دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه دریافت ویزای مکزیک و آشنایی با مدارک لازم و مراحل صدور ویزا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

دریافت ویزای مکزیک تضمینی برای پیشرفت های شغلی افراد است افرادی که می توانند ویزای این کشور را دریافت کنند واجد شرایط بوده و می توانند به راحتی در مکزیک اقامت داشته باشند شرایط دریافت این ویزا و مدارک مورد نیاز برای انجام این کار را در این مطلب به اطلاع شما می رسانیم.

مکزیک یک کشور در آمریکای شمالی است سفارتخانه این کشور در تهران پذیرای متقاضیانی است که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند این کشور نه تنها به لحاظ تجاری و اقتصادی دارای اهمیت است بلکه ارزش توریستی بالایی نیز دارد. در هر صورت برای رفتن به مکزیک باید ویزای مکزیک را دریافت کنید که برای این امر نیز باید واجد شرایط باشید که ما در این بخش به شرایط و مدارک لازم برای اخذ این ویزا اشاره خواهیم کرد. اما پیش از این باید بیان کرد که ویزای کشور مکزیک دارای انواع مختلف است که افراد بر حسب مقصد و منظوری که دارند این ویزا را اخذ می کنند ویزای توریستی، شرکت در کنفرانس، تحصیلی، ترانزیت و … از انواع مختلف ویزای این کشور هستند که با توجه به هدفی که از سفر خود به مکزیک دارید باید از نوع خاص این ویزا استفاده کنید.

نحوه دریافت ویزای مکزیک:

اولین گام برای اخذ ویزای این کشور مراجعه فرد متقاضی به سفارتخانه است زیرا همانطور که می دانید در صورت اقدام از طریق سایت ها نیز به سفارتخانه ارجاع داده می شوید. اگر قصد دارید به سفارتخانه بروید باید از چند روز قبل مدارک شناسایی و احراز هویت خود را به تکمیل کنید در صورتی که مدارک شما تکمیل باشد سفارتخانه ظرف مدت ۱۰ روز کاری ویزای شما را تایید می کند. همچنین باید توجه داشته باشید که سفارتخانه مکزیک و کنسولگری آن در شهر تهران است بنابراین برای دریافت ویزا باید به تهران سفر کنید تا اقدامات لازم را انجام دهید. مدارک لازم که برای دریافت ویزای مکزیک باید به همراه داشته باشید شامل موارد زیر است که به آن ها اشاره خواهد شد:

مهاجرت به مکزیک

  1. فرم درخواست را از طریق سایت پر کنید و متقاضیان زیر ۱۸ سال باید این فرم را توسط والدین پر کنند.
  2. پاسپورت ۶ ماه اعتبار با کپی صفحه اول
  3. مدارک اصلی پاسپورت های قبلی و کپی
  4. عکس پرسنلی
  5. دعوت نامه
  6. ترجمه انگلیسی و اسپانیایی مدارک زیر
  • نامه اشتغال به کار با معرفی نامه های لازم در زمینه شغلی که نشان دهنده مدت زمان کار و میزان حقوق است
  • فیش حقوقی سه ماه اخیر
  • گردش مالی حساب در چند ماه اخیر
  • اسناد ملکی
  • نامه اثبات روابط با بستگان

دریافت ویزای مکزیک

با داشتن این مدارک ویزا می توانید در اولین فرصت برای دریافت ویزای مکزیک اقدام کنید و به سفارتخانه مراجعه کنید اولین گام مشخص شدن زمان مراجعه به سفارتخانه است و تنها با داشتن وقت قبلی می توانید به سفارتخانه مراجعه کنید. با صدور وقت باید در موعد مقرر به سفارتخانه مراجعه کنید اگر مدارک شما ناقص باشد مدت زمانی که باید برای دریافت ویزا به سفراخانه مراجعه کنید بیشتر می شود.

مدارک ویزای کشور مکزیک

نکات مهم:

اگر شما دارای ویزای کانادا، ژاپن، آمریکا، بریتانیا و ویزای شینگن هستید می توانید بدون دریافت ویزای مکزیک به این کشور سفر کنید این امتیاز برای سفرهای توریستی و ترانزیتی است در صورتی که قصد دارید از این طرق اقدام کنید باد در مرز مکزیک مدارک مربوطه که شامل این موارد هستند را به همراه داشته باشید: پاسپورت، ویزای اقامتی یکی از کشورهای مربوطه، فرم fmm، مدارک تعیین کننده هدف سفر، اسناد مالی و بلیط هوایی. آنچه باید درباره ویزای شینگن بدانید این است که با داشتن این نوع از ویزا می توانید به چند کشور قید شده در قرارداد بدون ویزا سفر کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هزینه دریافت ویزای این کشور با توجه به نوسانات ارز متفاوت است اما به طور  کلی در هر یک از مراحل دریافت ویزای مکزیک باید هزینه هایی پرداخت شود که معادل ۳۶ دلار آمریکا است. متقاضیان عزیز برای کسب اطلاع دقیق از هزینه های جاری می توانند به سفارتخانه مراجعه کنند و هزینه های دقیق را جویا شوند. همانطور که در بالا اشاره شد مدت زمانی که برای دریافت ویزای این کشور باید سپری شود ده روز کاری است و این تنها زمانی است که شما مدارک خود را به طور کامل به سفارتخانه ارائه دهید و مشکلی ایجاد نشود.

ویزای ترانزیت مکزیک

افرادی که قصد دارند از طریق دعوت نامه اقدام به اخذ ویزای مکزیک کنند باید به برخی از نکات در این زمینه توجه داشته باشند افرادی که از طریق دعوت نامه اقدام می کنند تنها برای سفر کاری و رسمی می توانند از دعوت نامه استفاده کنند. اعتبار دعوت نامه توسط شرکت های خصوصی و دولتی اعلام می گردد و در صورت صدور روی کاربرگ اعتبار خواهد داشت. از سوی دیگر هدف و منظور شما از استفاده دعوت نامه نیز باید منظور شود که در پذیرش آن توسط سفارت تاثیر بالایی دارد.

آدرس سفارتخانه مکزیک در تهران:

 در این مطلب با نحوه دریافت ویزای کشور مکزیک آشنا شدید شما با داشتن مدارک مربوطه می توانید به سفارتخانه به نشانی تهران، خیابان نلسون ماندلا، خیابان گلفام پلاک ۱۲          تلفن: ۲۲۰۵۷۵۸۶ مراجعه کنید و با ارائه مدارک طی ده روز کاری ویزای خود را دریافت نمایید.

متقاضیان عزیز می توانند از طریق مراجعه به این سفارتخانه مدارک لازم برای اخد ویزای مکزیک را ارئه دهند اگر قصد شما از سفر تفریح در این کشور است باید دید که از کدام مکان های دیدنی مکزیک باید بازدید کرد که علاقه مندان می توانند در لینک با این جاذبه ها آشنا شوند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *