دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های تنکابن و معرفی زیباترین چشم اندازهای طبیعی این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ دی ۱۳۹۸
  • ۰

استان مازندران دارای جاذبه های متعددی است این استان شهرهای زیبا و دیدنی بسیاری دارد که از شمار آن ها می توان از تنکابن نام برد شهر تنکابن در غرب این استان واقع شده است و هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند دیدنی های تنکابن بسیار زیبا هستند و دارای چشم اندازهای طبیعی اند.

جاذبه های تماشایی و شگفت انگیزی که در تنکابن وجود دارند این شهر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگران شمال ایران تبدیل کرده اند این شهر زیبا سراسر جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی را در خود جای داده است و از این رو برای خیلی از گردشگران تنوع و جذابیت خاص خود را دارد. شهر باصفای تنکابن دارای جنگل ها و مراتع سرسبزی است که شناخته شده و معروف اند یکی دیگر از جذابیت های تماشایی در این مناطق دهکده های زیبایی است که در روستاها می توانید شاهد آن باشید. به لحاظ جغرافیایی و وسعت تنکابن در شمار چهار شهرستان بزرگ در استان مازندران قرار دارد و یک شهر پر جمعیت است مردمان این مناطق به زبان گیلکی صحبت می کنند و نوع فرهنگ و آداب و رسوم آن ها برای گردشگران جذابیت دارد. چشمه های آب گرم، آب معدنی، جنگل ها، پارک های ملی و … از جمله جاذبه هایی هستند که می توانید در تنکابن به سراغ آن ها بروید.

دیدنی های تنکابن را بشناسید:

مناطق محافظت شده بلس، کوه ها، دریاسر، کوهسر و … از جاذبه های توریستی هستند که می توانید در سفر خود به تنکابن از آن ها بازدید کنید همانطور که بیان شد این شهر یکی از مکان دیدنی مازندران  و جاذبه های چشم نواز در این استان است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر از علاقه مندان و مسافران راهی به این شهر هستید در این مطلب مکان های دیدنی تنکابن را برای شما عزیزان معرفی می کنیم و می توانید اطلاعات مهمی را درباره این این جاذبه ها کسب کنید.

 

 

آبشارهای کوهسر:

در فاصله میان روستای پر جاذبه سفید آب و کوهسر جاده ای خاکی وجود دارد این منطقه که از توابع نشتاورد تنکابن است دارای چشم اندازهای بسیار زیبا است در مسیر تردد از این منطقه باید از جاده های خاکی و رودخانه عبور کنید مجموعه آبشارهای کوهسر در پایین رودخانه واقع شده اند و در فصل های بارندگی بسیار پر آب هستند این آبشارها یکی از مناطق تفریحی توریستی در تنکابن به شمار می آیند.

جاذبه های تنکابن

آب گرم فلکده و رودخانه لیرسر:

این آب گرم درجه حرارت متوسطی دارد که موجب شده تا یک آب گرم با خاصیت درمانی در منطقه باشد یک چشمه آب سرد که در نزدیکی این منطقه واقع شده است نیز گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند زیرا یکی از دیدنی های تنکابن به شمار می آید. از سویی جنگل های انبوه با مراتع دیدنی و سرسبز موجب جذابیت آن شده اند خیلی از تورهای گردشگری که برای سفر به تنکابن برگزار می شوند در برنامه گردشگری خود این جنگل ها را قرار می دهند. خاصیت درمانی این چشمه آب معدنی و تنوع زیستی که در این محیط وجود دارد نیز بر جذابیت های این منطقه افزوده است.

  •  آرون گروپس

طبیعت تنکابن

آبشار تودارک:

این آبشار دیدنی با برخورد به برآمدگی به اطراف پخش می شود و این برای گردشگران بسیار زیبا است جاده خاکی در مسیر و تردد از روی پل شیرود از دیگر لذت های بازدید از این آبشار است. همچنین منطقه ییلاقی سه هزاره نیز با داشتن چشم اندازهای بکر و دیدنی از جاذبه های این منطقه است رودخانه پر آب و جنگل ها و مراتع سرسبز از دیدنی های مهم سه هزاره محسوب می شوند.

چشم انداز تنکابن

دشت دریاسر:

یکی از جاذبه های معروف تنکابن دشت دریاسر است و در جنوب شهر واقع شده است این دشت به بهشت تنکابن معروف است و در میان چهار کوه محاصره شده است کوه الموت نیز از بلندترین کوه هایی است که این منطقه را محاصره کرده است. از جمله نقاط زیبا در این دشت چشمه هایی است که در پایین دشت واقع شده اند چشم اندازهای این دشت در فصل بهار بسیار تماشایی است رودخانه های پر آب در این منطقه نیز از ارتفاعات سیالان سرچشمه می گیرند.

مکان های دیدنی تنکابن

مرداب نشتاورد:

این مرداب در فاصله ۵ کیلومتری از تنکابن قرار گرفته است و در نزدیکی شهر است به همین دلیل گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند ایین مردا محل اصلی و مهمی برای تخم گذاری ماهی های کپور، کفال، سفید و اردک است. چشم اندازهای این مرداب در زمستان بسیار بکر و تماشایی است با وجود خودکا و مرغابی ها در این منطقه می توانید مناظر رویایی همچون تابلوهای مناظر را مشاهده کنید.

دیدنی های تنکابن

پارک ملی خشکه داران:

این پارک ملی دیدنی نیز در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر قرار گرفته است و یک منطقه محافظت شده در نواحی جنگل جلگه ای است اکوسیستم این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. نمونه های متعددی که از گونه های جانوری و گیاهی در این اکوسیستم یافت می شود ویژه علاقه مندان به طبیعت است. همچنین منطقه محافظت شده بلس کوه از دیگر نواحی مهم در محیط زیست است که گونه های مختلفی از حیوانات و گیاهان را در خود جای داده است.

مکان های توریستی تنکابن

پارک جنگلی چالدره:

این پارک جنگلی دیدنی در مسیر تنکابن به جاده دو هزاره و در ۱۸ کیلومتری از شهر قرار دارد  و یکی از دیدنی های تنکابن به شمار می آید این پارک دیدنی و وسیع درای ۹۴ هکتار مساحت و اراضی است که در میانه رود دو هزاره و سه هزاره قرار گرفته است. پل پارکینگ، آلاچیق و سرویس بهداشت از امکانات رفاهی است که برای گردشگران این پارک ارائه می شود و از اهمیت زیادی نیز برخوردار است.

تنکابن و جاذبه ها

آبشار سنگ بن چشمه:

این آبشار مرتفع و دیدنی در منطقه جنوب غربی از این شهر زیبا قرار دارد طبیعت زیبا و دیدنی که می توانید در این آبشار مشاهده کنید بسیار بکر است قرار گرفتن این آبشار در مسیر رودخانه مهم دو هزاره موجب جذب توریست ها می شود. این منطقه به دلیل داشتن عسل های مرغوب نیز شناخته شده است از سوی دیگر می توانید طبیعت زیبایی را در اینجا مشاهده کنید درختان این منطقه انواع مختلف توسکا، بلوط و افرا دارند بنابراین توصیه می شود تا در سفر خود به این منطقه از این آبشار دیدنی نیز دیدن کنید.

تنکابن و دیدنی ها

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید دیدنی های تنکابن دارای جذابیت ها و تنوع زیادی هستند این شهر به دلیل داشتن فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود از اهمیت زیادی برخوردار است و چون طبیعتی سرسبز و آرام دارد می تواند در کنار دیگر جاذبه های دیدنی مازندران از آن دیدن کنید. همچنین گردشگران می توانند با اطلاعا از خانه معلم های مازندران برای اقامت خود این محل ها را انتخاب کنند که هزینه های آن ها در سفر کاهش می دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *