دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با مکان های دیدنی نورنبرگ آلمان و نقاط جذاب آن برای گردشگران

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ دی ۱۳۹۸
  • ۰

نورنبرگ یکی از شهرهای مهم در آلمان است این شهر دارای قدمتی ۱۰۰۰ ساله است مکان های دیدنی نورنبرگ به قدری دارای جذابیت است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند این شهر زیبا دارای بناهای تاریخی متعددی است و جاذبه هایی از عصر جدید در این شهر وجود دارد.

نورنبرگ ۱۰۰۰ سال پیش راه اندازی شده است این شهر جاذبه های فوق العاده ای دارد و ترکیبی از جاذبه های تاریخی و مدرن را در خود جای داده است به همین خاطر اغلب گردشگران با سفر به این اشاره اشاره می کنند که این شهر بی قرون وسطی و عصر مدرن قرار گرفته است. اگر از علاقه مندان با جاذبه ها و مکان های دیدنی نورنبرگ هستید در اینجا می توانید بیشتر با این جاذبه ها آشنا شوید یکی از جذابیت های این شهر برنامه هایی است که در کریسمس برگزار می شود خیلی از گردشگران این شهر را با وجود نان های زنجبیلی آن می شناسند از سویی نقاش ها و افراد توریستی که در این شهر هستند علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده اند. همانطور که می دانید جاذبه های دیدنی در نورنبرگ بسیار بیشتر از این موارد است از قدم زدن در کوچه های اروپایی تا اقامت در هتل لوکس و لاکچری هر یک تجربه های جدیدی را در سفر شما به این شهر ایجاد می کنند که توصیه می شود برای خاطره انگیزتر شدن به سراغ تمام این جاذبه ها بروید.

جاذبه ها و مکان های دیدنی نورنبرگ:

با ورود به نورنبرگ می توانید حاذبه های منحصر به فردی را مشاهده کنید این شهر باستانی در آلمان یک مرکز فرهنگی بسیار مهم و شناخته شده است یکی از جاذبه های دیدنی معروف در این شهر موزه ملی ژرمنی است که مجمومه ارزشمندی از نقاشی ها، سکه و دیگر هنرهای تزئینی در این موزه به چشم می خورد با این وجود دیدنی های نورنبرگ تنها به این دیدنی های ختم نمی شود و می توانید جاذبه ها و مکان های دیدنی نوربنبرگ را بیشتر مشاهده کنید.

 

قلعه نورنبرگ:

این قلعه در منطقه ای قدیمی از این شهر واقع شده است سازه های این بنا ۳۵۱ متر ارتفاع دارند و از این رو معماری آن بسیار تحسین برانگیز است این قلعه که یکی از مکان های گردشگری نورنبرگ است دارای معماری قرون وسطی است و منزل پادشاهان بوده است و در طول تاریخمحل اقامت امپراطوری های مختلفی بوده است. برخی از اصطبل های سلطنتی که در این قلعه وجود دارد در سال ۱۴۹۵ ساخته شده اند برج پنج ضلعی این بنا نیز متعلق به دوران ۱۰۴۰ است مناظر اطراف این برج نیز بسیار دیدنی هستند. این جاذبه از بهترین مکان های دیدنی آلمان است که می تواند توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند.

دیدنی های نورنبرگ

کلیسای سنت لورنس:

این کلیسا در میدان لورنسر قرار گرفته است این کلیسا با وجود برج های آن دیدنی است و متعلق به قرن ۱۴ است پنجره های دایره ای و بزرگی که در ساخت این کلیسا به کار گرفته شده است یکی از موارد مهمی است که در معماری آن جلب توجه می کند این کلیسا از شمار بزرگ ترین کلیساها است شاهکار هنری بی نظیری که می توانید در این کلیسا مشاهده کنید آن را به یکی از جاهای دیدنی نورنبرگ تبدیل کرده است. یکی از آثار مهمی که می توان در این کلیسا شاهد آن بود اثری از مجسمه ساز معروف فایت اشتوس است که در سال ۱۵۱۷ ساخته شده است.

آشنایی با مکان های دیدنی نورنبرگ

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کلیسای بانوی ما:

این کلیسا رومی کاتولیکی است  و یکی از مکان های دیدنی نورنبرگ است که متعلق به فرائن است این بنا که در سال ۱۳۵۲ ساخته شده است یکی از مهم ترین بناهایی است که می توان در نورنبرگ به آن اشاره کرد تزئینات غنی از مجسمه سازی فیگورهای مکانیکی و دیگر جاذبه ها بر لذت این بنا افزوده اند. نمایش های کوچکی که در ظهرهای این شهر برگزار می شود توجه علاقه مندان زیادی را به خود چلب خواهد کرد. بخش هایی از این کلیسا تشکیل شده از محراب است که در سال ۱۴۴۰ دو یادمان در آن ساخته شده است و بازدیدکنندگان از آن دیدن می کنند. این نوع از کلیساها در مکان های دیدنی کلن آلمان نیز به چشم می خورند که از بناهای تاریخی این شهر هستند و در گوشه و کنار آلمان وجود دارند.

آشنایی با نورنبرگ

موزه اسباب بازی نورنبرگ:

این موزه نیز یکی دیگر از مکان های گردشگری نورنبرگ است و دارای مجموعه بی نظیری از اسباب بازی ها است این جاذبه برای کودکان می تواند سرگرم کننده و مهیج باشد خیلی از اسباب بازی هایی که در این موزه نگهداری می شوند خاص و برجسته هستند. دسته ای دیگر از اسباب بازی های موجود در این موزه قدیمی هستند و متعلق به دوران قرون وسطی می باشند این شهر با وجود عروسک سازها شناخته شده است و به جهان اسباب بازی ها شهرت دارد. قطار اسباب بازی که در این موزه نگهداری می شود یکی از دیدنی های جذابی است که می توان در این موزه مشاهده کرد در سمت دیگر می توانید باغ وحش نورنبرگ را مشاهده کنید که بیش از ۲۰۰۰ حیوان در آن نگهداری می شوند.

موزه نورنبرگ

خیابان شاه و ناحیه سنت لورنس:

این خیابان که هم نام کلیسای معروف شهر است در قسمت جنوبی از رودخانه پیگنیتز واقع شده است و به عنوان یکی از شلوغ ترین خیابان ها در شهر شناخته می شود خانه های نیمه چوبی که کارگاه سنتی در آن وجود دارد یکی دیگر از جذابیت ها و دیدنی های نورنبرگ است مناطق اطراف که بسیار قدیمی هستند حتما توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

شهر تاریخی نورنبرگ

خانه آلبرشت دورر:

این خانه که منزل هنرمند معروف رنسانسی است که محل سکونت او بوده است و در حال حاضر این خانه به یک موزه تبدیل شده است چاپ دستی های این هنرمند بسیار شهرت دارد و در این موزه می تواند نمونه هایی از آن را مشاهده کنید. یکی دیگر از جاذبه ها و مکان های دیدنی نورنبرگ که در حوالی این خانه است میدان کوچکی است که متعلق به قرون وسطی است و به میدان تیرگارتیز شهرت دارد و در این محل نیز نمایشگاه های هنری متعددی برگزار می شود که توجه بازدیدکنندگان موزه را به خود جلب می کند.

موزه دیدنی شهر نوربنرگ

علاقه مندان در سفر خود به آلمان و این شهر دیدنی می توانند از مکان های دیدنی درسدن آلمان نیز دیدن کنند از دیگر جاذبه ها و جاهای دیدنی نورنبرگ می توان به کلیسای سنت زیبایدوس، هاوپ مارکت، موزه حمل و نقل نورنبرگ، دیوارهای شهر و … اشاره کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *