دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی کلم قرمز خوش طعم و ایده آل

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ترشی کلم قرمز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و ایرانی است که طرز تهیه ترشی کلم قرمز به کمک سرکه سفید و کلم قرمز و نمک و پودر فلفل قرمز به راحتی در منزل صورت می گیرد.

ترشی کلم قرمز، نوعی ترشی خوشمزه است که طرز تهیه بسیار راحت و آسانی دارد در ادامه این مطلب شما دوستان عزیز را با طرز تهیه این ترشی خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهیم کرد.

ترشی ها انواع مختلفی دارند نظیر ترشی مخلوط و ترشی لیته و … یکی دیگر از انواع ترشی های لذیذ ترشی کلم است که این ترشی را می توانید به همراه انواع غذا های گوشتی سرو کنید.

ترشی کلم قرمز خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

کلم قرمز : ۱ عدد
سرکه سفید : به میزان لازم
پودر فلفل قرمز : به میزان لازم
نمک : ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

در روش درست کردن ترشی کلم قرمز ابتدا کلم قرمز را در اندازه های معین و دلخواه خودتان در درون ظرف بزرگی خرد کنید سپس سه قاشق غذا خوری نمک بر روی کلم قرمز ها بریزید و آن ها را به خوبی هم بزنید تا نمک به خورد کلم ها برود. به مدت یک ساعت کلم قرمز ها را با نمک در گوشه ای قرار دهید تا نمک به خوبی جذب کلم قرمز ها شود سپس بعد از زمان ذکر شده کلم ها را در درون صافی بریزید و آن ها را آبکشی کنید.

مراحل طرز تهیه ترشی کلم قرمز

بعد از اینکه آب کلم ها کمی گرفته شد آن ها را درون ظرف مورد نظر خود بریزید و مقداری سرکه و پودر فلفل قرمز بر روی کلم قرمز ها بریزید توجه داشته باشید که روی کلم قرمز ها باید به خوبی با سرکه سفید پوشانده شود. بهتر است ترشی را در درون ظروف شیشه ای نگهداری کنید تا رنگ آن تغییر نکند. درست کردن ترشی کلم قرمز به همین راحتی صورت می گیرد.

  •  آرون گروپس

ترشی کلم قرمز خوشمزه و خوش طعم

تزیین سالاد با ترشی کلم قرمز

دستور تهیه ترشی کلم قرمز به روش دیگر

ترشی کلم قرمز یک چاشنی خوشمزه است که در کنار غذا های ایرانی و نیز به عنوان دورچین غذا مصرف می شود، دستور تهیه این نوع ترشی بسیار ساده و سریع می باشد و می توان آن را به روشهای مختلفی تهیه و آماده کرد، حال برای یادگیری دستور دیگری از تهیه این ترشی به صورت سالم و بهداشتی در منزل تا پایان این بخش همراه ما شوید.

روش تهیه ترشی کلم قرمز

مواد لازم

  • کلم/ یک عدد
  • سرکه/ به مقدار لازم
  • شکر/ ۷ قاشق غذا خوری
  • نمک/ یک و نیم تا دو قاشق غذا خوری

نکته : برای اینکه ترشی شما خوش رنگ شود باید حتما از سرکه سفید استفاده کنید.

روش تهیه ترشی کلم قرمز شیرین

در ابتدا کلم کوچکی را خرد کنید و بعد از شست و شو در داخل آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود، سپس به مقدار لازم نمک روی کلم ها بپاشید و هم بزنید تا همه کلم های خرد شده با نمک آغشته شوند و بعد در حدود یک ساعت به آن استراحت دهید تا آب کلم ها خارج شوند و می توانید در طی این زمان, هر ۲۰ دقیقه یکبار آن را زیر و رو کنید، سپس دوباره کلم ها را داخل آبکش بریزید و فشار دهید تا به طور کامل آب اضافی آنها گرفته شود، انجام این کار همچنین موجب می شود که کلم ها به رنگ آلبالویی و خوش رنگ درآیند.

اکنون کلم ها را داخل ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید، سپس سرکه را بیفزایید به طوری روی کلم ها را به خوبی بپوشاند، حال درب ظرف را ببندید و به مدت ۲ ساعت به آن استراحت دهید، سپس ترشی کلم را داخل ظرف های شیشه ای خشک و تمیز بریزید، با مقداری از آب آن نیز روی کلم ها را پر کنید، سپس بعد از گذاشتن درب ظرف های شیشه ایی آنها را داخل یخچال بگذارید، زیرا در غیر این صورت به مرور زمان تغییر رنگ می دهند، بعد از حدود ۲ روز ترشی کلم شما آماده شده و می توانید در کنار غذاهای خود نوش جان کنید.

نحوه تهیه ترشی کلم قرمز

امیدواریم از آموزش طرز تهیه ترشی کلم قرمز استفاده لازم را برده باشید. این ترشی خوشمزه و خوش طعم ایرانی را می توانید برای تزیین سالاد کاهو و انواع سالاد سبزیجات و تزیین برخی از غذا ها به کار ببرید. هم چنین سرکه این ترشی را که بسیار خوشرنگ است می توانید با سس مایونز مخلوط کنید و در ترکیب انواع سالاد ها به کار ببرید. برای مشاهده آموزش ترشی های متفاوت به بخش انواع ترشی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *