دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افزایش سطح انرژی در طول روز

  • فاطمه فلاح
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

بسیاری از افراد همواره از انرژی کم خود می نالند و نسبت بدان حس خوبی ندارند اما ما در این مقاله تصمیم داریم تا به بیان روش هایی برای افزایش سطح انرژی در افراد به خصوص جوانان بپردازیم با ما همراه باشید.

ما برای انجام تمام فعالیت هایی که در طول روز انجام می دهیم به انرژی نیاز داریم. روش های متعددی برای بالا بردن سطح انرژی وجود دارد. با ما همراه باشید تا چند روش را معرفی کنیم که انرژی را به سرعت افزایش می دهند.

راه های افزایش انرژی در طول روز

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند باعث زیاد شدن سطح انرژی در بدن شما شود. بهترین گزینه ها برای بالا بردن سطح انرژی بدن در کوتاه ترین زمان ممکن، معرفی شده است:

روش های افزایش سطح انرژی

۱.روز خود را با حرکات کششی آغاز کنید

دکتر سارا گاتفرید، پزشک و مربی یوگا می گوید: حرکات کششی زمانی که درست و مناسب و در زمان معینی انجام شوند، به اندازه یک فنجان قهوه می تواند انرژی بخش باشد.

راهکارهای افزایش انرژی

۲. برای بالا بردن سطح انرژی، دوش آب گرم بگیرید.

برای بالا بردن سطح انرژی، دوش گرفتن را امتحان کنید. بعد از شستشو و درست قبل ار اینکه از حمام بیرون بیایید به مدت ۳۰ ثانیه زیر دوش آب سرد بایستید، سپس به مدت ۳۰ ثانیه آب را گرم کنید و بعد از آن دوباره آن را سرد کنید. این کار مویرگ ها را باز می کند، جریان خون را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که دوش آب سرد مناسب، باعث تحریک سیستم عصبی سمپاتیک و افزایش سطح بتا_اندروفین در خون می شود که سطح بالایی از تکانه های الکتریکی را از انتهای اعصاب محیطی به مغز ارسال می کند که می تواند یک اثر ضد افسردگی تولید کند.

بالابردن انرژی با راهکارهای مناسب

۳. یوگا و مدیتیشن را امتحان کنید.

مدیتیشن نوعی ورزش است که به شما این اجازه را می دهد در حالی که ورزش می کنید و عرق می ریزید با ذهن خود نیز مرتبط باشید. ثابت شده است این ورزش به ذهن و بدن انرژی می بخشد. شما می توانید هر روز صبح حداقل ۵ دقیقه روی تنفس خود تمرکز کنید. می توانید این کار را در حالت خوابیدن روی تخت یا نشستن روی مبل امتحان کنید. هر قدر تمرین بیشتری داشته باشید تمرکز شما نیز بیشتر می شود. با مدیتیشن استرس شما کاهش می یابد و می توانید با خستگی مبارزه کنید. ذهن شما در طول روز درگیر یا آشفته می شود و با توجه به تنفس خود برای چند دقیقه می توانید تمرکزتان را دوباره به دست بیاورید. با تنفس عمیق میزان اکسیژن خون زیاد می شود، فشار خون و تپش قلب کم می شود، عضلات آرام می شوند و گرفتگی های عضلانی از بین می روند. با هر تنفس شما اکسیژن و انرژی به سلول های خود می دهید. روش های ساده برای کنترل استرس پیدا کردن آرامش درونی است. این نوع تمرکز حواس به شما کمک می کند انرژی تان افزایش یابد و کارهای خود را با استرس کمتری انجام دهید.

  •  آرون گروپس

افزایش انرژی بدن با روش های ساده

۴. کمتر قهوه بنوشید.

دکتر سوزان آلبرس می گوید: دسته ای از بیمارانش که شدیدترین عادات دریافت کافئین را دارند معمولا سخت ترین ها هستند ( این مورد برای آن دسته از افرادی که میزان قهوه خود را کم یا قطع کرده اند نیز کاملا صدق می شود. توصیه می شود به جای نوشیدن یک فنجان قهوه از چای که میزان کافئین کمتری دارد استفاده کنید.

راه های افزایش سطح انرژی در طول روز

۵. یک فنجان چای به بالا رفتن سطح انرژی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که همراهی آمینواسید آل تئانین با کافئین، که در چای وجود دارد به کاهش خستگی و بالا رفتن سطح انرژی کمک می کند و باعث افزایش میزان سطح هوشیاری و سرعت واکنش و حافظه می شود. هم چنین نتایج این تحقیقات داده است، افراد بزرگسالی که چهار بار در روز به مدت شش هفته چای نوشیده اند، سطح هورمون استرس (کورتیزول) کمتری را درست کمی بعد از مواجهه با یک مشکل تجربه می کنند.
بالا بردن انرژی روزانه با نوشیدن چای

۶.  به رژیم غذایی خود توجه داشته باشید.

اگر می خواهید سطح انری خود را بالا ببرید باید تغذیه مناسبی داشته باشید و مغذی ترین مواد را در رژیم غذایی خود قرار دهید. مقدار انرژی که از غذا به دست می آید با کالری سنجیده می شود. محدود کردن بیش از حد تغذیه می تواند منجر به کمبود کالری دریافتی و مواد مغذی ضروری مانند آهن شود که تاثیر منفی بر سطح انرژی شما می گذارد. اگر به اندازه کافی کالری مصرف نشود. بدن ما  احساس خستگی و بیحالی و کمبود انرژی می کند، انگار سوخت کافی برای ادامه دادن ندارد. اگر شما کالری بیشتری دریافت کنید احساس نشاط و افزایش انرژی می کنید پس برای بالا رفتن سطح انرژی خود باید در کالری دریافتی خود تعادل ایجاد کنید. انتخاب غذاهای طبیعی و مغذی، مواد لازم را در اختیار بدن تان می گذارد و باعث می شود شما بهترین عملکرد را داشته باشید. انرژی فقط بستگی به مقدار غذایی که می خورید ندارد، کیفیت آن نیز بسیار مهم است. برخی غذاها مقدار زیادی انرژی فراهم می کنند اما ارزش غذایی ندارند یا بسیار کم است. به این معنا که ذخیره انرژی سالمی نیستند و در طولانی مدت به بدن آسیب می زند.

روش های افزایش انرژی بدن

۷. پیاده روی روزانه به بالا رفتن سطح انرژی کمک می کند.

هر نوع فعالیت هوازی، حتی بالا رفتن پله ها شما را پر انرژی خواهد کرد. ورزش علاوه بر تقویت عملکرد بدن تان میزان اکسیژن خونتان را نیز افزایش می دهد و باعث می شود ضربان قلب شما بالاتر برود و در نتیجه جریان خون به ماهیچه و بازگشت به ریه ها تقویت شود. تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی در روز می تواند روی خلق و خو تاثیر مثبت بگذارد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که در روز ۱۰ دقیقه پیاده روی می کنند نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند، شادابی ذهنی بیشتر و اعتماد به نفس بالاتری دارند.

راهکارهای افزایش سطح انرژی بدن

۸. برای زیاد شدن سطح انرژی از شنیدن موسیقی و صداهای زیبا لذت ببرید.

اگر احساس خستگی می کنید به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. افرادی که در حین کار از این شیوه استفاده می کنند، ۲۰ درصد کارایی بیشتری دارند.

افزایش سطح انرژی با شنیدن موسیقی

۹.افزایش نور اتاق به بالا رفتن سطح انرژی شما کمک می کند.

هنگام خوابیدن سعی کنید نور اتاق را افزایش دهید، پرده ها را بکشید یا پنجره ها را باز کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید به از بین رفتن خواب آلودگی شما کمک می کند و انرژی شما را افزایش می دهد.

راهکارهای افزایش سطح انرژی در طول روز

۱۰. از استرس دوری کنید.

احساس استرس می تواند به این معنی باشد که تمرکز کردن برایتان مشکل است و افکاری که به ذهن شما هجوم می اورند را نمی توانید از بین ببرید. برای افرادی که زندگی پر مشغله ای دارند، احساس استرس، اضطراب و پریشانی چیز عجیبی نیست، اما استرس و اضطراب تاثیرات مخربی بر سلامت روح و جسم دارد و باعث کاهش انرژی در شما می شود.

راهکارهای مناسب برای رفع خستگی

در بسیاری از موارد ممکن نیست که منابع استرس برانگیز را به طور کامل از زندگی حذف کرد، اما اگر استرس ها را به حداقل برسانید می توانید سبب بالا رفتن سطح انرژی خود شوید. شما می توانید برای بهبود سطح انرژی خود از مطالعه کردن و  پیاده روی کردن کمک بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *