دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه چیز درباره جراحی کوچک کردن سینه و فواید و عوارض این جراحی

  • رسول پنق
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

عمل جراحی کوچک کردن سینه یک عمل زیبایی است که بانوانی که دارای سینه هایی بزرگ هستن روی به این عمل می آورند. این عمل جراحی دارای مزایا و همچنین فوایدی است که ما در این بخش به بررسی این دو موضوع و مراحل انجام این عمل می پردازیم.

کوچک کردن سینه یک عمل زیبایی پلاستیک است. در این عمل پوست و بافت اضافی سینه برداشته می شود. ما در این بخش فواید و عوارض این جراحی را بررسی می کنیم.

نگاهی به جراحی کوچک کردن سینه

کوچک کردن سینه یک عمل زیبایی و ترمیمی پلاستیک است. در این عمل جراحی پوست، چربی و بافت اضافی سینه برداشته می شود. عمل جراحی سینه به دو دسته تقسیم می شود که به هدف تغییر ساختار درونی و ظاهری آن ها انجام می شود. جراحی سینه به دو نوع ماموپلاستی تقویتی و ماموپلاستی کاهشی تقسیم می شود. ماموپلاستی تقویتی معمولا برای افزایش سایز و تغییر ساختار سینه ها انجام می شود. ماموپلاستی کاهشی که ما در این بخش می خواهیم در مورد آن بگوییم معمولا برای کاهش سایز و ساختار سینه ها انجام می شود. این نوع جراحی شامل حذف بافت های اضافی سینه می شود.

جراحی کوچک کردن سینه

مزیت ها و معایب کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه معمولا در خانم هایی انجام می شود که دارای سینه هایی سنگین و بزرگ هستند که این ویژگی باعث ناراحتی و درد هایی مانند گردن درد و ضعیف شدن کمر می شود. از معایبی که این جراحی دارد این است که می تواند عمل شیر دهی را مختل کند و مادران توانایی شیردهی را از دست بدهند. از مزیت های عمل کوچک کردن سینه می توان گفت که علائم درد و ناراحتی در قسمت هایی که گفته شد و قسمت های دیگر بدن از بین خواهد رفت.

نکات بسیار مهم در عمل کوچک کردن سینه

قبل از انجام دادن عمل جراحی باید با یک متخصص زیبایی مشورت بکنید تا ممنوعیت های دارویی و غذایی را برای شما بیان کند. این عمل جراحی خود به تنهایی ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد و فرد جراحی شونده توسط تیم پزشکی کنترل می شود. پانسمان های جراحی چند روز بعداز جراحی درآورده می شوند و بیمار در منزل نیز به مراقبت نیاز خواهد داشت. بعد از عمل کوچک کردن سینه فرد جراحی شونده باید قسمت جراحی شده را گرم نگه دارد و شرایط مناسب برای نگه داری سینه ها فراهم باشد. این مراقبت ها را باید تا چهار هفته بعداز جراحی انجام داد تا سینه ها به شرایط عادی برگردد.

عمل جراحی سینه یا ماموپلاستی

  •  آرون گروپس

خطرات و عوارض جانبی این عمل

هر عمل جراحی خطرات و عوارض جانبی خود را دارد. در اینجا می‌توانیم به مشکلاتی مثل ریکاوری آهسته، وضعیت معالجه، بوجود آمدن فاصله بین پستان ها، التهاب، خونریزی، کم شدن حس اطراف سینه ها و ممنوعیت در شیردهی اشاره کنیم. اگرچه خطرات قطعی وجود دارد، اما این خطرات می‌توانند کم شوند یا حتی با انتخاب جراح با تجربه به طور کلی از آن‌ها اجتناب شود. مراقبت‌های بعد از عمل هم بسیار مهم و حیاتی هستند. نتیجه این عمل دائمی و ماندگار است اگرچه ممکن است بر اثر حاملگی، تغییرات هورمونی و یا شیردهی به آرامی تغییر یابد.

مزیت ها و معایب انجام ماموپلاستی کاهشی

مراحل انجام جراحی

جراحی مامو پلاستی کاهشی در بافت‌های موجود بر روی سینه شما با برداشت چربی اضافی و پوست انجام می‌گیرد. در بیشتر اوقات، چربی اضافی ممکن است با روش‌های برش برداشته می‌شود. تکنیکی که برای کوچک کردن سایز سینه استفاده می‌شود می‌تواند به وسیله شرایط فردی، ساختار سینه ها، اینکه تا چه اندازه سینه کوچک شود، اولویت های شخصیتان و پیشنهاد جراح مشخص شود. مرحاه اول برای انجام این جراحی و تمام جراحی ها بیهوشی است. در مرحله دوم باید محل برش ها روی سینه تعیین شود به یاد داشته باشید که محل این برش ها بعداز جراحی باقی خواهد ماند. مرحله سوم در جراحی کوچک کردن سینه برداشتن بافت است. بعد از این که بافت ساخته شد، در صورت لزوم، قسمت دور نوک سینه به همراه پوست های اضافی اطراف آن برداشته می‌شود.

مراحل انجام کوچک کردن سینه

زمانی که بافت سینه در حال کوچک شدن است، لایه زیرین برداشته شده و سینه شکل داده می‌شود. گاهی اوقات برای سینه های خیلی بزرگ، نوک سینه و دور آن ممکن است برداشته شده و به قسمت بالاتر آورده شود. و در نهایت مرحله آخر این جراحی بستن قسمت های برش خورده است.  به منظور ساخت سینه جدید بخیه‌ها در زیر بافت‌های سینه قرار گرفته اند. بخیه ها و چسب مخصوص جراحی پوست را می‌بندند. خط‌ های روی بافت سینه دائمی هستند، اما در بیشتر موارد محل این برش ها و بخیه ها به مرور زمان کم رنگ شده و می‌ توانند به طور قابل توجهی بهبود پیدا کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *