دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مکان های دیدنی کلن آلمان و آشنایی بیشتر با این شهر زیبا

  • مریم صبوری
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

جاذبه ها و مکان های دیدنی کلن بسیار است که در این مقاله برای شما عزیزان گفته می شود. کلن یکی از شهر های بزرگ و قدیمی در کشور آلمان می باشد که گردشگران زیادی به این مکان جذاب سفر می کنند.

شهر زیبای کلن یکی از چهارمین شهر های بزرگ و معروف در آلمان می باشد که قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد. این شهر با جمعیتی بیش از ۱ میلیون نفر جمعیت دارد که در جنگ جهانی دوم بسیار صدمه دیدند و در حال حاضر شهری مدرن تلقی می شود. کلن جاذبه های فراوانی را به خود اختصاص داده که گردشگران و بازدید کنندگان زیادی به این شهر به خاطر فرهنگ هایش سفر می کنند. در وسط شهر کلن رود راین می گذرد که همین امر موجب شده منظره زیبایی را بسازد در ادامه بیشتر با مکان های دیدنی کلن آشنا خواهید شد.

جاذبه ها و مکان های دیدنی کلن

جاذبه ها و مکان های دیدنی کلن

کلن شهری فرهنگی و هنری در ایالت نوردراین وستفالن آلمان قرار دارد. که همه ساله شاهد انواع رویداد ها مثل کارناوال در خود می باشد که طبق روز و ماه و ساعت خاصی در مرکز شهر این مراسم باشکوه با ازدهام جمعیت که شهرت جهانی دارد برگزار می شود. این شهر شهری جوان شناخته شده که بیشتر جمعیت آن را دانشجو های اروپایی تشکیل می دهند که در دانشگاه های این شهر به تحصیل مشغول هستند. در ادامه مطلب با مکان های دیدنی کلن در مجله آرگا همراه باشید.

مکان های دیدنی کلن آلمان

موزه لودویگ

یکی از معروف ترین و جالب ترین مکان های دیدنی کلن موزه لودویگ می باشد. این مکان که در سال ۱۹۷۶ برای مواظبت و نگهداری اصولی از ۳۵۰ قطعه از آثار هنری مدرن هنرمندی به نام (پیترلودویگ) بود این لوازمات هنری را ساخت و به این شهر اهدا کرد. به مرور زمان این قطعات بیشتر شد که مسئولان تصمیم گرفتن موزه ای برای این آثار مدرن و هنری بسازند و به نمایش بگذارند. در این موزه آثار زیادی از پیکاسو به چشم می خورد که واقعا دیدنی است.

خانه ۴۷۱۱ (خانه عطر)

یکی از خانه های زیبا و معطر در کلن خانه ۴۷۱۱ می باشد که در این مکان برندهای معروف از ادوکلن را می سازند و به نمایش می گذارند. که در سال ۱۷۹۲ این ساختمان ساخته شد و در سال های آغازین خود عطر هایی نامشخص تولید می کرد که نام مشخصی نداشتند ولی در حال حاضر بهترین و شناخته شده ترین عطر های مشهور در این جا تولید می شود. در طبقه کوچکی از یک موزه است که درباره تاریخ ساختمان گفته و می توان گفت ادوکلن از دو واژه ادو و کلن است که به معنای آب کلن می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کلن کجاست؟

سالن شهر کلن

ساختمان سالن شهر کلن یکی از جاذبه های قدیمی در این شهر می باشد که کهن ترین سالن شهر در کشور آلمان است. در این مکان صد مجسمه برج در این ساختمان تزیین شده که صحنه چشم نواز و خارق العاده ای را برای هر فردی رقم می زند. این ساختمان عظیم و پیر در سال ۱۴۰۷ شروع به ساخت شد و بعد از اتمام کار بلند ترین ساختمان شهر محسوب می شد. در جنگ جهانی دوم صدمات و ضربه سختی به این ساختمان خورد که بعد ها بازسازی گشت و به عنوان مکان های دیدنی کلن به شمار می رود.

تله کابین کلن

یکی از بزرگ ترین تله کابین ها در کلن این تله کابین است که روی رودخانه می گذرد و می توانید منظره زیبایی را ببینید. این تله کابین دو ساحل رود راین را به هم متصل کرده که یکی از امن ترین تله کابین های آلمان می باشد و همچنین راه باغ گیاهشناسی را به باغ وحش وصل می کند و از پرطرفدار ترین تله کابین هاست که از سال ۱۹۵۷ تا امروزه بدون هیچ حادثه ای جمعیتی ۱۵ میلیونی را منتقل کرده است.

جاذبه ها در کلن آلمان

کلیسای سنت مارتین

این کلیسا از بلندترین کلیسا های جهان با ارتفاع ۱۵۷ متر به شمار می رود که از مهمترین مکان های دیدنی کلن زیبا می باشد. در بالای کلیسا هیچ صلیبی قرار ندارد و از جذاب ترین ساخت های کلیسا است که در قرن ۱۳ ساخته شده است. این معماری شاهکار که در سال های ۱۱۵۰ و ۱۲۵۰ ساخته شده قبل تر از آن کلیسای بود که در آتش سوزی نابود شد و این کلیسا جایگزین شد با این که صدماتی در جنگ جهانی دوم بهش برخورد ولی باز هم باشکوه و زیباست.

موزه رومانو ژرمانی

این موزه زیبا یکی دیگر از مکان های دیدنی آلمان است. که اگر چه ظاهر بیرونی آن مدرن و جدید است ولی در داخلش امکانات و تجهیزاتی است که متعلق به رومیان و باستان شناسان می باشد. آثار باستانی این موزه در سایت باستان شناسی می باشد که از اثر های باستانی در زمان رومیان و وسایل شخصی شان می باشد.

جاذبه ها در کلن آلمان

باغ گل و گیاه

این باغ از قدیمی ترین پارک های سرسبز و پر گل و گیاه شهر کلن است که واقعا در بین عموم چشم نوازی می کند. باغ گل و گیاه در سال ۱۹۲۰ شناخته شد به یک باغ گیاهشناسی که ۱۰۰۰۰ نوع گل مختلف دارد. اگر شما فردی هستید که به طبیعت و گیاهان و گل علاقه دارید حتما از این مکان زیبا دیدن کنید.

پل هوهنزولرن

۷ پل از روی رودخانه راین در کلن می گذرد که یکی از معروف ترین پل ها پل هوهنزولرن می باشد. این پل در کنار کلیسای سنت مارتین است که منظره جذاب و دیدنی برای گردشگران رقم زده است. این پل در سال ۱۹۰۷ تا ۱۹۱۱ ساخته شد که در محلی پر تردد برای مسافران می باشد که جلوه ای شگرف دارد. و از مکان های دیدنی کلن به شمار می رود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *