقه مندان می توانید با جاذبه های بیشتری از این شهر آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *