دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد چال گونه در خانه با روش های طبیعی

  • ساناز براتی
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ایجاد چال گونه علاوه بر عمل جراحی به روش های دیگری امکان پذیر است. از جمله این روش ها می توان به ورزش گونه، آرایش، لبخند عریض، رزیم غذایی سالم و استفاده از درب بطری اشاره کرد.

وجود چال گونه بر جذابیت چهره هر فردی می افزاید که با خندیدن یا حرف زدن بر روی یک یا هر دو گونه ظاهر می شود. چال گونه یا چال خنده به صورت طبیعی در چهره برخی افراد وجود دارد. اما ایجاد آن به وسیله عمل جراحی و همچنین یک سری روش های خانگی امکان پذیر است.

روش های ایجاد چال گونه

امروزه داشتن چهره ای جذاب و زیبا یکی از دغدغه های روزانه برای هر فرد بخصوص خانم هاست. داشتن چال گونه باعث جذاب شدن چهره در فرد می شود. افراد زیادی با انجام عمل جراحی چال گونه را به چهره خود اضافه می کنند. بجز عمل جراحی روش های خانگی نیز برای اینکار وجود دارد که در این مقاله با آن آشنا می شویم.

چگونگی به وجود آوردن چال لبخند

ورزش گونه

یکی از روش های ایجاد چال گونه انجام یکسری ورزش های گونه است. برای این منظور در ابتدا لب ها را غنچه کرده و به طرف جلو بکشید بعد همزمان لپ ها را به طرف داخل کشیده  و مک بزنید، مثل اینکه چیزی ترش می خورید. بعد لب ها را به داخل کشیده به طوری که بین دندان ها قرار گیرند. با این روش چال گونه ایجاد می شود. در ادامه آن قسمت از گونه که نسبت به قسمت های دیگر بیشتر به داخل رفته را فشار داده و نگه دارید. این عمل باعث ایجاد نقطه ای گود می شود آن نقطه را محکم فشار داده و لب ها را مرتبا حرکت دهید. در بیشتر مواقع چال گونه با خندیدن روی صورت دیده می شود پس بخندید و مرتبا مکان انگشت ها را تغییر داده تا ماهیچه ای که چال گونه در آن بوجود می آید را بیابید و ورزش دهید. این ورزش ها را روزانه برای مدت ۳۰ دقیقه به کار ببرید تا چال گونه برای مدت طولانی بر روی صورت شما نقش ببندد. برای ماندگاری بیشتر چال گونه هفته ها این کار را تکرار کنید. این ورزش علاوه بر زیبایی و ایجاد چال خنده باعث ورزیده شدن ماهیچه های صورت می شود. این روش ها از جنبه علمی اثبات نشده اند و شاید برای عده ای بی نتیجه باشد.

ایجاد چال خنده به وسیله آرایش

انجام این کار به این صورت است که در ابتدای کار محلی را که می خواهید چال بر روی آن باشد را انتخاب کنید و با مداد آرایشی جای آن را با یک نقطه مشخص کنید. جلو آینه ایستاده و بخندید در حال خنده یکسری چین و چروک بر روی گونه و در اطراف لب شکل می گیرد سعی کنید مکان چال خنده را با فاصله از آن ها انتخاب کنید.

به وجود آوردن چال لبخند

بعد به کمک یک مداد آرایشی به رنگ قهوه ای پر رنگ در بالای نقطه ایجاد کرده اولیه نقطه ی کوچک دیگری قرار دهید. نقطه ای که در قسمت بالا کشیده اید را به شکل یک هلال ماه کوچک با اندازه حداکثر ۲ و نیم سانتی متری در آورید. به کمک انگشت یا گوش پاک کن این هلال را فیت کرده و به اطراف پخش کنید و در صورت نیاز مجددا هلال را بکشید و بخندید تا نتیجه ای بهتر داشته باشید. این روش راحت بوده و موقتی است که به آسانی پاک می شود. در صورت حساسیت به مداد آرایشی این روش را انجام ندهید.

  •  آرون گروپس

روش های ایجاد چال گونه

استفاده کردن از درب بطری

برای این روش از درب های پلاستیکی بطری که لبه ی تیزی نداشته باشند استفاده کنید. در بطری را به کمک نمک کاملا تمییز و ضد عفونی نمایید. در ادامه مقابل آینه ایستاده و سر بطری را داخل دهان بین دندان ها و گونه، در مکانی که می خواهید چال لبخند داشته باشید بگذارید. بعد خیلی آرام با دست سر بطری را فشار داده و نگه دارید. هر روز این کار را انجام دهید تا نتیجه بگیرید. در این روش ممکن است بعد از مدتی در ناحیه دهان کمی درد حس کنید.

ایجاد چال لبخند

رژیم غذایی سالم

داشتن رژیم غذایی سالم یعنی کاهش مصرف چربی ها، نشاسته و قندها است. برای اینکه رژیم غذایی سالمی همراه با تناسب اندام داشته باشیم باید از میوه و سبزیجات، لبنیات، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، سویا، ماهی و میگو در رژیم غذایی خود استفاده کنیم. از مصرف غذاهای آماده و فست فودها جلوگیری کرده و پروتئین های گیاهی و مواد مغذی گفته شده را مصرف کنید. با مصرف ۸ لیوان آب در روز سموم و مواد مضر را از بدن خارج کنید. داشتن رژیم مناسب برای ایجاد چال لبخند در منزل مفید است و علاوه بر ایجاد چال گونه به طور طبیعی سلامتی بدن نیز حفظ شده و بی خطر است.

چال لبخند و روش های ایجاد آن

لبخند بزرگ و عریض

یکی دیگر از روش های ساده و سریع ایجاد چال بر روی گونه لبخند زدن است. در مقابل آینه ایستاده و لبخند بزنید. در زمان لبخند زدن برای یافتن جای چال لبخند گونه ها را به سمت داخل بکشید. در طول تمرین به اینه نگاه کنید تا جای آن را مشخص شود. روزانه برای مدت ده دقیقه این عمل را اجرا کنید. تا بدون عمل جراحی چال خنده داشته باشید. به کار بستن این روش در طولانی مدت در صورت شما ایجاد چین و چروک می کند که امکان دارد دائمی شوند.

روش های ایجاد چال گونه

روش های گفته شده در بالا برای کمک به ایجاد چال گونه در منزل است که به راحتی انجام پذیر است.به امید اینکه این روش ها برای شما نتیجه بخش باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *