دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تسلط بر ذهن خودمان با چه راهکارهایی ممکن است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

تسلط بر ذهن یکی از راهکارهایی است که موجب افزایش قدرت ذهنی در فرد می شود افرادی که از این راز آگاهی دارند می توانند به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند و عموما دارای قدرت ذهنی منحصر به فردی هستند.

ذهن یک وسیله و ابزار قدرتمند است که ما برای انجام کارهای زیادی به آن تکیه می کنیم و یکی از مهم ترین فرایندهایی است که فرد برای موفقیت باید به آن متکی باشد. بی شک انشان بدون قدرت ذهنی نمی تواند از عهده بسیاری از کارها برآید زیرا ذهن ما فرایند مهمی همچون تفکر را انجام می دهد و از این رو توجه به آن بسیار اهمیت دارد. در تکنیک های افزایش قدرت ذهنی و مسلط شدن بر ذهن نیز سعی داریم تا به این نکات کلیدی و اهمیت ذهن اشاره کنیم همچنین با ارائه برخی از تکنیک ها بیان می کنیم که چگونه می توان قدرت ذهن خود و مهارت ذهنی را افزایش داد.

تسلط بر ذهن و اهمیت آن:

تسلط داشتن بر روی ذهن، بی شک یک مهارت اساسی است که شاید برخی از ما توانایی انجام این کار نداشته باشیم و در مسائل روزمره خود شاهد این موضوع هستیم که ذهن خود را بدون هیچ مدیریت و برنامه ریزی رها خواهیم کرد و در نهایت موجب این می شود که در زندگی فردی بی برنامه، بدون هدف و افسرده باشیم. اما در حقیقت با داشتن یک برنامه ریزی ذهنی و مدیریت کردن بر روی افکار خود می توانیم به سمت و سویی درست راه پیدا کنیم این حقیقت در زندگی بسیاری از افراد موفق دیده شده است که ذهن شان را کنترل کرده و به مهارت تسلط بر ذهن رسیده اند.

قدرت ذهنی

انسان در زندگی روزمره خود در محیط های مختلفی قرار می گیرد که هر یک از این محیط پیام های متعددی را به فرد منتقل می کنند بنابراین می توان گفت ما روزانه با مسائل بسیار متعددی مواجه هستیم که هر یک در ذهن ما تاثیر می گذارند و تشکیل دهنده افکار ما هستند. از سوی دیگر این موضوع سال ها مورد بررسی است که انسان تنها زمانی می تواند موفق باشد که افکار منفی و دور کننده را از خود دور نگه دارد و این کار زمانی امکان پذیر است که فرد قدرت ذهنی لازم را داشته باشد و بتواند مانع افکار منفی شود یا آن ها کنترل نماید.

بالا بردن قدرت ذهن

در مبحث تسلط بر ذهن، به موضوعاتی از این قبیل اشاره می شود که فرد چگونه با تسلط یافتن بر ذهنش می تواند موفق باشد و آیا این کار امکان پذیر است؟ تحقیقات روان شناسی نشان می دهد که فرد با استفاده از برخی راهکارهای می تواند خستگی روحی، افکار آشفته، منفی، بدون جهت و … را که مانع موفقیت او می شوند کنترل نماید در زیر به برخی از این تکنیک ها اشاره می شود:

تسلط بر ذهن

  •  آرون گروپس

تمرینات ذهنی:

برخی از ما به دلیل استفاده از فضاهای مجازی و تکنولوژی کمتر از ذهن خود استفاده کنیم که موجب می شود تا ذهنی راکد داشته باشم تمرین دادن ذهن و فکر کردن به مسائل سازمان دار موجب می شود تا فکری باز داشته باشیم برای این کار می توانید از بازی های فکری استفاده کنید.

تمرکز بر حال:

فکر کردن به گذشته، آینده و حال می تواند آشفتگی فکری ایجاد کند بنابراین برای مسلط شدن بر ذهن پیشنهاد می شود تا بیشتر بر زمان حال تمرکز کنید این تکنیک مراقبه ذهنی موجب می شود تا خلا ذهنی در شما ایجاد نشود.

کنترل کردن ذهن

دوری از ترس و افکار منفی:

افرادی که می توانند بر ترس های خود و افکار منفی خود تسلط پیدا کنند و آن را مهار نمایند دارای قدرت ذهنی بالایی هستند شما نیز با تمرین در این زمینه می توانید ذهنتان را قدرتمند کنید.

دیگر تکنیک ها:

  • تمرکز بر روی جسم بیرونی
  • تجربه نداشتن ذهن با تصور این موضوع
  • فکر کردن به اندیشه های دور دست
  • برنامه ریزی
  • تجسم های خلاقانه
  • دور شدن از تکنولوژی های مانع فکر

تمامی این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا مهارت تسلط بر ذهنتان را بالا ببرید و فردی با قدرت ذهنی بالا باشید که می تواند در دستیابی به موفقیت و اهداف کمک کننده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *