دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آیا درمان بیماری با تلقین کردن ممکن است؟

  • فاطمه فلاح
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

ذهن انسان عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد و امروزه می دانیم که قدرت ذهن باور نکردنی است. آنچه که عرفا هزاران سال پیش می دانستند و امروزه علم آن را تایید می کنند. بنابراین فرایند تفکر مثبت را آموزش ببینید و درمان بیماری با تلقین و انرژی درمانی را امری ناممکن در نظر نگیرید.

اگر تا به حال به پزشک مراجعه کرده باشید و او به شما گفته باشد: «بیماری شما در ذهنتان است.»، احتمالا شما خیال می کنید که او حتما با شما شوخی کرده است یا چون منشا بیماری تان است را تشخیص دهد چنین گفته است. در این مقاله به درمان بیماری با تلقین می پردازیم . با ما همراه باشید.

ارتباط ذهن و جسم موضوعی است که بر همگان ثابت شده است و حتی مطرح شده که بسیاری از اوقات درمان بیماری با تلقین و تفکر مثبت امکان پذیر است.
نقش تلقین در شفا و بیماری

درمان بیماری با تلقین

امروزه علم، در حال پیشرفت در مباحث مربوط به مغز و ذهن انسان است. تحقیقات نشان می دهد که تفکر مثبت بر شیمی مغز انسان اثر می گذارد و در نتیجه سلامت جسم و ذهن ما را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که درمان بسیاری از بیماری ها با تلقین امکان پذیر است و هر چه شخص مثبت اندیش تر باشد، بدن و ذهن او نیز در سلامت بیشتری قرار می گیرد.
 البته عکس این موضوع نیز وجود دارد. احساسات منفی مانند ترس و اضطراب می توانند شما را مستعد به بیماری کنند یا حتی عامل بیماری باشند. همین مکانیسم بیوشیمیایی که در آنجا ضد ما کار می کند، تلقین مثبت به نفع ما به کار گرفته می شود. به همین علت است که به درمان بیماری با تلقین اشاره می شود.
قدرت تلقین در درمان بیماری ها

 تاثیرات افکار بر ژنتیک انسان

علم زیست شناسی امروزه در این رابطه فراتر رفته است. این تنها قدرت تلقین نیست که شیمی مغز را تغییر می دهد،بلکه کلمات و افکاری که فرد آنها را انتخاب می کند، نیز همان قدرت و توانایی را دارند. ما ۵۰ تریلیون سلول در بدن داریم که از طریق سیگنال های ارتعاشی و نوروشیمیایی با هم در ارتباط هستند. بروس لیپتون، مطالعات زیادی در این زمینه انجام داده است و نام آن را اپی ژنتیک نامیده است.
اپی ژنتیک ها به معنای فراتر از ژن ها است. به عبارت دیگر این ذهن انسان است که ژن ها را کنترل می کند. دکتر لیپتون می گوید: ک ذهن انسان قادر است ژن ها را بازنویسی کند. او سلول ها را با چیپ کامپیوتری مقایسه می کند که هر یک دارای مقداری اطلاعات می باشد. سلول ها نیز، مانند چیپ ها قادر به دریافت اطلاعات از روش های مختلف هستند که منجر به انجام بسیاری از واکنش ها می شود.
اگر چه برنامه نویسی این سلول ها در کودکی یا قبل از تولد شروع می شود، آن ها می توانند مجددا برنامه ریزی شوند تا به صورت متنوع عمل کنند. این فرآیند، که اطلاعات از طریق ورود به سلول بر آن اثر می گذارند، برنامه ریزی سلول را مشخص می کند. بنابربراین این سلول می تواند سرطانی شود چرا که به همین شکل برنامه ریزی شده است. تفکر مثبت می تواند به تغییر برنامه ریزی سلول هایمان منجر شود. لیپتون می گوید: با انجام این کار ما در واقع توانایی درمان بیماری با تلقین را داریم.
این تمام قدرت زیست شناسی امروزی نیست. مواد شیمیایی اصلی، که نقش بسیار موثری در شیمی مغز ما دارند شامل دوپامین، اندورفین، سرتونین،نوروپینفرین هستند. هر یک از این ها بر یک بخش از مغز ما تاثیر می گذارند. پیام هایی که به مغز ما ارسال می شوند، بسته به آنچه که بدن به آن نیاز دارد، بر تولید بیشتر یا کمتر هر یک از ما تاثیر می گذارد.
این نکته را به یاد داشته باشید که اگر افکار منفی را ب خودمان تلقین کنیم، احتمالا از بیماری های مرتبط با استرس رنج می بریم. زمانی که ذهن ما مضطرب است، سطح ایمنی سلول های بدن کاهش می یابد. اما زمانی که احساسات ما در وضعیت آرامی به سر می برند، تعداد سلول های محافظ بدن افزایش می یابند و تفکر مثبت به نفع سلامت بدن کار می کند.
درمان بیماری ها با تسخیر ذهن

رابطه مدیتیشن و درمان بیماری ها

تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر مدیتیشن بر کاهش فشار خون انجام شده است که نشان می دهد ار سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند. علاوه بر این مدیتیشن می تواند میزان کلسترول خون را بسیار کاهش دهد. هم چنین شواهد نشان می دهد که مدیتیشن منظم می تواند هورمون های ایمنی خون را افزایش داده و سطح هورمون های مربوط به استرس را که بیماری زا هستند را کاهش دهد. همچنین، آثار مثبت مدیتیشن بر درمان میگرن، اختلالات گوارشی، آرتروز، مشکلات تیروئید و دیابت نیز بر همگان ثابت شده است.

نقش مدیتیشن در درمان بیماری ها

تاثیر تلقین در روان درمانی

از سال ۱۹۶۰ گون ای از روان درمانی به نام رفتار درمانی شناختی شکل گرفته است که پایه و اساس آن تلقین و افکار مثبت است. این نوع درمان به آسانی می تواند رفتارها را تغییر دهد و در نتیجه حافظه سلول را بازنویسی کند. شما می توانید این مهارت ها را تحت نظر روانشناسان مجرب آموزش ببینید. این نوع مشاوره می تواند بسیار موثر باشد و شما را به نتیجه دلخواهتان برساند.
نقش تلقین در روان درمانی
ذهن انسان عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد و امروزه می دانیم که قدرت ذهن باور نکردنی است. آنچه که عرفا هزاران سال پیش می دانستند و امروزه علم آن را تایید می کنند. بنابراین فرایند تفکر مثبت را آموزش ببینید و درمان بیماری با تلقین و ذهن درمانی را امری محال در نظر نگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *