دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک دارچینی خانگی خوشمزه و خوش پخت

  • محدثه خاکشور
  • ۴ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

در این پست آموزش آشپزی ما طرز تهیه کیک دارچینی را به ساده ترین روش کادو پیچ کرده و هدیه آورده ایم، تا شما کدبانوهای خوش سلیقه و جویای تنوع در طعم ها بتوانید، طعمی نو از کیک را تجربه نمایید و در یک عصر زیبا با عزیزانتان میل کنید.

وقتی یک مهمانی، یا دورهمی داریم، همیشه برای انتخاب و چگونگی تهیه آن دچار اضطراب می شویم، کیک دارچینی با تنوع در طعم و مزه، با یک چشیدن طعم آن قطعا گزینه انتخابی هر فردی می گردد، هم چنین شما می توانید این کیک خوشمزه را در دورهمی های ساده و عصرانه خود آماده نموده و نوش جان کنید از این در ادامه با دستور تهیه کیک دارچینی ما را همراهی نمایید.

کیک ها از انواع گوناگونی برخوردارند، که برای مواد اولیه و دستور پخت متفاوتی نیز دارند، و به دلیل این تفاوت و گوناگونی دارای طعم و مزه متمایزی نیز می باشند، از جمله کیک های محبوب می توان به کیک اسفنجی، کیک یخچالی و کیک خیس اشاره کرد. یکی دیگر از کیک های پر طرفدار و محبوب کیک دارچینی است که دارای بافتی نرم، طعمی لذیذ و منحصر به فرد، بوده، که به راحتی می توان تهیه نمود و در برای یک عصرانه عالی و بی نظیر همراه با یک فنجان چای از خود و عزیزانتان پذیرایی نمایید.

طرز تهیه کیک دارچینی خوشمزه و دوست داشتنی در منزل

مواد مورد نیاز

  •  شیر نصف پیمانه
  •  شکر نصف پیمانه
  • تخم مرغ سه عدد
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • چای دم کرده سرد نصف پیمانه
  • بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
  • یک قاشق غذاخوری دارچین
  • نصف قاشق غذاخوری وانیل

دستور پخت کیک دارچینی خوشمزه و بی نظیر در خانه

طرز تهیه کیک دارچینی خوش طعم در خانه

اولین کار برای درست کردن کیک دارچینی، بکینگ پودر، آرد و دارچین را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس الک می نماییم، هم زمان تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم، تا با دمای اتاق یکی شود.

پس از روشن نمودن فر تا زمان گرم شدن آن، وانیل، تخم مرغ و شکر را به وسیله ی همزن برقی خوب هم زده شود، تا رنگش تغییر یافته و کرمی شود، پس از تغییر رنگ و تغییر حالت یعنی پف کردن آن کمی روغن می افزاییم، هم چنین نصف پیمانه چای دم شده خنک و نصف پیمانه شیر به خوبی ترکیب نموده و به مایع اولیه کیک دارچینی خود می افزاییم.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه کیک دارچینی خوشمزه و عالی برای عصرانه

اکنون ترکیب مواد خشک مان را که از قبل الک کرده ایم و آماده است را به مایع کیک خود می افزاییم. کف قالبی را که به انتخاب برای پخت کیک انتخاب کرده ایم، را چرب نموده و آرد می پاشیم، همچنین می توانید با کاغذ روغنی سطح کف قالب را بپوشانید، در مرحله آخر مواد کیک دارچینی خود داخل قالب می ریزیم و در طبقه میانی فر( که البته از قبل گرم شده بود) می گذاریم، درجه فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و به مدت ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا کیک دارچینی ما پخته شود، برای اینکه رنگ سطح رویه کیک طلایی گردد، گریل را روشن می نماییم.

بعد از ۴۵ دقیقه کیک را از فر بیرون آورده، و می گذاریم خوب سرد شده و حرارتش خارج شود، بعد کیک را از قالب آن بیرون می آوریم.

اگر مایل باشید می توانید بنا به سلیقه خود کیک دارچینی خوشمزه خود را با پودر پسته و شکر مزین کنید، و با یک برش از کیک دارچینی و یک فنجان چای بهترین میزبانی را از خود ارائه دهید.

روش تهیه کیک دارچینی با طعمی استثنایی برای عصرانه

در این مطلب، طرز تهیه کیک دارچینی را برای شما عزیزان بیان نمودیم، تا در منزل تدارک پخت را مهیا نموده، و کیکی را با طعمی ایده آل و ظاهری دلچسب، که دهان هرکسی را به آب می اندازد، و خاطره ای شیرین در مهمانی ها می سازد، امیدواریم آن را تهیه نموده و همراه عزیزان خود میل نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *