دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

با انواع مراقبت های بعد از بوتاکس آشنا شوید

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از فرآیندهای شایع که امروز در بین بسیاری از افراد رایج شده است بوتاکس می باشد، در این مقاله شما را با مراقبت های بعد از بوتاکس آشنا خواهیم کرد.

یکی از راه های رسیدن به چهره شاداب و جوان بوتاکس می باشد که امروزه افراد بیش از گذشته به زیبایی اهمیت می دهند و به دنبال روش های برای جوان تر شدن هستند، برای مراقبت های بعد از بوتاکس ابتدا لازم است با این روش زیبایی بیشتر آشنا شوید.

تزریق بوتاکس

 بوتاکس چیست؟

بوتاکس یکی از روش های درمانی می باشد که به منظور کاهش و یا از بین بردن چین و چروک ها کاربرد دارد، بوتاکس از ترکیبات سم بوتولیسم ساخته شده است و با فلج برخی از عضلات باعث از بین بردن چروک های بدن می شود این روش زیبایی در مطب پزشکان متخصص انجام می شود و به بستری و یا بیهوشی نیازی ندارد اما در برخی موارد ممکن است با درخواست بیمار از بیهوشی موضعی استفاده شود، نتایج بوتاکس در بیشتر بیماران به مدت ۵ تا ۸ ماه ادامه خواهد یافت.

مراقبت های بعد از بوتاکس

بوتاکس یکی از روش هایی می باشد که نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد، در ادامه با مراقبت های بعد از بوتاکس آشنا خواهید شد که بیمار نباید کار های زیر را انجام دهد :

قسمت های تزریق بوتاکس

فعالیت زیاد

بعد از تزریق بوتاکس بیمار باید به مدت ۲۴ ساعت استراحت کند تا مواد بوتاکس که به صورت تزریق شده است در بین ماهیچه های زیر پوست به خوبی نفوذ کند زیرا فعالیت فیزیکی زیاد از عملکرد صحیح بوتاکس جلوگیری می کند بنابراین به منظور داشتن نتیجه دلخواه باید بیمار استراحت کافی داشته باشد.

خوابیدن روی صورت

معمولا دو تا چهار ساعت بعد انجام بوتاکس پوست ترمیم می شود اما بیمار باید از خوابیدن روی صورت خودداری کند زیرا، خوابیدن بر روی صورت عوارضی را برای بیمار در پی دارد.

مصرف داروهای رقیق کننده خون

یکی دیگر از مراقبت های بعد از بوتاکس خودداری از مصرف هر نوع ماده رقیق کننده می باشد  بنابراین بهتر است قبل از مصرف این دارو ها بیمار با پزشک خود مشورت کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ضربه به محل تزریق شده

بعد از تزریق بوتاکس باید بیمار از فشار یا ماساژ قسمت هایی که بوتاکس تزریق کرده اند خوداری کند زیرا بعد از تزریق  بوتاکس فشار و یا ضربه به قسمت تزریق شده نتایج جالبی را به دنبال نخواهد داشت.

لمس و ماساژ نقاط تزریق شده

بیمار علاوه بر اینکه نباید قسمت های تزریق شده را ماساژ دهد حتی باید حداقل تا شش ساعت بعد از تزریق بوتاکس به  این نقاط دست نزند و بعد از زمان شش تا هفت ساعت می تواند به آرامی صورت را با آب و صابون بشوید.

نوشیدن الکل

یکی دیگر از مراقبت های بعد از بوتاکس این است که بیمار باید از نوشیدن الکل پرهیز کند تا با عوارضی مانند کبودی صورت مواجهه نشود بنابراین حداقل چند روز قبل از بوتاکس و یک روز بعد از آن باید از مصرف الکل خودداری کند.

تزریق بوتاکس

قرار گرفتن در معرض آفتاب و استفاده از استخر و سونا

از دیگر مراقبت های بعد از بوتاکس این است که تا زمانی که تورم و قرمزی صورت برطرف نشده است نباید در معرض آفتاب قرار بگیرد و همچنین از سونا و استخر نیز استفاده نکند.

آرایش بعد از بوتاکس

یکی دیگر از مراقبت های بعد از بوتاکس آرایش نکردن بیمار تا زمانی که از تورم و کبودی صورت کاسته نشده است که معمولا دو الی سه روز طول می کشد زیرا نباید فشاری به صورت وارد شود.

مراقبت های بعد از بوتاکس

استحمام بعد از تزریق بوتاکس

از دیگر مواردی که برای مراقبت های بعد از بوتاکس از اهمیت بالایی برخوردار است استحمام  می باشد که بعد از تزریق بوتاکس مانعی ندارد اما باید بیمار بداند که دمای زیاد آب باعث تغییر حالت ماده تزریق شده می شود و در نتیجه تاثیرات نامطلوبی را بر جای خواهد گذاشت، بنابراین باید از ماندن در وان حمام، استفاده از حمام بخار و پاک کردن صورت با آب داغ پرهیز کنید.

نکات لازم

۱. بهترین کار که بیمار باید بعد از تزریق بوتاکس انجام دهد این است که در منزل استراحت کند و صاف بنشیند.

۲.هدف اصلی از انجام بوتاکس برطرف کردن خطوطی می باشد که در صورت انقباض و انبساط  صورت به وجود می آید.

۳.با انجام بوتاکس فرد قادر به بالا انداختن ابرو و اخم کردن ابرو نخواهد بود که این کار به کم شدن عمق چروک ها کمک می کند.

۴. با تزریق بوتاکس  چهره فرد از حالت خشن و افسرده تبدیل به چهره ای شاداب و خندان می شود.

۵.باید مراقبت های لازم بعد از تزریق بوتاکس را انجام دهید تا از عوارض آن جلوگیری شود.

۶. با انجام مراقبت های بعد از بوتاکس می توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

۷. اگر از نتیجه تزریق بوتاکس راضی نبودید می توانید برای ترمیم آن به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

مراقبت بعد از بوتاکس

خطرات احتمالی که با تزریق کردن بوتاکس ممکن است رخ دهند

تزریق بوتاکس در صورتی که توسط پزشک متخصص و در بهترین کلینیک تخصصی و زیبایی انجام شود خطری برای بیمار ندارد اما با باز هم این روش نیز مانند روش های درمانی دیگر ممکن است عوارض احتمالی را به دنبال داشته باشد که بسیار کم و نادر می باشد، در صورتی که بعد از تزریق تزریق بوتاکس با مشکلاتی مانند : اختلال در بینایی و صحبت کردن، تورم شدید و یا تنگی نفس، ضعف عضلانی مواجه شدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نقاطی از بدن که برای تزریق کردن بوتاکس مناسب هستند

  • خطوط اخم
  • خطوط افقی پیشانی
  • چین و چروک های کنار چشم
  • چین و چروک های گردن
  • خطوط خنده

از بین بردن چین و چروک

در صورت انجام تزریق بوتاکس مراقبت های لازم را به عمل آورید و باید صبور باشد تا به نتیجه دلخواه تان برسید زیرا رسیدن به نتیجه سه الی چهارده روز طول می کشد و بعد از این مدت نتایج درمان به تدریج کامل خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *