دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مزایا و معایب سقف شیروانی را بدانید

  • محدثه خاکشور
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

سقف شیروانی نوعی معماری سنتی محسوب می شود که البته طرفداران بسیاری هم دارد، افراد به دلیل مزایایی که این سقف دارد و البته ظاهری متفاوت آن را برای پوشش سقف های خود انتخاب می کنند، اما در کنار مزایا همیشه معایبی هم وجود دارد که با توجه به هر دوی آنها باید انتخاب نهایی را انجام دهیم، در این متن به مزایا و معایب سقف شیروانی می پردازیم.

سقف شیروانی یکی از پوشش های سقفی است که تنوع ظاهری و زیبایی خاصی را به نمای منزل ما می بخشد، سقف شیروانی مورد محبوبیت اکثر افراد می باشد، که نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج کشور مورد استفاده قرار می گیرد، در ایران بیشتر در مناطق شمالی شاهد ویلاهایی با این مدل از پوشش سقفی هستیم، در این مطلب می خواهیم  مزایا و معایب سقف شیروانی را بیان کنیم.

کلکسیون مزیت و مضرات سقف شیروانی با شیب کم و زیاد

مزایا و معایب سقف شیروانی در انواع مختلف

سقف شیروانی چه نوع سقفی است؟ اگر شما می خواهید سقف منزل خود را با مدل شیروانی بپوشانید، بهتر است در مورد آن کمی بیشتر بدانید و نه فقط به شنیدن یک اسم از آن اکتفا کنید، در تعریف سقف شیروانی باید بگوییم به سقف هایی این نام اطلاق پیدا می کند که اگر از جهت مقابل نمای کار را مشاهده کنیم، نتیجه ی به دست مانند مثلثی است که دارای شیب کم یا شیب تند می باشد که پایین آمده است و این میزان کم یا زیاد بودن شیب به دلخواه شما می باشد.

و اما مفهوم سقف شیروانی شیب دار به سقفی که کمترین درجه شیب ۲۰ و بیشترین درجه شیب ۸۰ باشد، اگر از تعداد شیب های بیشتری برای سقف مورد نظر بهره ببرید در نتیجه زیبایی سقف نیز بیشتر می شود، اجرای سقف های شیبدار شکلی چند ضلعی را به ما ارائه می دهد.

انواع مزایا و معایب سقف شیروانی زیبا و شکیل

سقف های شیروانی متنوعی از لحاظ جنس و اندازه و طرح یا حتی رنگ وجود دارد، رنگ های پر کاربرد در این نوع پوشش از سقف آبی، نارنجی، قهوه ای و سبز می باشد که از روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده می باشند، در ادامه به مزایا و معایب سقف شیروانی می پردازیم.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

انواع مزایا و عیب های سقف شیروانی

مزایای سقفهای شیروانی

یکی از مزایای مهم سقف های شیروانی که دلیل انتخاب اکثر افراد ایرانی می باشد، که آب برف و باران به دلیل شیب موجود به پایین سرازیر شده و بر روی سقف باقی نمی ماند، این سقف با مقاومت بالایی که در مقابل برف و باران دارد، مانع ورود برف و باران به داخل می گردد و فشاری که بیش از حد بر روی سقف وارد می شود را کنترل می کند.

زیبایی و تنوع بخشیدن به نمای بیرونی و داخلی ساختمان نیز یکی دیگر از مزایای سقف شیروانی می باشد، فضای خانه را وسعت بخشیده و باعث جلوه زیبایی در خانه می گردد.

برای اجرای سقف شیروانی به دلیل استفاده نمودن به اندازه کم ستون و تیرها در منزل از هزینه ی کمتری برای اجرا نسبت به سطح های مسطح خرج می گردد.

گالری انواع مزایا و عیوب سقف شیروانی

مشکلات سقفهای شیروانی

از بزرگترین ضعف های سقف شیروانی ضعف آن در مواجهه با بادهای شدید می باشد، که در مناطقی که بادهای زیادی و با شدت می وزد، اگر به صورت استاندارد توسط قاب های لازم محکم نشده و حمایت نشود جای نگرانی وجود دارد، زیرا امکان فرو ریختن دارد.

گزینه ی دیگر از معایب سقف شیروانی حیات و البته زاد و ولد و همچنین مرگ حیوانات درون سقف ها با منفذها و سوراخ های باز است، کار لازم در ابتدای امر این است که درزهای سقف را به خوبی ببندید تا حیوانات نتوانند نفوذ کرده و در آن زندگی کنند.

این سقف ها دارای سیستم تهویه مناسب نمی باشند و باید هواکش هایی در محیط تعبیه شود. در آخر باید اضافه کنیم اگر مشکلی پیش آمد حتما با افراد متخصص و کار بلد تماس بگیرید و از ایمنی سقف اطمینان حاصل نمایید، که اگر به درستی استانداردهای لازم در اجرای آن در زمان ساخت مورد توجه و بهره وری قرار گیرد، میزان مشکلات به میزان خیلی بالایی کاهش می یابد.

بیان مزایا و معایب سقف شیروانینمونه های زیبای سقف شیروانی

انواع مزایا و مضرات سقف شیروانی شکیل و زیبامدل جذاب سقف شیروانی

بیان مزایا و عیوب سقف شیروانی زیبا و مقاومانواع نمای زیبای سقف شیروانی

توضیح مزایا و معایب سقف شیروانیسقف شیروانی شیک و جالب

بیان بدی و خوبی های سقف شیروانیایده های سقف شیروانی شیک و دوست داشتنی

گالری مزایا و عیوب سقف شیروانی زیبا و مقاومنمونه های سقف شیروانی با طرح و اندازه متنوع

بیان مزایا و معایب سقف شیروانی زیبا و شیکمجموعه سقف های شیروانی شیک و زیبا

انواع بدی و خوبی سقف شیروانی زیبا و شکیلمدل سقف شیروانی برای منزل و ویلا

نمونه ها و توضیح مزیت ها و عیوب سقف شیروانی برای منزلسقف شیروانی شیب دار زیبا و شکیل

مجموعه مزایا و عیوب سقف شیروانی برای ویلاسقف شیروانی با رنگ های متنوع و جذاب

بیان مزایا و معایب سقف شیروانی با شیب های متنوعانواع منازل با پوشش سقفی شیروانی

انواع مزایا و عیوب سقف شیروانی زیبا و مقاومنمونه های مختلف سقف شیروانی شیک و زیبا

مزایا و معایب سقف شیروانی شیبدار و چند ضلعیایده های سقف شیروانی زیبا و شکیل

گالری مزیت و مضرات سقف شیروانی زیبا انواع سقف شیروانی در رنگ و اندازه متنوع

انواع مزایا و عیوب سقف شیروانی برای منزل و ویلاسقف های شیروانی با جنس مقاوم و ظاهری زیبا

کلکسیون مزایا و معایب سقف شیروانی زیبا و شکیل منازل با سقف های شیروانی زیبا و شیک

توضیح مزایا و مضرات سقف شیروانی شیبدار و چند ضلعیمنازل زیبا دارای سقف های شیروانی

بیان خوبی و بدی های سقف شیروانی با طرح و جنس متنوعویلاهای طراحی شده و شیک با سقف شیروانی

بیان مضرات سقف شیروانی برای ویلا و منزل

در این مطلب به سقف شیروانی یکی از پوشش های سقفی که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته و می گیرد پرداختیم، و مزایا و مشکلات سقف شیروانی را بیان نمودیم، این سقف را می توان برای انواع مکان های اداری و تجاری، تفریحی و ویلا، منزل و … به کاربرد. امیدواریم مورد توجه و البته مورد استفاده شما قرار بگیرد.

ضمن اینکه برای دکوراسیون داخلی می توانید از سقف کناف و سقف وافل نیز استفاده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *