دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های جالب کشور برزیل و آشنایی با تاریخ و فرهنگ این کشور

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله به برسی کشور برزیل و حقایق عجیب و گاها تلخ آن مانند به قتل رسیدن یک انسان در هر ده دقیقه می پردازیم و همچنین جالب است مطالبی را در باره انقلاب آن ها و حیوان ملی و پناهنده آن ها و حتی برده هایی که دارند بدانید.

کشور برزیل بزرگترین کشور در آمریکا محسوب می شود. این کشور از نظر اندازه و میزان جمعیت به پنجمین کشور بزرگ جهان معروف شده است. پر جمعیت ترین شهر این کشور سائوپائولو است که بیش از ۱۱ میلیون جمعیت در خود جای داده است. زبان اهالی اصیل این کشور پرتقالی است ولی لهجه برزیلی دارند. برزیل از نظر تنوع زیستی بسیار گسترده است و منابع طبیعی زیادی از جمله سنگ آهن، قلع، آلومینیوم، الماس مس و زغال دارد. پایتخت این کشور در سال ۱۹۶۰ میلادی شهر برازیلیا انتخاب شد. این کشور مردمان بسیار شادی دارد و مردم این قسمت از آمریکای جنوبی فرهنگ آمیخته با جشن های پر سرو صدا و کارناوال های خیابانی دارند. برای مثال یکی از این جشن ها چهار شنبه خاکستری است که مردم برای کاتولیک ها می گیرند که جنبه شادی و تفریحی بسیار زیادی دارد.

کشور برزیل در زینه فوتبال بسیار قوی است

وقتی صحبت از برزیل می شود آن چیزی که در ذهن ها نقش می بندد فوتبال پر قدرت و جنگل های سرسبز و وسیع آمازون در این کشور آمریکایی می باشد. اما ممکن است اصلا درباره قهوه این کشور ها چیزی نشنیده باشیم. این تنها یک مورد از حقایقی است که در این کشور وجود دارد که شما درباره آن نمی دانید.

حقایق برزیل

در ادامه به برسی حقایقی می پردازیم که در کشور برزیل وجود دارد و شاید شما اصلا آن را نشنیده باشید.

فرودگاه

برزیل دارای رتبه دوم در تعداد فرود گاه ها در جهان است. تعداد این فرود گاه به بیش از چهار هزار عدد می رسد و بیشتر این فرود گاه ها دارای پرواز خارجی و داخلی اند. معروف ترین و پر رفت و آمد ترین این فرود گاه ها در کشور برزیل فرودگاه بین المللی گوارولوس در شهر سائوپائولو می باشد.

وسعت

بیشتر از ۴۷ درصد خاک آمریکا مربوط به کشور برزیل است و تقریبا با همه کشور های دیگر مرز مشترک دارد که این کشور ها شامل آرژانتین، اوروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان و سورینام هستند. این کشور با شیلی و اکوادور مرز مشترک ندارد.

  •  آرون گروپس

برزیل جزء کشور های پر جمعیت است

جمهوری فدرال

کشور برزیل یک جمهوری فدرال است و از ۲۶ ایالت و ۴۴۷۰ شهر تشکیل شده است. جمهوری فدرال اجتماعی از ایالت ها است با قدرت مردمی می باشد. در این نوع جمهوری قدرت بین دولت فدرال و ایالت هایی که جزء زیر مجموعه آن هاست تقسیم می شود.

تولید ناخالصی داخلی

برزیل در سال ۲۰۱۵ رتبه هفتم تولید ناخالصی دنیا را بدست آورد. تولید ناخالصی داخلی یا به اختصار ( GDP ) بهترین روش برای سنجش اقتصاد کشور است. تولید نا خالصی داخلی در واقع همه آن چیز هایی است که توسط همه مردم آن کشور و کشور های خود یک کشور تولید می شود.

حیوان ملی

هر کشوری با توجه به آب و هوایی که دارد می تواند یک سری حیوانات را در خود نگه دارد. حیوان ملی برزیل طوطی می باشد. افراد برزیل از این حیوان به عنوان یک حیوان خانگی استفاده می کنند. عموما طوطی های برزیلی شبیه به هم هستند و دارای بدنی سبز و کله نارنجی اند.

حیوان ملی برزیل طوطی است

سوخت های مصرفی

بیشتر از ۹۰ درصد سوخت ماشین هایی که در برزیل تهیه می شود از سوخت های پاک و انرژی های نو بهره می گیرند. آن ها از گاز اتانول استفاده می کنند که این گاز از نیشکر بدست می آید.

 برنزه کردن پوست

برزیل اولین کشوری است که برنزه کردن پوست را ممنوع کرده است. برنزه کردن پوست با استفاده از سولاریوم بسیار خطر ناک است و بد ترین نوع سرطان پوست یعنی ملانوما را در آینده به دنبال دارد.

قیمت

  •  با این که برزیل جزئی از آمریکا محسوب می شود اما قیمت های گوشی اپل در این کشور دو بربر است.
  • قیمت یک گرم کوکائین در استرالیا ۲۰۷ دلار است اما در برزیل یک گرم آن ۹ دلار و حتی کمتر هم پیدا می شود.

برزیلی ها فرهنگی آمیخته با شادی دارند.

جمعیت ژاپنی

بعد از ژاپن بیشترین کشوری که تعداد بالایی ژاپنی در آن زندگی می کنند کشور برزیل است.

حق میزبانی

این کشور آمریکا جنوبی در سال ۲۰۱۶ توانست حق میزبانی را در بازی های المپیک را برای اولین بار بدست آورد. بازی های سال ۲۰۱۶ میلادی در شهر ریو دو ژانیرو برگذار شد.

پناهنده ها

کشور برزیل یک مستعمره ای دارد که حدودا ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار پناهنده در آن ساکن اند. این پناهنده ها اعضای کنفدراسون هستند که بعد از جنگ داخلی ایجاد شده در آمریکا به برزیل مهاجرت کرده و در آن پناهنده شدند.

برده ها

برده های آمریکا معمولا آفریقایی اند و این برده ها حدودا ۴۰ درصد آمریکا و خصوصا برزیل را فرا گرفته اند.

انتخابات

رای دادن در این کشور اجباری است و همه مردم باید در آن شرکت کنند و به فردی که می خواهند رای بدهند. در سال ۲۰۱۰ یک دلقک در این انتخابات کنگره کاندید شد و با بیشترین رای نماینده۸ شد.

مجسمه آزادی کشور برزیل یک کپی از مجسمه اصلی است

گروه خونی O

قبیله ای در این کشور وجود دارد که تمامی مردمانش دارای گروه خونی O هستند. اسم این قبلیه برورو می باشد.

سواد

۴۳ درصد مردم برزیل مدرک دوران دبیرستان دارند و این آمار دقیقا بر عکس آماری است که از کشور توسعه یافته ای مانند سوئد بدست آمده است مردم سوئد۸۷ درصد آن ها دارای این مدرک هستند.

کپی مجسمه آزادی

کشور هایی که برای خودشان از روی مجسمه آزادی ساخته اند عبارت اند از

  1. پاکستان
  2. برزیل
  3. تایوان
  4. مالزی
  5. چین

انقلاب بی صدا

در این کشور یک انقلابی رخ داد که این کشور را تبدیل به جمهوری کرد. این اقلاب بدون هیچ گونه جنگ و دعوا و در کمال آرامش انجام شد و کسی علت آن را نفهمید که چگونه شاه برکنار شد

میدان مغناطیسی

در ۱۸۰ سال گذشته میزان مغناطیس زمین در اطراف کشور برزیل و آرژانتین در حال کاهش است و همچنان هم در حال ضعیف تر شدن می باشد. زندگی موجودات وابسته به مغناطیس زمین است و اگر این مغناطیس از بین برود طوفان های خورشیدی همه موجودات روی زمین را نابود می کند.

محکومان برزیلی برای تخفیف مجازاتشان می توانند کتاب بخوانند.

تخفیف محکومیت

کشور برزیل برای تخفیف دادن مجازات زندانی ها دو راه کار انجام می دهد.

  • به آن ها اجازه می دهد که با پدال زدن روی دوچرخه های ثابت برق شهر های اطراف زندان را تامین کنند با این کار مجازات آن ها کم می کند.
  • کتابی را مطالعه کنند و. آن را گزارش دهند. با این از هر کتابی که گزارش داده شود ۴ روز از محکومیت آن ها را کم می کند.

آمار قتل

در بین ۲۰ شهری که در قتل سابقه بالایی دارند بیش از نیمی از آن شهر ها در برزیل است. این کشور در سال ۲۰۱۴ در بین کشور های پرخشونت جهان قرار گرفت. در برزیل هر ۱۰ دقیقه یک نفر به قتل می رسد.

تقسیم بندی آمازون

۶۰ درصد آمازون در کشور برزیل است. این تقسیسم بندی در حالی است که ۱۳ درصد آن در پرو، ۱۰۱ درصد آن در کلمبیا، و بقیه آن در شهر های ونزوئلا، بولیوی و اکوادور و سه شهر دیگر قرار دارد.

کارناوال های کشور برزیل بسیار معروف اند و هر سال برگذار می شود

کاتولیک

بزرگترین جمعیت کاتولیک ها بر خلاف تصور عموم مردم در برزیل است و در اسپانیا و ایتالیا نیست. برزیل ۱۲۳ میلیون کاتولیک دارد.

همچنین برای آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی برزیل می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *