دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های بنگلور هند و معرفی نقاط تماشایی و گردشگری این منطقه

  • مریم صبوری
  • ۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

از دیدنی های بنگلور می توان به ساختمان ویدانا سودا، پارک کابن، بازار کریشنا راجندرا، دریاچه السور، کاخ و قلعه تیپو سلطان، کاخ بنگلور، گالری ملی هنر مدرن و لال باغ گاردنز اشاره کرد.

شهری زیبا و خوش آب و هوا در کشور چین که حس آرامش و سرسبزی در سرتاسر این شهر پرآوازه نهفته است. بنگلور به علت داشتن باغ های سبز و طبیعتی خدادادی از شهرت خاصی در بین مردم بهره می برد که با داشتن جمعیت نه میلیون نفری خود یکی از شهر های پر جمعیت هند محسوب می شود. نقاط تماشایی بنگلور فراوان و مشهور می باشد به نحوی که با شهر های بمبئی و دهلی و کلکته برابری می کند. همینطور فضاهای دل انگیز و رنگارنگ شهر بنگلور با جلوه های خاص خودشان محبوب همه افراد می باشد که مساحت آن به ۷۰۹ کیلومتر مربع می رسد. شهر بنگلور جزو شهر هایی می باشد که از نظر اقتصادی و زندگی در سطح بالایی هستند و همچنین از امنیت خاصی بهره می گیرد که همین دلیلی برای گردشگران زیادی بوده تا این مکان گردشگری و تفریحی را انتخاب نمایند.

بهترین دیدنی های بنگلور هند

شهر بنگلور پایتخت کارناتاکا در قسمت جنوب کشور هندوستان است. این شهر از آب و هوای معتدل و مرطوبی می باشد که در سال ۳ نوع تغییر آب و هوا دارند که در فصول پاییز و تابستان باران های موسمی دیده می شود. همینطور در فصل بهار هم گرما در سطح شهر بوده و در فصل زمستان هم که هوا سرد می باشد لقب بهترین هوای شهر را به خود اختصاص داده است. این شهر که امروزه به اسم بنگلورو می شناسند در گذشته اسم های دیگری از قبیل؛ میخانه پایتخت هند، بهشت بازنشستگان و Silicon Valley هند داشته است. در بنگلور چوب های صندل دستی و ساری های ابریشمی معروفی دارد که جاذبه ها و دیدنی های بنگلور بیشتر در بعد فرهنگی، تاریخی، طبیعت، معنوی و معماری می باشد که در ادامه شما عزیزان بیشتر با این شهر آشنا خواهید شد.

مناطق و دیدنی های بنگلور

دریاچه السور بنگلور

دریاچه ای با وسعت ۱/۵ کیلومتر مربع که در مرکز شهر دانشجویی و پر از آرامش به نام بنگلور می باشد. دریاچه السور بنگور در مکانی با مساحت بالغ بر ۱۲۵ هکتاری بنا شده که دارای کلوپ قایق رانی می باشد. Ulsoor lake Bangalore که از دیدنی های بنگلور به شمار می رود حدود نیم قرن است که در جای خوش آب و هوا یعنی فلات دکن قرار گرفته است.

بنگلور در کشور هندوستان

گالری ملی هنر مدرن

یکی از دیدنی های این منطقه وجود National Gallery of Modern Art می باشد که این گالری در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح گشته و در خیابان پالاس می باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به هنر علاقه نشان می دهید پیشنهاد می کنیم به سومین گالری هنر مردن هند در بنگلور بروید. این بنا در عمارت باغی می باشد که دارای معماری متعلق به قرن ۱۸ تا زمان استقلال هند بوده است. در این گالری بازدید همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۱۹ برای عموم باز می باشد که آثار هنرمندان زیادی به نمایش گذاشته شده است.

  •  آرون گروپس

مکان ها و دیدنی های بنگلور

کاخ از دیدنی های بنگلور

کاخ بنگلور از کاخ های زیبا و منحصر به فردی می باشد که دارای معماری به سبک تودور می باشد که از قلعه ویندزور انگلیس در سال ۱۸۸۷ میلادی الهام گرفته شده است. سبک طراحی این کاخ به دست Chamaraja Wodeyar بوده که دارای طاق ها و برج های مستحکم و چمن های سرسبز و فضای داخلی با تزیین چوب ساخته شده است. کاخ Bangalore Palace محل زندگی خانواده سلطنتی می باشد که بازدید از آن همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برای عموم آزاد می باشد.

جاذبه ها و دیدنی های بنگلور

کاخ و قلعه تیپو سلطان

یکی دیگر از جاذبه های بنگلور کاخ تیپو سلطان می باشد که در محوطه قلعه شهر بنگلور قرار دارد. در ساخت اولیه این کاخ از گل های زیبا ساخته شده بود که فردی به نام حیدر علی در سبک معماری را به هند و اسلامی تغییر داد و سرانجام در سال ۱۷۹۱ میلادی پسر آن به اسم تیپو سلطان آن را تکمیل و بازسازی نمود. در حیاط Tipu Sultan’s Palace and Fort معبد هندو قرار دارد که نشانه و نمادی از مذهب تیپو سلطان می باشد. این مکان گردشگری و جذاب برای بازدیدکنندگان هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ باز می باشد.

گردشگری و دیدنی های بنگلور

بازار کریشنا راجندرا

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه به پیاده روی و خرید هستید حتما به بازار کریشنا راجندرا سر بزنید. در این بازار عکاسان زیادی نظر شما را به خود جلب می کنند که با حواس پنج گانه بازی خواهند کرد. در Krishna Rajendra Market گل های Bangalore می باشد که همچنین محصولاتی از قبیل؛ ادویه جات، کالا های مسی، ترشی جات و محصولات تازه دارد و جزو نقاط گردشگری بنگلور محسوب می شود. بهتر است برای دیدن و خرید از این منطقه در هنگام صبح بروید که شلوغی کمتر می باشد و همینطور محصولات تازه تر هستند.

شهر بنگلور کجاست؟

پارک کابن

Cubbon Park از دیگر های گردشگری های تفریحی در این شهر بزرگ می باشد که در قسمت تجاری بنگلور با مساحتی بالغ بر سیصد هکتاری می باشد. پارک کابن که در گذشته نام های سر مارک کوبن و کمیسر اول بنگلور را داشته است از درختان بومی گل های زینتی عجیبی بهره می رود. در این پارک جالب و شگفت انگیز مکانی برای بازی کودکان و نوجوان ها در آکواریومی به نام Bal Bhavan وجود دارد.

گردشگری های بنگلور کجاست؟

ویدانا سودا

ساختمانی عظیم که نمونه ای از معماری نئو دریدی در ۴ گوشه چهار گنبدی قرار دارد که در سال ۱۹۵۶ میلادی افتتاح شده است. Vidhana Soudha نمادی از شهر بنگلور است که همجوار با پارک کابن می باشد. در این مکان کمی قبل ساختمان مجلس قانون گذاری دولت کارناتاکا و برخی دیگر از ادارات دولتی بوده است. دیدن این منظره دل نشین در بیرون هنگام شب واقعا جذاب و خیره کننده می باشد. برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی هندوستان کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *