دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان خانگی آرتروز گردن با روش های طبیعی و تمرینات ساده در منزل

  • فاطمه فلاح
  • ۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

برای درمان درد های ناشی از گردن درد علاوه بر راهکارهای پزشکی می توانید از روش های درمان خانگی آرتروز گردن که در این مقاله به بیان آن پرداخته ایم نیز بهره ببرید با ما همراه باشید.

آرتروز گردن بیماری است که باعث ایجاد تغییرات اساسی در مهره های گردن شده و نتیجه این تغییرات باعث ساییده شدن مهره های گردن می شود و در ادامه به بیان راهکار های درمان خانگی آرتروز گردن خواهیم پرداخت.

درمان خانگی آرتروز گردن

آرتروز گردن که در اصطلاح پزشکی بدان گردن درد نیز می گویند ناشی از ساییدگی و کشش مهره های گردن اطلاق می شود. بهتر است بدانید که افزایش سن یکی از اصلی ترین دلایل آرتروز گردن است زیرا با افزایش سن بدن بافت و ساختار اولیه خود را از دست خواهد داد و به آسانی آسیب می بیند. افرادی که از آرتروز گردن رنج می برند معمولا با بیماری اسکولیوز همراه است. بیماری اسکولیوز از دسته بیماری هایی است که باعث انحنای شدید و غیر عادی ستون فقرات می شود و آرتروز را شدت می دهد.

درمان طبیعی آرتروز گردن

آرتروز از دسته بیماری هایی است که موجب درد در قسمت هایی از بدن از جمله زانو،انگشتان،آرنج،باسن و گردن می شود که به طور کلی در بین استخوان های مفصل خود را نشان می دهد.

علائم آرتروز گردن:

  • درد گردن که هنگام داشتن فعالیت هایی که موقعیت بدن صاف است ایجاد می شود.
  • بی حسی،گزگز،ضعف در بازوها و دست ها
  • ضعف در پاها،مشکل راه رفتن و نداشتن تعادل
  • درد گردن که به شانه و بازوها نیز گسترش پیدا می کند
  • عدم کنترل مثانه یا مدفوع
  • سردرد
  • شنیدن صدای سایش در گردن هنگامی که آن را حرکت می دهید

راه های درمان خانگی آرتروز گردن

هدف اصلی درمان آرتروز گردن جلوگیری از فشار وارده بر روی عصب و بهبود حرکت گردن است اما هیچ گونه رویکرد یکسانی برای درمان افراد مبتلا بدین بیماری وجود ندارد. به همین خاطر در ادامه به بیان راهکار های درمان خانگی آرتروز گردن پرداخته ایم.

ورزش کردن به صورت منظم

سعی کنید تا گردن خود را بر اساس عقربه های ساعت و برخلاف آن بچرخانید و سپس گردن خود را به سمت شانه ها خم کنید. این کار را در طول روز ۲ الی ۳ مرتبه و در مدت زمان ۱۰ دقیقه انجام دهید. این روش باعث می شود تا از شدید شدن درد گردن جلوگیری شود. همچنین انجام ورزش های سبک مثل پیاده روی به مدت ۵ روز در هفته می تواند به درمان آرتروز کمک شایانی بکند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درمان آرتروز گردن با ورزش منظم

حمام کردن با نمکهای اپسوم

حمام کردن با نمک اپسوم از دیگر روش های درمان آرتروز گردن است. منیزیم موجود در نمک باعث تنظیم پی اچ بدن شده و در نتیجه خشکی،التهاب و درد در قسمت گردن و شانه ها را کمتر می کند. برای انجام این روش بهتر است تا مقدار کمی آب را با ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری نمک اپسوم ترکیب کرده تا به صورت خمیری درآید و بعد آن را روی محل درد خود قرار دهید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید این روش را هر روز امتحان کنید.

راه های بهبود آرتروز گردن

کمپرس سرد و گرم

برای مقابله با درد ناشی از آرتروز گردن استفاده از کیسه های آب گرم و سرد مفید است. کیسه آب گرم باعث گردش خون در بدن خواهد شد و منجر به آرام شدن درد ماهیچه های آسیب دیده می شود.

درمان طبیعی آرتروز گردن با کمپرس سرد و گرم

درمان آرتروز گردن با زردچوبه

از آنجایی که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی می باشد بهترین دارو برای درمان آرتروز گردن محسوب می شود. برای انجام این روش بهتر است تا یک قاشق چای خوری زردچوبه را داخل یک لیوان شیر بریزید و پس از حرارت دادن با شعله کم اجازه دهید تا به طور کامل خنک شود. پس از خنک شدن مقداری عسل بدان اضافه نمایید و روزی دو مرتبه آن را میل کنید.

درمان دردهای گردن با مصرف زردچوبه

درمان  با سیر

سیر به دلیل خواص التهابی که دارد باعث کاهش درد در ناحیه گردن خواهد شد.

شما از این ماده به دو روش می توانید استفاده کنید:

روش اول: صبح ها به صورت ناشتا یک حبه سیر را با آب مخلوط کنید و بخورید.

روش دوم: ۲ الی ۳ حبه سیر را خرد کرده و با روغن گیاهی تفت دهید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. پس از خنک شدن به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را بر روی گردن خود ماساژ دهید.

درمان آرتروز گردن با مصرف سیر

درمان آرتروز  با زنجبیل

زنجبیل دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و در بهبود گردش خون نقش مهمی دارد و به همین خاطر در کاهش درد و التهاب بی تاثیر نیست. برای انجام این روش بهتر است تا روزانه ۳ فنجان دمنوش میل کنید و برای تهیه آن می توانید چند تکه زنجبیل را داخل ۲ پیمانه آب بجوشانید و بعد آن را از صافی رد کرده و به همراه کمی عسل میل کنید. همچنین شما می توانید با روغن زنجبیل گردن خود را ماساژ دهید.

بهترین درمان گیاهی برای دردهای گردن

درمان خانگی آرتروز گردن با سرکه سیب

خاصیت ضد التهابی و قلیایی سرکه سیب برای درمان آرتروز بسیار مناسب است. برای انجام این روش می توانید حوله ای را به سرکه سیب آغشته و به مدت چندین ساعت بر روی قسمت های آسیب دیده قرار دهید. همچنین شما می توانید با ریختن ۲ پیمانه سرکه سیب در وان حمام به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آن دراز بکشید.

طب سنتی و درمان دیسک گردن

فلفل هندی

یکی دیگر از راه های درمان آرتروز گردن استفاده از فلفل هندی می باشد زیرا این فلفل حاوی کپسایسین است که خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد و در نهایت به کاهش درد در گردن می انجامد. شما می توانید به دو صورت این ماده استفاده کنید:

روش اول: یک قاشق چایخوری پودر فلفل هندی را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و بعد آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این ناحیه را با باند ببندید و اجازه دهید در طول شب همانگونه بماند.

روش دوم: بهتر است تا یک قاشق چایخوری پودر فلفل هندی را در آب ترکیب کنید و هر روز آن را میل نمایید.

درمان گیاهی آرتروز گردن

فیزیوتراپی و ماساژ برای درمان آرتروز گردن

فیزیوتراپی از جمله کشش گردن،تمرینات کششی و تقویتی،درمان سرد یا گرم شانه ها و گردن محسوب می شود.

شیوه های درمان آرتروز گردن

ماساژ تراپی

عمل جراحی: جراحی های ممکن مثل حذف استخوان،برآمدگی های استخوانی یا دیسک که بر روی اعصاب فشار وارد می کند. جوش دادن مهره ها و یا جوش دادن دیسک ها در مهره های گردن می تواند به ثبات گردن کمک شایانی بکند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *