دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دیدنی های تبریز و زیباترین نقاط گردشگری تبریز و حومه آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲
  • ۰

تبریز، شهر تمدن و فرهنگ ایران با قدمتی جندین ساله که دارای مردمانی وطن پرست می باشد این روزها مهد گردشگری ایران است. دیدنی های تبریز برای هر گردشگری دارای جذابیت است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

هر تبریز دارای مراتعی سرسبز است این منطقه با وجود آب و هوای کوهستانی که دارای هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است در این شهر جدای از چشم اندازهای طبیعی می توانید با بناهای تاریخی متعددی آشنا شوید که برخی از آن ها در حومه شهری نیز واقع شده اند. علانه مندان با بازدید از دیدنی های تبریز می توانند خاطرات لذت بخشی را برای خود تداعی کنند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند زیرا در این شهر هم می توانید از جاذبه های طبیعی دیدن کنید و هم به سراغ دیدنی های تاریخی شهر بروید، بنابراین اگر شما نیز از ان دسته افرادی هستید که تمایل به آشنایی با مکانهای گردشگری تبریز دارید بهتر است تا پایان مطلب همره ما باشید.

دیدنی های تبریز:

زیبایی های تبریز هر گردشگری را به خود جذب خواهد کرد تماشای این جاذبه ها محدود به فصل خاصی از سال نیست و شما علاقه مندان می توانید در هر فصل جاذبه های دیدنی بسیاری را مشاهده کنید. در طول سفر خود به این شهر با بازدید از بناهای تاریخی بیشتر با قدمت و ارزش تاریخی این شهر آشنا خواهید شد.

پارک کوهستانی عینالی :

یکی از بهترین مکانهای گردشگری تبریز پارک کوهستانی عینالی می باشد که می توانید به منظور رفتن به این پارک به صورت پیاده، با خودرو و یا با تله کابین بروید و در زمان رفتن به این پارک به دلیل اینکه قله کوه خنک است لباس گرم بپوشید.

پارک ملی کنتال :

از دیگر مکانهای گردشگری تبریز پارک ملی کنتال می باشد که در در اوایل بهار با رفتن به این پارک لاله های رنگین در دامنه کنتال را مشاهده کنید که بسیار شگفت انگیز می باشد و همچنین در این طبیعت عناصر جذابی مانند آسیاب های سنگی را مشاهده می کنید.

خانه مشروطیت :

از ذیگر جاذبه های گردشگری تبریز خانه مشروطیت می باشد که می توانید در خیابان مطهری آن را مشاهده کنید که این خانه محل تجمع افرادی جون ستارخان، باقرخان و افراد دیگر در زمان انقلاب مشروطه و بعد از آن بوده است که توسط ولی معمار تبریز در سال ۱۸۶۸ ساخته شده است و متشکل از اتاق ها، تالارها و راهروهای زیادی است و در این ساخمان راهرویی است که با آینه کاری و شیشه کاری های زیبا تزیین شده است.

مسجد جهانشاه یا مسجد کبود:

این مسجد که در زمان سلطنت ابومظفر جهانشاه قراقویونلو ساخته شده است و دستور ساخت آن را دخترش صالحه داده است یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که متعلق به قرن ۹ می باشد در سال ۱۱۹۳ این به دلیل زلزله مورد تخریب قرار گرفته است و بیشتر بخش های داخلی این بنا مورد بازسازی قرار گرفته اند یکی از زیبایی های این بنا وجود معماری و حکاکی های هنرمندانه است که می توان در آن مشاهده کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مسجد جامع تبریز:

این جاذبه از بناهای سلجوقیان است که در زلزله تخریب شده است گلدسته های این مسجد به دلیل کاشی کاری های زیبا دیدنی هستند و معماری قدیمی این بنا نیز برای علاقه مندان می تواند دارای جذابیت زیادی باشند.

جذابیت های تبریز

پارک ایل گلی:

شاه گولی نام دیگر این بنا است که زبان ترکی به معنای استخر است دریاچه ای که در این پارک وجود دارد دارای ۱۲ متر عمق است که در حال حاضر می توانید در این دریاچه قایق رانی کنید فاصله این پارک تا مرکز شهر ۷ کیلومتر است به همین تردد در آنبرای بازدیدکنندگان بسیار راحت است. این بنا نیز متعلق به دوران قویونلوها است و به همین دلیل یکی از بناهای تاریخی و دیدنی های تبریز است.

دیدنی های تبریز

کلیسای استفانوس مقدس:

این کلیسا در فاصله ۱۷ کیلومتری از شهر قرار گرفته است و در منابع اینگونه اشاره شده است که این کلیسا در اوئل دوران مسیحیت برپا شده است یعنی در واقع این بنا متعلق به قرن ۴ است در دروان صفویان نیز اقداماتی برای مرمت این بنا صورت گرفته است. این کلیسا دومین کلیسای بزرگ در کشورمان است که کلیسای ارمنی ها است و در آن مراسم های مختلفی برگزار می شده است.

مناطق جذاب تبریز

مقبره الشعرا:

برای علاقه مندان به علم و ادب این جاذبه دیدنی و فرهنگی می تواند حذاب باشد و بی تردید یکی از دیدنی های تبریز است قدمت این مقبره نیز به قرن ۸ باز می گردد هر چند در سال های بعد مورد مرمت و باسازی قرار گرفته است اما یکی از معماری های زیبا و به روز را دارد.

آشنایی با شهر تبریز

بازار بزرگ تبریز:

از جمله برجسته ترین مکان های دیدنی تبریز می توان به این بازار بزرگ اشاره کرد که دارای معماری بسیار تماشایی است این بازار به عنوان یکی از آثار دیدنی در میراث یونسکو به ثبت رسیده است در گذشته اهمیت ابن بازار در تجارت زیاد بوده است از بخش های معماری که می توان در این بازار مشاهده کرد مدرسه و مسجد است که هر یک دارای جذابیت های دیدنی هستند.

دیدنی تاریخی تبریز

ارگ تبریز:

بیشتر گردشگران و تاریخ شناسان این شهر را با وجود ارگ آن می شناسند بنایی که قدمت آن به قرن ۸ باز می گردد دلیل نیمه کاره ماندن این بنا نیز مرگ ناگهانی علیشاه است که در زمان جنگ ایران و روسیه نیز نیمه تمام ماند اما با این وجود از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد.

جذابیت های تبریز

موزه آذربایجان:

این موزه یکی دیگر از دیدنی های تبریز است که در این موزه نمایشگاهی از سکه های تبریزی برپا شده است و در سال ۱۳۴۱ نیز این بنا افتتاح شده است ۱۲۰۰ اشیای عتیقه در این موزه دیده می شود که باستان شناسان زیادی بر روی آن ها ارزش گذاری می کنند و اشیای دیدنی بی نظیری را مشاهده خواهید کرد.

تبریز و چشم اندازهای آن

روستای کندوان:

این روستا با وجود خانه های جذاب خود شناخته شده است خانه های این روستا مانند لانه زنبور است و وجود کوه های آتشفشانی آن نیز جذب کننده است بافت سنتی در کنار خانه های مدرن برای علاقه مندان بسیار جذب کننده است این روستا دارای قدمتی ۷۰۰ ساله است و به دلیل نوع معماری ها یکی از آثار ملی ایران است.

بناهای تاریخی تبریز

دیدنی های تبریز تنها به این جاذبه ها ختم نمی شود در گوشه و کنار این شهر می توانید چشم اندازهای دیدنی بسیاری را مشاهده کنید و نظاره گر بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی باشید و تجربه ای متفاوت تر از دیگر سفر۰۹ها داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *