دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شرایط گرفتن ویزای کانادا؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

معمولا ویزای کانادا را به صورت ۵ ساله صادر می کنند و اعتبار آن برای دریافت کنندگان بستگی به اعتبار و تاریخ انقضای پاسپورت آن ها دارد. اگر سابقه سفر به این کشور را داشته باشید و یا دعوتنامه دریافت کرده باشید، امکان دریافت ویزا به مراتب برایتان راحت تر می شود. ویزای کانادا انواع مختلفی دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است. پس با ما همراه باشید.

هر شخصی برای سفر به کانادا نیاز به ویزای کانادا دارد و شرایط اخذ ویزای کانادا به مراتب سخت تر و پیچیده تر می باشد. اکثر افراد اعم از ایرانی ها تمایل زیادی به سفر به کانادا و زندگی در این کشور نشان می دهند. به همین دلیل تمام افراد متقاضی در آژانس های مسافرتی و سایت های آنلاین به دنبال نحوه گرفتن ویزای کانادا می باشند.

انواع مختلف ویزای کانادا را نام ببرید و توضیح دهید؟

ویزای توریستی کانادا : این نوع ویزا نوعی ویزای توریستی برای اقامت موقت است. در واقع این نوع ویزا بیشتر زمانی صادر می شود که شخصی قصد اقامت کوتاه مدت در این کشور را داشته باشد. این ویزا را به دو روش سینگل و مالتیپل در کشور کانادا صادر می کنند. فرد متقاضی در صورت دریافت ویزای سینگل، می تواند فقط یک بار ورود به این کشور را تجربه کند و بعد از ورود به مدت ۶ ماه اجازه اقامت دارد.

اما اعتبار ویزای مالتیپل بستگی به تاریخ انقضای پاسپورت شخص متقاضی دارد و تا زمانی که پاسپورت شخص اعتبار داشته باشد، می تواند در کانادا اقامت داشته باشد. اما با هر بار ورود به این کشور مانند ویزای سینگل تا ۶۰ ماه می تواند در این کشور حضور داشته باشد.

ویزای تحصیلی کانادا: این ویزا برای افرادی که به دنبال اهداف تحصیلی می باشند، صادر می شود. اهداف تحصیلی آن ها می تواند کوتاه مدت و بلند مدت باشد. اخذ ویزای کانادا برای اهداف تحصیلی نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی می باشد. همچنین دریافت دعوت نامه رسمی از سمت دانشگاه، مدرسه و موسسه ای که خواهان تحصیل در آن هستید، نیاز می باشد.

ویزای کانادا

ویزای کانادا

معمولا ویزای کانادا در زمینه تحصیلی بین ۴ تا ۶ ماه زمان می برد تا صادر شود.

ویزای کاری کانادا: هدف از صادر شدن ویزای کاری کانادا، خود اشتغالی و شروع کردن کسب و کار در این کشور است. اگر فرد متقاضی مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی را ارائه ندهد، درخواست ویزای او بدون بررسی رد می شود. دقت داشته باشید در صورتی که با عنوان فرد و نیرویی ماهر درخواست ویزای کاری کانادا را دارید، باید از کارفرمای خود دعوتنامه رسمی دریافت کنید.

همچنین در صورتی که به عنوان فردی خود اشتغال و استارتاپ قصد گرفتن ویزای کانادا را دارید، نیاز به یک ادعا نامه و یا توصیف نامه برای ارائه که ثابت کند شغل پیشنهادی شما به نوعی منحصر به فرد می باشد، دارید.

چه افرادی شرایط گرفتن ویزای کانادا را دارند؟

فرد متقاضی باید مدارک معتبر خود مانند پاسپورت را برای سفر همراه خود داشته باشد.

برای گرفتن ویزای کانادا فرد نباید هیچ گونه محکومیت کیفری داشته باشد.

دقت داشته باشید هنگام مراجعه برای دریافت ویزای کانادا از سلامت جسمانی برخوردار باشید.

از نکاتی که فرد متقاضی باید به آن توجه کند، متقاعد کردن پلیس مهاجرت می باشد که باور کند شما بعد از پایان اقامتتان قصد بازگشت به کشور خود را دارید.

در صورت نیاز می توانید با استفاده از مدارک معتبر خود پلیس مهاجرت را توجیه کنید که وابستگی شغلی خانوادگی و کاری تان دلیل بازگشت شما به کشورتان است.

در صورت نیاز به تست پزشکی و یا دعوتنامه، حتما این دو کار را عملی کنید.

یادتان باشد برای گرفتن ویزای کانادا، باید پول به مقدار کافی برای مدت زمان و محل اقامتتان داشته باشید.

ویزای کانادا

ویزای کانادا

چه مدارکی برای گرفتن ویزای کانادا نیاز می باشد؟

اصل پاسپورت های جدید و قدیمی فرد متقاضی

زمانی که زن و شوهر با هم برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنند، ترجمه سند ازدواج آن ها نیاز می باشد.

از دیگر مدارک مهم مورد نیاز شناسنامه ترجمه شده هر یک از افراد متقاضی می باشد.

تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی از دیگر موارد مهم است.

همچنین تکمیل فرم درخواست ویزا نیاز است.

در صورتی که سند ملکی ترجمه شده را در اختیار دارید، وجود آن نیاز می باشد.

شخص متقاضی باید دو قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ رنگی به همراه پس زمینه سفید را تهیه کند.

مدارک شغلی فرد متقاضی باید به صورت ترجمه شده ارائه شود.

شخص متقاضی باید دعوت نامه و مدارکی که رابطه خویشاوندی فرد متقاضی را با شخصی که دعوت کرده است اثبات کند و همچنین کارت شناسایی و مدارک مالی فرد دعوت کننده نیاز می باشد.

فرد متقاضی باید گردش حساب سه ماهه و یا شش ماهه حقوق خود را همراه داشته باشد تا ثابت کند که درآمد خود را به صورت ماهیانه دریافت می کند.

اگر شخص متقاضی دعوتنامه نداشته باشد، ارائه رزرواسیون هتل ضروری می باشد.

از دیگر نکات مهم رزرو بلیط رفت و برگشت به کانادا می باشد.

افراد زیر ۱۸ سال جهت اخذ ویزای کانادا و یا هر کشور دیگری نیاز به ارائه رضایت نامه کتبی از والدین خود را دارند.

آیا می دانید هزینه اخذ ویزای کانادا چه میزان می باشد؟

همان طور که می دانید جهت اخذ ویزای کانادا نیاز است هزینه هایی را متحمل شوید که این هزینه ها در راستای ثبت انگشت نگاری و درخواست اخذ ویزا پرداخته می شود.

در حال حاضر مقدار آن ۱۸۵ دلار برای هر شخص متقاضی می باشد.

ویزای کانادا

ویزای کانادا

اما موردی که باید به آن دقت شود هزینه هایی می باشد که موسسه های مختلف با توجه به خودماتی که به افراد ارائه می دهند، دریافت می کنند که به صورت متغیر چیزی بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می باشد.

دو رشته پرطرفدار در کشور مجارستان تحصیل دندانپزشکی کانادا  و تحصیل پزشکی در کانادا است.

تعداد محدودی موسسه مجاز اعزام دانشجو در کشور وجود دارند که برند Go2TR توانسته است با نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده یکی از اصلی ترین موسسات اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *