دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

باز کردن رگ های قلب با روش های طبیعی در خانه

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

گرفتگی رگ ها و بیماری قلبی از شایع ترین بیماری ها در دنیای امروز می باشند که جراحی قلب و آنژیوگرافی یک روش درمان آن است و استفاده از درمان خانگی روش دیگری به منظور باز کردن رگ های قلب می باشد.

گرفتگی رگ های قلب بنا به دلایل مختلفی از جمله افزایش چربی خون و تغییر شدت جریان خون اتفاق می افتد که در صورت تشخیص به موقع آن می توانید از سکته های قلبی و مغزی جلوگیری کنید، با مصرف تغذیه نا مناسب و در حقیقت اشتباهات در عادات رفتاری و تغذیه ای سبب گرفتگی رگ های قلب می شود.

درمان گرفتگی عروق

درمان خانگی باز کردن رگ های قلب

همانطور که می دانید حفظ سلامت رگ ها بسیار مهم و حیاتی است و در صورت بسته شدن هیچ علایم ظاهری ندارد اما مشکلاتی برای سلامت بدن ایجاد می کند تنها راه  رفع گرفتگی رگ های قلب جراحی نمی باشد بلکه با کمک درمان خانگی نیز می توانید برای رفع گرفتگی رگ های قلب اقدام نمایید در ادامه با این روش ها آشنا می شوید:

سیر

سیر با بالا بردن قدرت ارتجاعی رگ ها سبب جلوگیری از گرفتگی رگ ها می شود طبق تحقیقات انجام شده سیر ۷۲ درصد بیشتر از دارو باعث عملکرد روان رگ ها می شود همچنین به پایین آوردن چربی خون کمک کرده و در نتیجه از بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند، بنابراین داخل یک فنجان شیر سه حبه سیر را بجوشانید و پس از خنک شدن قبل از خواب این شربت را بنوشید استفاده از این معجون به صورت روزانه به رفع گرفتگی رگ ها بسیار کمک می کند.

رفع گرفتگی عروق

 زرد چوبه

زرد چوبه از جمله ادویه های پر کاربرد در آشپزی می باشد و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مانع از لخته شدن خون می شود و به سلامت قلب نیز کمک می کند همچنین با کاهش چربی خون از سکته قلبی نیز جلوگیری می کند، برای درمان گرفتگی رگ های قلب می توانید یک قاشق چای خوری زرد چوبه را به همراه کمی عسل به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید سپس معجون به دست آمده را روزانه یک تا دو بار بنوشید.

 زنجبیل

از دیگر روش ها جهت باز کردن رگ های قلب استفاده از زنجبیل می باشد ترکیبات شگفت انگیز موجود در این ادویه سبب پایین آوردن چربی خون می شود و از مسدود شدن عروق بدن به خصوص رگ های قلب جلوگیری می کند برای رفع گرفتگی رگ های قلب می توانید یک قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را به یک فنجان آب گرم اضافه و سپس مخلوط کنید و پس از زمان پنج دقیقه که به خوبی دم کشید آن را بنوشید مصرف دو تا سه فنجان از این چای در روز بسیار موثر می باشد.

  •  آرون گروپس

روش موثر برای باز کردن رگ های قلب

 فلفل قرمز

فلفل قرمز به دلیل داشتن کاپسیسین به کاهش چربی خون که در واقع یکی از علت های مسدود شدن شریان ها می باشد کمک می کند و از مبتلا شدن به حمله قلبی جلوگیری می کند از این رو برای  رفع گرفتگی رگ های قلب  یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید سپس معجون به دست آمده را بنوشید برای رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو بار به مدت چند هفته از این روش استفاده کنید.

درمان خانگی بسته شدن رگ های قلب

معجون و شربت لیمو

لیمو دارای مقادیر فراوانی ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد که با پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می کند و از مسدود شدن شریان های قلب جلوگیری می کند، برای باز کردن رگ های قلب می توانید آب یک عدد لیموی متوسط را همراه با مقدار کمی عسل و پودر فلفل سیاه به یک لیوان آب گرم اضافه کنید سپس یک تا دو بار در روز این معجون شگفت انگیز بنوشید.

باز کردن رگ های قلب با روش های خانگی

 آب انار

انار دارای خواص شگفت انگیزی می باشد که به دلیل بالا بودن مقدار فراوان آنتی اکسیدان از تشکیل رسوب در دیواره رگ ها جلوگیری می کند، نوشیدن آب انار به تنهایی به رفع گرفتگی رگ های قلب کمک زیادی می کند.

باز کردن رگ های قلب با روش های طبیعی

تخم شنبلیله

برای درمان رگ های قلبی مسدود شده می توانید از تخم شنبلیله استفاده کنید این دانه ها دارای ساپونین می باشند که به پایین آوردن سطح کلسترول بد کمک می کند از این رو یک قاشق چای خوری تخم شنبلیله را یک شب خیس کنید سپس روز بعد دانه های خیس شده را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و ناشتا میل نمایید.

درمان موثر شریان های مسدود شده

روغن زیتون

روغن زیتون دارای اسید های چرب تک اشباع می باشد که به سلامت قلب کمک می کند و برای درمان رگ های قلبی مسدود شده گزینه بسیار مناسبی می باشند از این رو، ساده ترین روش استفاده از روغن زیتون، استفاده از آن در سالاد می باشد و یا به عنوان یک افزودنی در آشپزی کاربرد دارد فقط دقت داشته باشید که زیاد آن را حرارت ندهید و بهتر است چند دقیقه آخر پخت به غذای تان اضافه کنید همچنین در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا، به دلیل داشتن مقدار زیاد کالری سبب افزایش وزن می شود و تاثیر منفی بر روی قلب دارد.

مارچوبه

 استفاده از مارچوبه به مدت طولانی در رژیم غذایی از جمع شدن لخته خون در رگ های جلوگیری می کند بنابراین بخار پز شده یا خام آن را می توانید در سالاد استفاده کنید.

درمان خانگی شریان مسدود شده

دارچین

از دیگر ادویه های پر کاربرد جهت رفع گرفتگی رگ های قلب دارچین می باشد مصرف روزانه دارچین در حدود پنج گرم به پایین آوردن چربی خون کمک می کند و از بسته شدن رگ های قلب نیز جلوگیری می کند و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان سبب سلامت دستگاه گردش خون نیز می شود.

رفع گرفتگی رگ ها

کلم بروکلی

کلم بروکلی دارای مقدار فراوان ویتامین K می باشد و در واقع یک نوع خوراکی عالی برای بهبود قلب است و از مسدود شدن شریان های قلبی پیشگیری می کند.

عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به مسدود شدن رگ های قلب

  • کم تحرکی
  • غلظت خون
  • دیابت
  • مصرف مواد مخدر
  • سن بالا
  • استرس
  • پرخوری
  • مصرف سیگار

درمان خانگی مسدود شدن رگ های قلب

در این مطلب قصد داشتیم شما عزیزان را با درمان خانگی باز کردن رگ های قلب آشنا کنیم تا با کمک مطلب گفته شده با انجام روش های ساده اقدام به باز شدن شریان های قلب نمایید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *