دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های پل سفید و زیبایی های مناطق مختلف آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

پل سفید یکی از جاذبه های دیدنی در سوادکوه است این شهر کوهستانی با دره های عظیمی که دارد گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. دیدنی های پل سفید شامل رودخانه و چشم اندازهای طبیعی زیادی هستند.

پل سفید جاذبه ای گردشگری در سوادکوه مازندران است این منطقه کوهستانی با وجود آبشارهای زیبای خود شناخته شده است علت نامگذاری این شهر با نام پل سفید وجود پلی در این شهر است که جذابیت زیادی دارد. پل سفید از نواحی اطراف به روستای ورسک و شهر زیرآب راه دارد. شغل مردمان این شهر دامداری و کشاورزی است و به علت منابع آب غنی از کشتزارهای وسیعی برخوردار است در اینجا علاقه مندان و گردشگران می توانند بیشتر با مناطق تفریحی پل سفید آشنا شوند جاذبه هایی همچون آبشار و رودخانه که برای هر گردشگری دارای جذابیت می باشند. این شهر به لحاظ تجاری نیز دارای اهمیت است زیرا معادن زغال سنگ در اطراف آن است که منبع استخراج این ماده ارزشمند هستند.

آشنایی با دیدنی های پل سفید:

جذابیت های گردشگری پل سفید تنها به همین منطقه ختم نمی شود و از نواحی اطراف آن نیز می توان در طول سفر نهایت لذت را برد از جاذبه هایی که می توان در اطراف پل سفید به آن اشار کرد می توان به دریاچه شورمست، پل ورسک، پارک جنگلی آزادمهر، قلعه کنگلو، پل کلانتری و فیروزکوه اشاره کرد که هر یک از چشم اندازهای خاص خود برخوردار هستند.

طبیعت پل سفید

دریاچه شورمت:

این دریاچه طبیعی یکی از جاذبه های گردشگری پل سفید است که در مسیر دو راهی اگرین به خطیر قرار گرفته است آب های این چشمه با استفاده از منابع زیر زمینی موجود تامین می شوند و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور به این منطقه سفر می کنند. چشم اندازی که می توان در این دریاچه مشاهده کنید در کمتر جایی از دنیا دیده شده است زیرا این منطقه بسیار بکر و دست نخورده است.

چشمه آب پل سفید

روستای برنت پل سفید:

این روستا به دلیل برخوردار ای آب و هوای معتدل یکی از مناطق گردشگری پل سفید است که در حال حاضر بناهایی از دوران اردشیر بابکان بر جای مانده است و بر ارزش تاریخی آن افزوده است. حمام و عمارت محمد علی خان نیز یکی دیگر از مناطق گردشگری این روستا است که می توانید از آن دیدن کنید.

آشنایی با دیدنی های پل سفید

  •  آرون گروپس

غار اسپهبد خورشید:

از دیگر مناطق گردشگری پل سفید می توان به این غار باستانی اشاره کرد که متعلق به دوران ساسانیان است بخش هایی از این غار به دلیل زلزله تخریب شده است و این روزها می توانید بخش های باقی مانده از غار را مشاهده کنید.

جاذبه تاریخی پل سفید

جاذبه های دیدنی پل سفید شامل غار کیجاک چال، قله خیر و نرو، روستای برنت پل و … است جاده ای که در مسیر رسیدن به این پل از آن عبور می کنید می تواند برای علاقه مندان دارای جذابیت باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *