دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی هشتگرد و نگاهی به جاذبه های تاریخی و طبیعی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

هشتگرد یکی از جاذبه های گردشگری است که در لیست دیدنی های استان البرز از آن نام برده شده است مکان های دیدنی هشتگرد شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی است که بسیاری از این جاذبه های متعلق به دوران مغول هستند.

اگر در سفر خود به استان البرز می خواهید از جاذبه های متنوعی دیدن کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا از چشم اندازهای طبیعی و تاریخی هشتگرد دیدن کنید این شهر دارای جاذبه هایی همچون مناطق طبیعی و غارهای تاریخی است. این منطقه به دلیل برخورداری از آب و هوای مطبوع و مناسب دارای مزارع کشاورزی متعددی است همچنین فعالیت های صنعتی در این منطقه نیز بر اهمیت تجاری تفریحی آن افزوده است. بیشتر گردشگران مناطق گردشگری هشتگرد را به دامنه های البرز می شناسند زیرا این منطقه کوهستانی با سلسله کوه های متصل به یکدیگر به هم وصل شده اند. رودخانه های جاری و بر جذابیت توریستی این منطقه در ایران افزوده است و سالانه گردشگران زیادی را نیز به خود جلب می کند.

مکان های دیدنی هشتگرد در البرز:

همانطور که می دانید مناطق البرز از مناطق تاریخی ایران هستند و در گذشته های نه چندان دور محلی برای سکونت اقوام مختلف بوده اند به همین جهت آثار تاریخی مهمی از آن دوران بر جای مانده است. در اسناد تاریخی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تپه های باستانی و بناهای تاریخی متعددی در این منطقه وجود دارد.

رود شور:

این رود یک رود فصلی است و به عنوان تنها رودخانه اشتهارد شناخته می شود آب های این رودخانه از بلندی کوه های آوج سرچشمه می گیرد پراکندگی این رودخانه توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است و یکی از مناطق ماهی خوری است.

مناطق توریستی هشتگرد

کاروانسرای شاه عباسی:

یکی دیگر از اماکن تاریخی هشتگرد کاروانسرای شاه عباسی است که متعلق به دوران صفویه است و در مرکز شهر هشتگرد واقع شده است، نوع معماری که در این بنا وجود دارد برای بسیاری از علاقه مندان دارای جذابیت است.

دیدنی تاریخی هشتگرد

آبشار خور:

آبشاری که در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح زمین واقع شده است و در اطراف کرج قرار دارد سرسبزی و خوش آب و هوا بودن از دلایل جذب گردشگر در این منطق است. جالب است بدانید این منطقه به لحاظ تاریخی نیز دارای اعتبار بالایی است و سنگ های موجود در این منطقه قدمتی ۷۰۰ ساله دارند در روستاهای اطراف آن نیز بقعه ها و امامزاده های تاریخی دیده می شوند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی جذاب هشتگرد

جاذبه ای به نام جاده چالوس:

جاذبه ای که در ایران بسیار شناخته شده است و کمتر کسی از زیبایی های آن می گذرد جاذبه های حیرت انگیزی که می توانید در این جاده مشاهده کنید در کنار رودخانه ها و مراتع سرسبز علاقه مندان زیادی را به خود جلب خواهند کرد.

مکان های دیدنی هشتگرد

از دیگر مکان های دیدنی هشتگرد می توان به امامزاده ها و روستاهای اطراف اشاره کرد پل آصف الدوله از دیگر دیدنی های تاریخی به شمار می آید که بهتر است از آن دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *